چرا حیوانات در زبان‌های مختلف صدای متفاوتی دارند؟

تمام حیواناتی که در سرتاسر جهان وجود دارند، دارای صدای یکسانی هستند . اینطور نیست که آن‌ها نیز مانند ما انسان‌ها به زبان مختلفی صحبت کنند. اما چه چیزی باعث می‌شود که صدای حیوانات برای ما متفاوت به نظر برسد؟ در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا پاسخ این سوال را بدهیم.

همانطور که در مقدمه گفتیم فرقی نمی‌کند که حیوانات در کدام نقطه از زمین و در کدام کشور زندگی کنند، در واقع تمامی آن‌ها صدای مشابهی داشته و تفاوتی در تولید صدا با یک دیگر ندارند. آن چیزی که باعث می‌شود ما صدای متفاوتی را بشنویم به این علت است که سعی می‌کنیم با توجه به ساختار زبان خودمان بر روی آن صدا اسم بگذاریم. در حقیقت ما بر روی میمیک صدایی که حیوان از خود در می‌‌آورد اسم نمی‌گذاریم، بلکه با توجه به قوانین زبان خودمان صدا را درک و اسم گذاری می‌کنیم.

صدای حیوانات ۱

به همین علت است برای مثال به صدای یک اردک در زبان انگلیسی کواک کواک، در ژاپنی قا قا، در فرانسوی کوین کوین، در روسی کیرا کیرا، و در زبان‌های مختلف به نام متفاوتی اسم گذاری شده است.

در ادامه برای شما ویدیویی تهیه نموده ایم که در آن توضیح داده می‌شود که چرا ما از کلمات مشابهی برای صدای حیوانات استفاده نمی‌کنیم:

منبع: Gizmodo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. متن ابتدایی یا بد ترجمه شده یا من بد متوجه شدم. یا اصلا منبع خبری بد توضیح داده.
    این درسته که ما برای صدای یک گونه خاص مدل های گوناگون ارایه می دیدیم. این هم بخاطر ویژگی زبان انسانه. اما اینکه گفتید یا بهتر بگم ترجمه کردید « تمام حیوانات در سرار دنیا دارای صدای یکسانی هستند» یکم مبهمه. مثلا طول موج صدای یک مورچه با یک زنبور و یک وال زمین تا آسمون فرق داره. و در هر گونه لهجه های متفاوتی هم وجود داره، برای مثال بچه پنگوئن ها وقتی از تخم بیرون میان صدای مادرشون رو‌ میشنون و چند ماه بعد که مادرشون از صید برگشت با کمک از حافظشون و صدا، مادرشون رو پیدا می کنن.

    • مهرداد جان شما درست متوجه نشدی ، منظور اینه که ما آدم ها صدای حیوانات رو به گونه های مختلف بیان میکنیم.به عنوان مثال ما میگیم مرغ قد قد میکنه اما این در مورد زبان های دیگه چیز دیگه ای هستش.توی ویدیو هم به صراحت توضیح داده شده