تماشا کنید: ابداع روشی جالب برای پنهان کردن یک تصویر پشت تصویری دیگر !

محققین مرکز آموزشی پلی‌تکنیک لوزان (EPFL)، به تازگی موفق به ارائه روشی جدید برای چاپ تصاویر شده اند که توسط آن می توان دو تصویر را در یک محل چاپ کرد.در این روش یکی از تصاویر پنهان بوده و تصویر دیگر قابل دیدن است و برای دیدن تصویر پنهان باید عکس چرخانده شود.در واقع با این تکنولوژی می توان یک تصویر را در پشت تصویر دیگر چاپ و پنهان کرد .در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا با این ایده جالب بیشتر آشنا شویم.

شکی نیست که ایده‌ی توسعه این روش از وسایلی که در کودکی همه‌ی ما آنها را دیده‌ایم و با چرخاندن آنها، می‌توانستیم دو تصویر مختلف را مشاهده کنیم، آمده است. اما این روش واقعا پیچیدگی‌های بسیاری دارد و به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را با آنچه پیشتر دیده‌اید، مقایسه کرد. برای ایجاد این طرح، محققین نیاز داشتند تا الگوریتمی خاص از دستورات ریاضی را در کنار یک نرم‌افزار توسعه داده و تشخیص دهند که نصاویر از زاویه‌های مختلف به چه صورتی دیده خواهند شد.

طبق اطلاعاتی که وب‌سایت Phys.org منتشر کرده، چاپ این تصاویر و ایجاد این حالت تنها با چاپ کردن تصاویر بر روی کاغذهای متالیکی امکان‌پذیر خواهد بود که البته دلیل آن نیز حالت آینه‌ای داشتن این ورق‌ها می‌باشد. این کاغد می‌تواند با رد کردن نور تابیده‌شده، سایه را از بین برده و این حالت را پدید آورد. زمانی که این ورق‌ها برای آماده‌ی استفاده شدند، می‌توان به کمک نرم‌افزار و یک پرینتر جوهرافشان استاندارد، تصاویر را به صورت دلخواه چاپ نمود.

یکی از محققین EPFL، آقای Roger D. Hersch، معتقد است که روزی از این تکنیک می‌توان برای بهبود امنیت اسناد سری استفاده نمود. همچنین این امکان وجود دارد که از این تکنولوژی در چاپ پول‌ها، کارت‌های اعتباری و اسناد مهم استفاده کرد تا امکان جعل کردن آنها به حداقل برسد.

در ادامه ویدیویی از نحوه عملکرد این روش جالب را با هم تماشا خواهیم کرد :

منبع: TechSpot