۱۰ بازی برتر سال ۲۰۱۵

می‌توان سال ۲۰۱۵ را به عنوان بهترین سال برای بازی های جدید ویدئوی یاد کرد چرا که اکثر بازی های امسال عنوانین بسیار محبوبی بودند اما  وارد این لیست ما نشدند. امسال شاهد تولد بازی های مبتکرانه ای مثل Prune و و ماجراجویی های آلتو بودیم و صد البته بازی هایی پر خرج تر از فیلم هایی مانند سری جدید جنگ ستارگان Battlefront و  Metal Gear Solid V تولید شدند. علاوه بر آن، شاهد موارد شگفتی سازی مثل Until Dawn، Everybody’s Gone to the Rapture و Cibele بودیم؛ وب سایت Theverge به تازگی بهترین بازی های سال ۲۰۱۵ را انتخاب کرده که در ادامه شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.

شما بازی های open world را می‌پسندید؟ یا چنده نفره، و یا شاید بازی های کوچک و یا داستان های شخصی را؟ در هر صورت لیست پیش روی شما، ۱۰ مورد از بهترین بازی های ۱۲ ماه گذشته را نشان می‌دهد.

Batman: Arkham Knight

۵۵a593ccb26fc.0

PC, PS4, Xbox One

قدرت فانتزی در قلب بتمن: بازی Arkham Knight، اغواکننده ترین مورد در بین بازی های پیش روی شماست. این بازی بسیار پر ههمه و پر از انفجار طراحی شده است. طی این بازی می‌توانید کل کلان شهر را به وسیله ابزار های موجود در کمربند پرواز کنید و با ماشین بتمن تانک های دشمن را منهدم سازیئ. در این بازی شما ساعت ها برای بالاتر بردن سطح امنیت در گاتهام وقت صرف می‌کنید. هیچ کس قادر نیست شمارا لمس کند. اگر یک عده از اراذل و اوباش را دیدید که به اسیری توهین می‌کنند، شما قادرید آن ها را از بین ببرید و کاری کنید که هزینه ی کارشان را به قیمت سرنوشت خود بپردازند. سیگنال های رادیویی را چک کنید و مکان شکل گیری جرم را شناسایی و مانع انجام شدن آن شوید. شما مالک این شهرستان هستید!

مبارزات تن به تن همچنان روان و جذاب انجام می‌گیرد.در نسخه ی Arkham Knight، در واقع یک جنگ روانی در راه است و هیچ تبه کاری خطرناک تر از آنچه که در ذهن بروس وین می‌گذرد نیست. قدرت فکر این کاراکتر اصلی ترین نقطه ظعف او بود و  دشماننش با آگاهی از همین موضوع بر علیه وی به مبارزه می‌پردازند.

Bloodborne

Electric_Beast_SS_1_1427134

PS4

این بازی همانند هیچ یک از بازی های مدرن امروزی نیست؛ این موضوع تجربه ی آسانی را برای شما فراهم نمی‌کند و  باید به آرامی با قوانین این بازی آشنا شده و سیستم پیچیده ی آن را درک کنید. در واقه در واقع در این بازی خبری از آموزش های ابتدایی نیست. بازی به گونه طراحی نشده است که شما در نقش یک قهرمان فوق العاده باشید و به راحتی موجودات خطرناک را از بین ببرید. در عوض، شما در نقش یک فرد معمولی به بازی می‌پردازید که در جهانی پر از خشم و نامیدی گرفتار شده اید و بارها و بارها کشته می‌شوید.

طبیعت بی رحم، بخش بزرگی از جذابیت های این بازی است. یک جانشین خوب برای Dark Souls، بازی که به دست آوردن احساس پیروزی در آن سخت است. ارباب های بزرگ این بازی یا bosses موجودات عجیب غریبی هستند که به راحتی میتوانند شما را در پای در آورند. اما حتی دشمن های عادی می‌توانند به راحتی شما را بکشند. نیرو های Bloodborne به شما می‌آموزند که چگونه عمل کنید و اگر بتوانید با قوانین پیچیده ی این بازی آشنا شوید،سپس دانش شما را در وحشیانه ترین حالت ممکن به چالش کشیده می‌شود. Bloodborne بازی است که بار ها در آن خواهید مرد اما این موضوع به دست آوردن پیروزی را لذت بخش ساخته است.

Destiny: The Taken King

screenshot-titan-1.0

PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One

گفتن اینکه شما بازی Destiny را دوست دارید، چیزی در حد اعتراف کردن اعتیاد به سیگار است! این بازی بسیار اعتیاد آور است و نمی‌توان به راحتی از آن دل کند. در نهایت با منتشر شدن The Taken King معتادین این سری از بازی ها با نسخه ای جذاب تر و اعتیاد آور تر مواجه شدند.

