نرم افزار دروغ سنج تا ۷۵ درصد دروغ ها را تشخیص می دهد !

این روزها ماشین ها برای حدس زدن سن، شمارش کالری و حتی انجام کارهایمان مورد استفاده قرار می گیرند.. اما اخیرا محققان دانشگاه میشیگان در حال استفاده از آن برای تشخیص دورغ هستند. یکی از کاربردهای نرم افزار دورغ سنج برای تشخیص شهادت افراد در دادگاه ها و موارد اینچنینی می باشد.محققان ادعا کرده اند این نرم افزار با بررسی کلمات و حرکات فرد در حین صحبت کردن میتواند تا ۷۵ درصد دروغ ها را تشخیص دهد.

برای شناساسس دروغگویان، نرم افزار از رفتار هایی همانند نگاه مستقیم به پرسشگر، صحبت کردن با صدای بیشتر و در نظر گرفتن حرکات و اشارات موقع سخن گفتن استفاده می‌کند. استاد علوم کامپیوتر و مهندسی،  Rada Mihalcea  میگوید:

مردم در سطوح بالاتر ارتباطات مثل یک دورغ سنج ضعیف هستند چرا که نمی‌شماریم فرد مقابل چند بار می‌گوید ” من” یا هر کلمه ی دیگری که از این نوع باشد.

در صورتی که به اندازه ی کافی دلیل برای اثبات وجود نداشته باشد، این تیم میگوید که بروی ضربان قلب، تعداد تنفس ها و نوسانات درجه حرارت بدن تکیه می‌کند. همه این ها با استفاده از تصویر برداری حرارتی و بدون لمس فرد انجام می‌شود. گام بزرگ دیگر، دسته بندی کردن حرکت ها بوسیله کامپیوتر است که پیش از این محققان فنلاندی بررسی هایی روی آن انجام داده بودند. با این اوصاف باید گفت، ممکن است دروغ های شما برای مدت طولانی مخفی باقی نماند.

منبع: engadget