خودروهای هوشمند، بازیگران جدید نمایشگاه CES 2016

پیشرفت تکنولوژی، صنعت خودروسازی جهان را هم دستخوش تغییراتی بزگی کرده است.خودروهای امروزی ماشین های پیشرفته ای هستند که انواع و اقسام تکنولوژی های مختلف در آن ها موج می زند.خودروهای امروزی رفته رفته در حال مبدل شدن به وسایلی هوشمند هستند که آخرین تکنولوژی های عصر دیجیتال در آنها به کار رفته است.به همین جهت، نمایشگاه CES مکانی مناسب برای معرفی تمام پیشرفت‌های این صنعت می باشد و انتظار میرود در CES 2016 شاهد حضور کمپانی مختلف خودروسازی باشیم.

بر اساس آخرین اخبار دریافتی ، خودروسازان بزرگی همچون تویوتا، مرسدس‌بنز، آئودی، هیوندای و … در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد و خودروهای هیبریدی، الکتریکی و بدون راننده خود را پیش روی کاربران قرار خواهند داد.

این موضوع می‌‌تواند یک خبر بسیار خوب برای دیگر شرکت‌ها نیز باشد چرا که پیشرفته‌تر شدن خودروها سبب شده تا بزرگان دنیای کامپیوترها نیز بخواهند در این نمایشگاه حضور پیدا نمایند تا دانش فنی خود در زمینه ارتباطات و تکنولوژی را در کنار فناوری ساخت خودروها قرار دهند. پیش‌بینی می‌شود با حضور شرکت‌هایی همچون مایکروسافت، دِل، اچ‌پی و …، سهم خودروها و بازدید از آنها در این نمایشگاه تا ۲۵ درصد برسد. آقای Jeff Owens در مورد این نمایشگاه و صنعت خودروها اذعان داشته که هنوز موارد زیادی برای معرفی وجود دارد و شاید یک سر برخی از این اطلاعات جدید، به بیل گیتس نیز ختم گردد.

امسال خودروسازان قصد دارند تا به شیوه‌ای جدید در CES 2016 حاضر شوند. یکی از این این شرکت‌ها، فولکس‌واگن و مدیر ارشد اجرایی این شرکت، آقای Herbert Diess می‌باشد که قصد دارد پیش از شروع نمایشگاه و در روز سه‌شنبه، کاری متفاوت را انجام دهد. روز چهارشنبه نیز مدیر ارشد اجرایی شرکت جنرال‌موتورز، خانم Mary Barra، قصد معرفی و توضیح در مورد برنامه‌های آتی خویش را داشته و می‌خواهد خودروی تمام الکتریکی Chevy Bolt را که پیشتر از آن رونمایی کرده بود، به صورت کامل در این نمایشگاه به نمایش درآورد.

اما اگر بنا باشد که خودروسازان پیش از شروع نمایشگاه بخواهند در مورد برنامه‌ها و تلاش‌های خود اطلاعاتی را منتشر و سر و صدا به پا کنند، شاید بهتر باشد نام شرکت فورد و همکاری این شرکت با گوگل برای تولید و توسعه خودروهای بدون را ننده را نیز بیاوریم. این خبر دو روز پیش توسط همین رسانه نیز منتشر شد و اطلاعاتی از برنامه‌های فورد و گوگل در اختیار همگان قرار گرفت.

ford-2

اما یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین اخباری که می‌توانیم در صنعت خودرو شاهد باشیم، حضور مهندسین تسلا و پایه‌گذاری شرکتی نوپا با نام Faraday Future می‌باشد. مهندسین این شرکت قصد دارند در CES 2016، خودرویی تمام‌الکتریکی را معرفی کرده و از طرح اولیه آن نیز رونمایی کنند.

هر چند هیچ اطلاعاتی در مورد این خودرو در دست نیست و سازندگان تمامی مراحل ساخت این خودرو را به صورت کاملا حفافظت‌شده پیش‌ برده‌اند، می‌توانیم شاهد این باشیم که خودرویی بسیار هوشمند و متفاوت قرار است در این نمایشگاه معرفی گردد.

البته اینکه خودروها بخواهند حضوری پر رنگ در نمایشگاه CES 2016 داشته باشند، موضوع جدیدی نیست و شاید برای بیش از دو دهه باشد که شرکتی همچون Delphi که مسئول تامین بسیاری از قطعات خودروسازان است، در این نمایشگاه‌ها حضور دارد.

به هر حال خودروسازان باید نمایشگاه اتومبیل دیترویت که با فاصله‌ای یک هفته‌ای و پس از برگزاری CES 2016 آغاز می‌شود را نیز در نظر داشته باشند چرا که در این نمایشگاه، معمولا از خودروهای مفهومی رونمایی شده و سازندگان در نمایشگاه CES 2016 نیز سعی دارند تا آخرین تکنولوژی‌های خود را به نمایش بگذارند.

Toyota

در نمایشگاه CES 2015، آئودی خودروی هوشمند و بدون راننده A7 را از بندر سان‌فرانسیسکو تا لاس‌وگاس به حرکت در آورد، BMW از خودروی هوشمند i3 با قابلیت پارک خودکار رونمایی کرد و مرسدس‌بنز نیز خودروی هوشمند و فوق‌العاده‌ی F 015 را معرفی نمود. شرکت تویوتا نیز سال گذشته از نسل اول خودروی هیدروژنی Mirai رونمایی نمود که چندیست فروش آن آغاز شده است.

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا در نمایشگاه CES 2016، می‌توانیم شاهد معرفی نسل جدیدی از این خودروها باشیم و یا امسال را باید با تکنولوژی‌های جدید سر کنیم؟

منبع: PCWorld

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*