تماشا کنید: هاوربرد اینتل و Segway یک ربات تبدیل شونده است

دو کمپانی اینتل و Segway در کنفرانس امسال خود در نمایشگاه CES 2016 از یک هاوربورد موسوم به Hoverbutler رونمایی کردند. بر خلاف هاوربوردهایی که تنها برای انتقال کاربران از مکانی به مکان دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، Hoverbutler این توانایی را دارد تا به یک ربات واقعی تبدیل شود. به گونه‌ای که به راحتی توانایی تبدیل شدن به ربات یا یک هاوربورد را دارد. برای این کار تنها باید دکمه‌ای را فشار داده تا این فرآیند تبدیل آغاز شده و یک ربات هوشمند در اختیار داشته باشید.

این ربات به یک صفحه‌نمایش تجهیز شده است که توانایی نشان دادن استریم‌های ویدیویی را دارد. این ربات نه تنها دست خود را برای شما تکان می‌دهد، بلکه توانایی پلک زدن را داشته و با دوربین‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده است، محیط اطراف را به شما نشان می‌دهد. همچنین توانایی برقراری تعامل و گفت‌وگو با شما را نیز دارد. زمانی که زنگ خانه به صدا در می‌آید این ربات کوچک دوست‌داشتنی به سمت درب رفته و با بازوهای خود درب را باز می‌کند.

در دمویی که پیرامون این وظیفه به مخاطبان نشان داده شد، ربات می‌گوید: «این‌ها بازوهای من هستند؟ چقدر معرکه است.»

با استفاده از فناوری دوربین‌های Intel’s RealSense که نقش چشم را برای این ربات بازی می‌کنند، این ربات به راحتی توانایی دنبال کردن حرکات پیرامون خود را دارد. شرکت اعلام کرده است، ربات فوق یک پلتفرم منبع باز بوده که در نیمه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد که مسئولان Segway در صدد تجاری‌سازی این محصول باشند، در نتیجه دور از ذهن نخواهد بود که این ربات همراه با یک کیت توسعه دهندگان در نیمه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه شود. اما این ربات چه ویژگی برجسته‌ای دارد؟

تشخیص صدا، شناسایی چهره افراد، اسکن محیط اطراف و قابل برنامه‌ریزی بودن از جمله قابلیت‌های شاخص این ربات به شمار می‌روند. همین عوامل باعث شده‌اند تا مصرف کنندگان یک ربات چند منظوره در اختیار داشته باشند. اما باید بدانید Hoverbutler تنها رباتی نیست که مصرف کنندگان در سال جاری میلادی آن‌را خریداری خواهند کرد. ربات ساخت شرکت شارپ موسوم به RoBoHon ممکن است در سال ۲۰۱۶ میلادی آماده عرضه به بازار باشد. برای آن‌هایی که ممکن است با این محصول شارپ آشنایی نداشته باشند باید بگوییم، شارپ سال گذشته میلادی از یک ربات/اسمارت‌فون کوچک در اکتبر سال گذشته میلادی رونمایی کرد. رباتی که به یک پردازنده اسنپ‌دارگون ۴۰۰ SoC ساخته شرکت کوال‌کام با فرکانس کاری ۱.۲ گیگاهرتز همراه با یک صفحه‌نمایش ۲ اینچی QVGA که در پشت آن قرار دارد، تجهیز شده است. تلفنی که از سیستم عامل آندروید و از شبکه ارتباطی ۳G LTE استفاده می‌کند. همچنین یک دوربین و یک پراژکتور کوچک مابین چشمان این ربات قرار دارد.

این ربات توانایی خواندن متن پیام‌ها و پاسخ‌گویی به تماس‌ها را از طریق بلندگو دارد. اما اگر جزء آن گروه از مصرف کنندگانی هستید که به ربات‌های بزرگ و قدرتمند علاقه دارید، باید به انتظار بنشینید تا ببنید آیا ربات‌های ساخت ایالات متحده قدرتمندتر خواهند بود یا ربات‌های ساخت کشور ژاپن. سال گذشته میلادی شرکت آمریکایی Megabots شرکت ژاپنی Sudiobashi را در زمینه ساخت ربات‌ها به مبارزه دعوت کرد. هر دو طرف به یکدیگر یک سال فرصت دادند تا ربات‌های خود را برای این مبارزه آماده کنند. با این حال، شرکت ‌آمریکایی اطلاع پیدا کرده است ربات ساخت این شرکت برای حضور در این مبارزه سخت به یکسری به‌روزرسانی‌ها نیاز دارد. در نتیجه در سال جاری میلادی باید شاهد حضور پر رنگ‌تر ربات‌ها در عرصه‌های مختلف باشیم.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*