چرا حیوانات در زبان‌های مختلف صدای متفاوتی دارند؟

تمام حیواناتی که در سرتاسر جهان وجود دارند، دارای صدای یکسانی هستند . اینطور نیست که آن‌ها نیز مانند ما انسان‌ها به زبان مختلفی صحبت کنند. اما چه چیزی باعث می‌شود که صدای حیوانات برای ما متفاوت به نظر برسد؟ در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا پاسخ این سوال را بدهیم.

همانطور که در مقدمه گفتیم فرقی نمی‌کند که حیوانات در کدام نقطه از زمین و در کدام کشور زندگی کنند، در واقع تمامی آن‌ها صدای مشابهی داشته و تفاوتی در تولید صدا با یک دیگر ندارند. آن چیزی که باعث می‌شود ما صدای متفاوتی را بشنویم به این علت است که سعی می‌کنیم با توجه به ساختار زبان خودمان بر روی آن صدا اسم بگذاریم. در حقیقت ما بر روی میمیک صدایی که حیوان از خود در می‌‌آورد اسم نمی‌گذاریم، بلکه با توجه به قوانین زبان خودمان صدا را درک و اسم گذاری می‌کنیم.

صدای حیوانات ۱

به همین علت است برای مثال به صدای یک اردک در زبان انگلیسی کواک کواک، در ژاپنی قا قا، در فرانسوی کوین کوین، در روسی کیرا کیرا، و در زبان‌های مختلف به نام متفاوتی اسم گذاری شده است.

در ادامه برای شما ویدیویی تهیه نموده ایم که در آن توضیح داده می‌شود که چرا ما از کلمات مشابهی برای صدای حیوانات استفاده نمی‌کنیم:

منبع: Gizmodo