نگاهی عمیق به تبلت گلکسی TabPro S

یخچال  جدید سامسونگ، هوشمند طراحی شده و قابلیت هایی دارد که پیش از این ندیده بودیم، صفحه نمایش لمسی بزرگی که در مقابل آن قرار گرفته بوسیله یک دوربین واقع شده در داخل دستگاه، هر آنچه که در یخچال وجود دارد را برای شما نمایان می‌سازد. اما نه، این فقط یک شوخی بود ! می‌دانیم که همه‌ی شما مشتاق هستید تا راجب  گلکسی TabPro S بدانید. این یک دستگاه ۲ در ۱ است که با ویندوز ۱۰ عرضه شده است. اما اگر با یک دید متفاوت به آن نگاه کنید، تبلت جدید سامسونگ به وضوح پاسخی است برای مایکروسافت سرفیس پرو و البته اپل آیپد پرو است. اما سوال اینجاست، آیا تبلت جدید سامسونگ می‌تواند در برابر این دو غول  هیبریدی شانسی داشته باشد؟

طراحی

خانم ها و آقایان، اینک شاهد رونمایی از سبک‌ترین و باریک‌ترین تبلت ۲ در ۱ که تا کنون ساحته شده هستید. سامسونگ گلکسی TabPro S ضخامت ۶.۳ میلی‌متری دارد و وزن آن تنها ۶۹۳ گرم است. که آن را نازک‌‌تر و سبک‌تر از سرفیس پرو ۴ و آیپد پرو ساخته . در واقع، TabPro S با عنوان بسیار قابل حمل عرضه شده است. با اینکه هنوز تستی در این رابطه صورت نگرفته است. اما دستگاهی با این قد و قامت هنگام در دست گرفتن، کاربر را کاملا راضی خواهد کرد.

یک فریم فلزی، دور تا دور گلکسی TabPro S را احاطه کرد است و در سطح آن مجموعه‌ای از اتصالات و دکمه ها واقع شده اند. در طرفین چپ و راست شیار هایی متتسب به بلندگوهای استریو وجود دارند. همچنین باید به یک کانکتر USB سری C اشاره نمود که برای شارژ دستگاه و اتصالات USB استفاده خواهد شد. عجیب است که در گوشه پایین سمت راست رابط صوتی ۳.۵ میلی‌متری قرار گرفته و ممکن است هنگامی که تبلت در دست کاربر است مشکلاتی به وجود آورد. در حالی که TabPro S  با گزینه‌های زیادی برای حافظه ذخیره سازی داخلی آمده است، اما همچنان درگاه کارت حافظه microSD برای افزایش آن وجود دارد.

برای کم کردن وزن، قاب پشتی گلکسی TabPro S از پلاستیک مات ساخته شده. در حالی که باعث شده استعداد این دستگاه در جذب اثر انگشت افزایش یابد. همچنین یک دوربین بیرون زده‌ی ۵ مگاپیکسلی بدون حضور فلش در پشت این دستگاه قرار گرفته است.

صفحه کلید و لوازم جانبی

برای اینکه گلکسی TabPro S یک دستگاه ۲ در ۱ باشد، به ویژگی های صفحه کلید ضمیمه و ترک پد مجهز شده است. در حالی که همه‌ی اینها با وجود پایه، قابلیت تنظیم زاویه دید را دارند. و البته هنگامی که از دستگاه استفاده نمی‌کنید، صفحه کلید به عنوان یک پوشش عمل می‌کند و جلو و پشت دستگاه را تحت محافظت قرار خواهد داد. اما برای اینکه این قابلیت را به دستگاه خود اضافه کنید، لازم  نیست صفحه کلید را به طور جداگانه خریدای کنید. چرا که گلکسی TabPro S با صفحه کلید عرضه خواهد شد. بر خلاف آنچه که برای سرفیس پرو ۴ و آیپد پرو در نظر گرفته شده است.

با توجه به تست سریعی که در نمایشگاه CES به عمل آمد، می‌توان گفت که صفحه کلید این دستگاه به خوبی کار می‌کند. در حضور کلید های بزرگ و فاصله های مناسب بین آنها، یک دستگاه مناسب و معقول برای تایپ کردن به وجود آمده است. اما این تنها موردی نیست که به عنوان لوازم جانبی با گلکسی TabPro S همراه شده. علاوه بر آن، ترک پدی این دستگاه را همراهی می‌کند تا کار را برای کاربر با سهولت بیشتری انجام دهد.

همانطور که در بالا گفته شد، گلکسی TabPro S  به کمک یک آداپتور مخصوص اجازه‌ی گرفتن خروجی HDMI و   USB سری A را به کاربر می‌دهد . مضاف بر این، یک قلم با اتصال بلوتوث برای این دستگاه قرار گرفته است تا برای طراحی و یادداشت برداری مورد استفاده قرار گیرد. هر دو این لوازم جانبی به صورت اختیاری برای کاربران ارائه شده است.

