نحوه‌ی جدید نام گذاری اسمارتفون‌های موتورولا

موتورولا را متحدین جنگ جهانی دوم تاسیس کردند. این شرکت کار خود را با ساختن بی سیم های walkie-talkie آغاز کرد که در سال ۲۰۰۹ با عرضه ی تلفن هوشمند Motorolla DROID، پا به بازار اسمارتفون ها گذاشت. حال اخباری مبنی بر تغییر نام و مبنای جدید نامگذاری تلفن های جدید این شرکت منتشر شده است. با ما همراه باشید.

نام موتورولا همچنان به عنوان یکی از بخش های داخلی شرکت لنوو باقی می ماند و لوگوی خفاش مانند آن برروی اسمارتفون ها منقش خواهد ماند. محصولات با کیفیت و پرچمدار این شرکت که با نام Moto نام گذاری می شدند، از این به بعد با نام Moto by Lonovo شناخته خواهند شد. موبایل های میان رده و اقتصادی این شرکت نیز از این پس نام Vibe را همراه خود یدک خواهند کشید. سری Vibe طبق گفته های Rick Osterloh، مدیرعامل شرکت موتورولا به ایالات متحده خواهند آمد، اما نه لزوما در سال جاری میلادی.

در همین راستا؛ موتورولا بیانیه زیر را ارائه نموده است:

” شرکت موتورولا به عنوان زیرمجموعه ی شرکت لنوو به مهندسی و طراحی خاص خود در زمینه ی اسمارتفون ها ادامه خواهد داد. هرچند در زمینه ی برندینگ محصولات خود از استراتژی برند دوگانه استفاده می کنیم که دو برند Moto و Vibe را شامل می شوند. استفاده از نام موتورولا در محصولات مان را از سال ۲۰۱۳ با عرضه ی Moto X اولیه متوقف نموده ایم. “

Motorola DROID با نمایشگری بزرگتر از آیفون و کیبورد QWERTY کامل و اندروید ۲.۰؛ در زمان خود رقیبی سرسخت برای آیفون های شرکت اپل بدل شده بود. قبل از Motorola DROID نیز، موبایل نازک تاشو Motorola RAZR V3 نیز با برند این شرکت معرفی شده بود.

موتورولا موفقیت های بسیاری پس از DROID کسب کرد که البته هیچکدام به اهمیت و محبوبیت دروید نبودند. این شرکت در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت لنوو با قیمت ۲.۹۱ میلیارد دلار خریداری شد؛ درحالیکه گوگل این شرکت را ۱۲.۵ میلیارد دلار از آن خود کرده بود. این اختلاف قیمت می تواند به تملک پتنت های موتورولا توسط گوگل بازگردد.

منبع : PhoneArena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*