در نسخه ی جدید مراحل تازه و غول های جدیدی اضافه شده اند دیالوگ های وحشتناک بیشتری به آن اضافه شده اند. برای مبارزه با boss ها بیشتر ممکن است ساعت ها در کنار کنسول باشید تا مراحل مختلف اسکن شوند به بازی اضافه شود. این محصول بازی به شما ارائه می‌کند که به طور مداوم بهتر می‌شود و در حال تغییر و تحول است.

DownWell

ss_96fa27e853e9513de825df42

iOS, PC

بهترین بازی اکشن امسال در مورد بالا رفتن است. این بازی به درستی Downwell نام نهاده شده، چرا که سادگی ظاهری را همراه با هیجان کافی برای مخاطبان خود ارائه می‌کند. زنده ماندن تا پایان مسیر ، تنها هدف این بازی است. اما دلیل از ذکر سادگی ظاهری، دقیقا خود کلمه ی ساده یا بهتر بگوییم بسیار ساده بوده است. این بازی همانند بازی های ۲۰ سال پیش و یا حتی ساده تر از آنها طراحی شده . هنگامی که شروع به بازی می‌کنید، گیم به آرامی باز می‌شود اما هنگانی که به بازی می‌پردازید، با چیزی بسیار پیچیده تر مواجه خواهید شد. در آغاز، احساس بازی همچون  twitchy القا می‌گردد که در آن رفلکس ها و واکنش های سریع نیاز است و اگر می‌خواهید زنده بمانید، باید واکنش سریعتان را همراه با انتخاب بهترین مسیر برای پایین آمدن به کار ببندید.

در ادامه ی بازی به زیبایی ها آن پی خواهید برد. دانستن اینکه دشمنانتان را چگونه بکشید و کاراکتر را ارتقا دهید بسیار مهم است. در این بازی مهم ترین موردی که حائز اهمیت است سرعت خالص شما در انجام مرحلات در نظر گرفته شده. در طول بازی سلاح اصلی شما یک جفت چکمه با قابلیت شلیک گلوله است. برای مثال وقتی اقدام به پریدن می‌کنید گلوله شلیک می‌شود. ولی این مورد به طور مضاعفی برای بالا رفتن به کار بسته می‌شود. در نهایت، حلقه ی بی پایانی پیش روی شما قرار دارد تا به طور مداوم به دنبال بهترین راه باشید.

Fallout 4

Fallout4_E3_CityVista_14343

PC, PS4, Xbox One

گیم پر سر صدای این لیست، یک بازی بسیار گسترده و البته پیچیده است. نقاط قوت این بازی سادگی و در کنار آن گستردگی است. جذابیت این بازی در یافتن اشیا مختلف برای بالا بردن سطح سلاح ها یا ساخت دوربین جدید است. تنها لازم است که چند روز این بازی را دنبال کنید تا نتیجه ی آن را در قالب وابستگی به این بازی ببینید.

ترکیبی از جزئیات کوچک در قالب روایتی قدرتمند. شما والدی هستید که فقط می‌خواهید فرزند خود را پیدا کنید.باوجود داشتن ساده ای که دارد اما به هیچ وجه جذابیت بازی کاسته نشده است و همچنان اکتشاف در این بازی بهترین ویژگی آن است.

Her Story

Her_Story_Screenshot_Deskto

iOS, PC

در بازی های ویدئویی، انجام جرم و جنایت به اندازه ی کافی هیجان را به گیمر ها انتقال نمی‌دهند؛ بازی های بسیاری برای تبدیل شما به یک جنایتکار وجود دارند، اما تنها چند مورد از آنها به شما اجازه ی تجربه ی تعقیب این جنایتکاران را می‌دهد. بازی Her Story، نزدیک ترین محیط را به مجموعه ی نظم و فانون ایجاد کرده است. این بازی به طور کامل مثل تماشای فیلم است. گیم به منظور بررسی یک کیس طراحی شده که در آن همسر زنی تحت شرایط مرموزی جان سپرده است. شما مصاحبه ها با پلیس را به طور دقیق مطالعه خواهید کرد و از آن، مکان های کلیدی، نام و در هر چیزی که بتوان از آن برای جستجو در پایگاه داده به منظور به دست آوردن سر نخ های بیشنر استفاده کرد را به بیرون خواهید کشید.

چیزی که در این بازی مورد توجه قرار گرفته، داستان آن است. چرا که پیش از این شاهد چنین چیزی نبودیم. در این بازی باتوجه به موضوع آن و حضور مستمرتان در دل بازی، بسیار لذت بخش است چراکه احساس می‌کنید بخشی از بازی هستید. در عصری که همه ی ما زمان زیادی را در یوتیوب و گوگل سپری می‎کتیم، در Her Story به تماشای فیلم و جستجوی کلمات رمز می‌پردازید. برخلاف تمام بازی هایی که تاکنون تولید شده اند.