صفحه نمایش

وقتی از رو به رو به گلکسی TabPro S نگاه کنید شاهد پنل صفحه نمایش ۱۲ اینچ Super AMOLED خواهید بود که ویژگی های معمول این فناوری را از جمله عمق رنگ مشکی، زاویه دید گسترده و رنگ های غنی و اشباع شده را برای تبلت سامسونگ به ارمغان آورده است. این صفحه نمایش رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد که در نتیجه‌ی آن، تراکم پیکسلی ۲۱۶ پیکسل بر هر اینچ به وجود آمده است. کمتر از آنچه که در سرفیس پرو ۴ و آیپد پرو وجود داشت. اما با این حال برای دستگاهی در این کلاس کافی به نظر می‎‌رسد. در حالی که این دستگاه برای تماشاب ویدئو ایده آل نیست اما شما را در مرورگری وب و استفاده از برنامه‌های کاربردی راضی خواهد کرد. در یک یادآوری مرتبط، سرفیس پرو ۴ صفحه نمایش ۳:۲ دارد در حالی که صفحه نمایش آیپد پرو ۳:۴ است.

پردازنده و حافظه

جدیدترین پردازنده سری M کمپانی اینتل، با فراید ۱۴ نانومتری به گلکسی TabPro S  قدرت می‌بخشد. شاید فکر می‌کنید که این تراشه برای کار ها و بازی های سنگین ساخته شده است. اما به گونه‌ای که توسعه داده شده است که بسیار کارآمد و باتری پسند باشد. هنوز آنقدر خوب نیست که تجربه ای بدون مشکل را از ویندوز ۱۰ ارائه دهد. TDP این پردازنده ۴.۵ وات است. برای کسانی که کنجکاو هستند، باید گفت در این تراشه از هسته M3-6Y30 با کش ۴ مگابایت و فرکانس ۰.۹ گیگاهرتز بهره برده شده است. اما برای کار های سنگین، این پردازنده تا ۲.۲ گیگاهرتز افزایش میابد.

در بخش دیگر، ۴ گیگابایت رم  قرار گرفته و هیچ بحثی در این رابطه نیست. این رم توان اجرای بازی های سنگین و برنامه های کاربردی را دارد. اما در زمینه گزینه‌ی های حافظه داخلی، ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت پیش روی شماست.

عمر باتری

همانطور که در بالا ذکر شد، سخت افزار گلکسی TabPro S به شکلی بهره‌وری شده است که مصرف انرژی کمی داشته باشد. به همین دلیل جای تعجب نیست که این تبلت عمر باتری طولانی داشته باشد. این دستگاه بعد از هر بار شارژ حدود ۱۰.۵ ساعت کار خواهد کرد. به طور مشخص تر، هنگامی که باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپری ( ۷.۶ ولت، ۳۹.۵ وات ) به طور کامل تخیله شود، تنها ۲.۵ ساعت طول می‌کشد تا دوباره شارژ شود.

جمع‌ بندی

در واقع تبلت سامسونگ گلکسی TabPro S، یک دستگاه بین آیپد پرو سرفیس پرو ۴ است. این دستگاه با وجود سیستم عاملش، تبلت با بهره روی بیشتر نسبت به آیپد پرو است. از سوی دیگر، سامسونگ تبلت خودش را فاقد یک پردازشگر قدرتمند ارائه کرده است در این زمینه با سرفیس پرو ۴ قابل قیاس نیست اما نکته‌ی قابل توجه این است که می‌توان با قیمت کمتری آن را خریدای کرد.

در هر صورت، سامسونگ گلکسی TabPro S ساحته شد، تا شاهد یک دستگاه مناسب معقول با عنوان ۲ در ۱ باشیم. یکی از نقاط قوت این محصول باریکی آن است که تجربه‌ای بسیار خوبی را هنگام کار کردن به کاربر منتقل می‌نماید. انتظار می‌رود این محصول در ماه فوریه پا به بازار بگذارد.

گالری تصاویر

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. منتظر این لحظه بودم که بالاخره سامسونگ هم به جمع ویندوز بپیونده ولی اگه یه گوشی ویندوزی هم میزد عین گلکسی s6 خوب میشد :

  2. منتظر این لحظه بودم که بالاخره سامسونگ هم به جمع ویندوز بپیونده ولی اگه یه گوشی ویندوزی هم میزد عین گلکسی s6 خوب میشد :iPad: :Wink:

  3. من که بی صبرانه منتظرم ارائه بشه. فقط آرزو میکنم از لحاظ سرعت پردازش بیش از نیاز یه کاربر معمولی باشه و از لحاظ قیمت زیاد تند و تیز نباشه