شایعاتی از زمان ارائه و برخی ویژگی های اندروید ۶.۱

همانطور که میدانید ، سیستم عامل اندروید ۶.۰ مدتی است که رسما عرضه شده اما هنوز نتواسته در بین نسخه های مختلف این سیستم عامل جایگاه قابل قبولی بدست آورد. با این حال این نسخه بر اساس گزارش ها ، مورد قبول آنهایی است که در این مدت کم شانس تجربه آن را داشتند. روز گذشته شایعاتی مبنی بر زمان ارائه و برخی ویژگی ها و تغییرات در اندروید ۶.۱ منتشر گردید.

بر اساس این شایعات به نظر می رسد گوگل قصد دارد تغییراتی را در سیستم اختیارات اندروید (Permission System) که در اندروید ۶ معرفی شده به وجود آورد. این تغییرات در راستای افزایش امنیت اندروید و جلوگیری از فریب آنها توسط برنامه های third party انجام خواهد شد.

ویژگی بعدی که خبر استفاده از آن در اندروید ۶.۱ منتشر شده وجود حالت split screen است. قبلا اپل نیز در iOS جدید و برای آیپدهای خود از این ویژگی استفاده کرده بود و البته مدت ها پیش سامسونگ و ال جی برای رابط کاربری ویژه خود در تولیدات اندرویدی ساختارهای مشابهی را ایجاد کرده بودند که همگی با استقبال کاربران روبرو شدند. حالا گوگل تصمیم گرفته قابلیت ایجاد دو صفحه در کنار هم را به نسخه خالص اندروید نیز اضافه کند. به نظر نمی رسد اضافه شدن این قابلیت به خودی خود بتواند باعث شود گوگل نام نسخه بعدی اندروید را از مارشمالو به چیزی که با حرف N آغاز می شود تغییر دهد. اما با این حال ممکن است بر اساس گفته های تیم Google Pixel در وب سایت reddit چنین تغییری هم رخ دهد.

پیش تر ویژگی هایی نظیر اضافه شدن تم Holo و فونت Robot، طراحی متریال و Google Now on tap باعث تغییر نام اندروید شده بودند و ممکن است split screen هم از دید گوگل به بزرگی این تغییرات باشد.

خبرهایی غیر رسمی از منابع مختلف خبر میدهند که گوگل در نیمه های سال آینده میلادی، اندروید ۶.۱ را به صورت رسمی ارائه خواهد کرد. ماه ژوئن برابر با خرداد سال آینده زمانی است که اندروید ۶.۱ قرار است توسط گوگل معرفی گردد.

در خصوص این نسخه تنها شایعات هستند که بر زبان ها جاری شده و هنوز هیچ خبر قطعی از آن در دسترس نیست. قول معتبر به استفاده مجدد از نام اندروید مارشمالو برای این نسخه اشاره دارد اما برخی شایعات ضعیف تر از احتمال معرفی این نسخه با نام Android N نیز سخن گفته اند.

به هر حال هنوز برای صحبت کردن در خصوص اندروید ۶.۱ بسیار زود است. اندروید ۶.۰ به تازگی در این مسیر قرار گرفته و در ماه های آینده با گسترده تر شدن نسخه فعلی، عملکرد آن بیشتر مورد ارزیابی توسط کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*