Life is Strange

Life_is_Strange_Ep2_JUNKYAR

PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One

بازی های blockbuster به نوعی هستند که همانند فیلم های هالیوودی روی شخصیت اصلی فوکوس کرده اند. خوش نام ترین بازی از این نو, مجموعه ی  The Walking Dead است  پیشگام این فرمت بود. بازی Life is Strange نیز از همین فرمت است و  موضوعی دارد که معمولا بازی ها به  آن نمی‎پردازند. این عنوان در یک مدرسه ی دبیرستان تصویر سازی شده است و شخصیت های آن دو  دختر نوجوان هستند که همه چیز را از خودکشی تا سفر در زمان پش سر میگذارند.

در این عنوان میان دوراهی های سخت اخلافی قرار می‌گیرد و در نهایت مجبور به اتخاذ تصمیم بسیار دشواری هستید که زندگی یا مرگ شما را رقم می‌زند. سفر در زمان، جذابیت خاصی را به این بازی افزون کرده است که به شما توان بازگشت به گذشته و تاثیر گذاشتن روی اتفاقات آن و در پایان بهتر ساختن اوضاع فعلی را می‌دهد. این بازی حتی بعد از اینکه به اتمام می‌رسد، شما تا چند مدتی درگیرش خواهید بود.

Rocket League

ss_fe3046dedee4205e2d1c461c

PC, PS4

هیجان و احساس این بازی درک نخواهید کرد، مگر اینگه کنترل را به دست بگیرید. هیچ  ورزشی به این اندازه هیجان انگیز نخواهد بود و هیچ وقت از بازی کردن Rocket League دل‌سرد نخواهید شد. از دقیقه دقیقع ی این بازی لذت خواهید برد.

گیم پلی خوب این بازی شما را به یادگیری بیشتر آن مجاب می‌کند چرا که در برخی مواقع به مهارت بیشتری نیاز است. خبره شدن در آن کار سختی است و به نوعی تولید شده است که هر زمانی آن را بازی کنید، چندین بار قلبتان از کار بایستد!

Splatoon

WiiU_Splatoon_scrn_09_bmp_jpgcopy.0

Wii U

بازی های آنلاین سبک shooter، در بین پرطرفدار ترین بازی های حال حاضر قرار می‌گیرند. اما نینتندو که سابقه تولید بازی های خشونت آمیز ندارد . بر خلاف خشونت های معمول در این بازی ها، نینتندو راه خودش را جدا کرده است. آنچه که در رابطه با Splatoon تعجب آور است، تمامی افراد و در هر سن و سالی می‌توانند آن را بازی کنند. این  بازی بسیار پر جنب و جوش طراحی شده و مهم تر از آن، تنها بر روی کنسول نینتندو قابل اجرا خواهد بود.

رکن اصلی در بازی Splatoon برای پیروزی همکاری تیمی شماست. اما در هر مسابقه، هدف کشتن مخالفان نیست. در واقع شما باید آنها را زنگی کنید.چیزی مثل پینت بال است و با رقیبی برای کانتر استریک رو به رو نیستیم. در نتیجه می‌تواند برای هر کسی سرگرم کننده باشد و به لطف روال ثابت برای به روز رسانی های رایگانش، مراحل و سلاح های جدیدی به بازی اضافه می‌شود و بازی را در طول زمان بهتر می‌کند.

The Witcher 3: Wild Hunt

The_Witcher_3_Wild_Hunt_The

PC, PS4, Xbox One

مطمئنا اولین باری که در The Witcher 3 سوار اسب شوید، تا ۱۰ دقیقه فقط در محیط گسترده و پر از جزئیات این بازی پرسه خواهید زد. چیدن گیاهان، مبارزه با راهزن های عجیب و غریب و کاوش در سرتاسر این بازی نشانگر دقت سازنده به جزئیات بازی بوده است، که به لطف این ظرفات در طراحی، ساعت ها شما را مجذوب خودش خواهد کرد.

بازی The Witcher  با چشم انداز ها و نوآوری هایش شما را تعجب زده نمی کند، بلکه با با سبک خاصش و مقایس گسترده اش در زیبا بودن شما را شوکه خواهد کرد. شما می‌تواند سوار اسب خود در این بازی شوید و در حومه ی شهر برای ساعت ها به گشت و کذار بپردازید. سیستم مبارزه در این بازی بعد از چند دقیقه قابل درک است Bloodborne دیگر برای شما تداعی نخواهد کرد.  در این جهان کاراکتر های متفاوتی را ماشهده خواهید کرد که یکی دیگر از نقاط قوت این بازی به حساب می‌آید. با این قابلیت ها توانایی های شگفت انگیز، این بازی به راستی با کمال سخاوتمندی به ما عطا شده است!

نظر شما راجب این بازی های چیست؟ کدام را می‌پسندید و کدام را بازی کرده اید؟

منبع: theverge

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بلادبورن و بتمن بی نظیر بودن