سامسونگ نسل دوم ۳ گوشی گلکسی A5 ، A3 و A7 را معرفی کرد : همچنان زیبا و قدرتمند

پس از هفته ها انتشار اطلاعات و اخبار مربوط به نسل جدید گوشی های سری محبوب A سامسونگ ، امروز این کمپانی کره ای رسما از نسل دوم یا همان نسخه‌ی ۲۰۱۶ سه گوشی گلکسی A5 ، A3 و A7 خود را با طراحی زیباتر و قدرتمندتر از نسخه‌های قبلی‌ ، رونمایی کرد.تازه واردان خانواده گلکسی A سامسونگ ، به فناوری OIS، حسگر اثر انگشت و پشتیبانی از خدمات پرداخت همراه سامسونگ مجهز شده اند.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا با این ۳ گوشی بیشتر آشنا شویم.

سامسونگ گلکسی ای ۷ ( Samsung Galaxy A7 )

Galaxy-A3-A5-A7-2016

این گوشی که بزرگ ترین محصول معرفی شده در این ۳ گوشی است ، از صفحه نمایش ۵.۵ اینچی Super AMOLED با وضوح ۱۰۸۰p بهره می برد.چیپست هشت هسته ای در کنار سیستم عامل اندروید ۵.۱ نیز سایر ویژگی های این محصول به شمار می روند.

کناره های صفحه نمایش سری جدید Galaxy A باریک تر شده اند و بدنه نیز همانند خانواده Galaxy Note و Galaxy S از فلز و شیشه ساخته شده است. ضخامت اسمارت فون Galaxy A7 حدود ۷.۸ میلیمتر خواهد بود که از هر دو گوشی Galaxy A8 و نسل پیشین Galaxy A7 بیشتر است. وزن آن نیز ۱۷۲ گرم و نسبت به دو تلفن همراه ذکر شده سنگین تر شده است.

اما نکته مثبت این تلفن همراه باتری با ظرفیت بالاتر ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی است که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند. رم آن نیز ۱ گیگابایت افزایش یافته است و نسخه ۲۰۱۶ گلکسی A7 سامسونگ اکنون به ۳ گیگابایت رم مجهز شده است. اگرچه میزان حافظه داخلی آن ۱۶ گیگابایت باقی مانده است و البته از حافظه خارجی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

دوربین اصلی ۱۳ مگایکسلی نسل دوم گلکسی A7 از لنز بزرگتر f/1.9 و فناوری OIS بهره می برد. دوربین جلوی آن نیز به لنز بزرگ تر f/1.9 مجهز شده است، که مشابه تجهیزات تصویربرداری Galaxy S6 است.

نسل جدید تلفن همراه Galaxy A7 از حسگر اثر انگشت و فناوری MST  ( مخفف Magnetic Secure Transmission ) بهره می برد. پشتیبانی از شبکه های مخابراتی LTE Cat. 6 ( سرعت دریافت داده نسبت به نسل پیش دوبرابر شده است ) و نسخه دو سیم کارت نیز دیگر نکات قابل ذکر این تلفن همراه به شمار می روند.

سامسونگ گلکسی ای ۵ ( Samsung Galaxy A5 )

Galaxy-A3-A5-A7

این گوشی نسبت به نسل پیش خود تغییرات بیشتری داشته است چرا که در حالی که نسل پیش آن از صفحه نمایش ۵ اینچی با وضوح ۷۲۰p استفاده می کرد نسل جدید به صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با وضوح ۱۰۸۰p مجهز شده است. چیپست آن نیز از چیپ ست چهار هسته ای به هشت هسته ای ارتقا یافته است، اگرچه شرکت سامسونگ نوع مدل دقیق چیپ ست این محصولات را مشخص نکرده است. ۲ گیگابایت رم در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه خارجی نیز سایر ویژگی های سخت افزاری آن را تشکیل می دهند.

ضخامت و وزن نسل جدید Galaxy A5 نیز به نسل پیش خود بیشتر خواهد بود و ضخامت آن از ۶.۷ میلیمتر به ۷.۳ میلیمتر و وزن آن از ۱۲۳ گرم به ۱۵۵ گرم افزایش یافته است. البته افزایش ضخامت و وزن این تلفن همراه به دلیل استفاده از باتری با حجم بالاتر ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعتی آن است.

تجهیزات تصویربرداری این تلفن هوشمند مشابه نسل جدید Galaxy A7 می باشد. دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی که به فناوری OIS مجهز شده است و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی،وظیفه ثبت تصاویر در نسخه ۲۰۱۶ گلکسی A5 سامسونگ را به عهده گرفته است.

نسل جدید Galaxy A5 نیز به حسگر اثر انگشت و فناوری MST مجهز شده است و نسخه دو سیم کارت آن نیز در آینده ارائه خواهد شد.

سامسونگ گلکسی ای ۳ ( Samsung Galaxy A3 )

Galaxy-A3-A5-A7-

این گوشی در مقایسه با دو تلفن همراه دیگر با بهبود بیشتری روبرو بوده است. صفحه نمایش qHD آن با صفحه نمایش بزرگ تر ۴.۷ اینچی Super AMOLED با وضوح ۷۲۰p جایگزین شده است.

دوربین اصلی آن نیز با افزایش کیفیت قابل توجه به نوع ۱۳ مگاپیکسلی ارتقا پیدا کرده است، هر چند فاقد فناوری OIS است. دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی نیز به مانند دوربین جلو گلکسی A7 از لنزهای f/1.9 بهره می برد.

تعداد هسته های پردازنده چیپ ست، رم و حافظه داخلی آن مشابه نسل پیش و به ترتیب چهار هسته ای، ۱.۵ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت خواهند بود. استفاده از ظرفیت باتری بالاتر ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعت باعث افزایش ضخامت آن به ۷.۳ میلیمتر و افزایش وزن آن به ۱۳۲ گرم شده است.

نسخه دو سیم کارت ت Galaxy A3 نیز در آینده ارائه خواهد شد و در برخی بازارها از شبکه های مخابراتی LTE Cat. 4 پشتیبانی خواهد کرد. اگرچه این تلفن همراه تنها عضو از نسل جدید Galaxy A خواهد بود که فاقد حسگر اثر انگشت است.

این ۳ گوشی ابتدا در اواسط ماه دسامبر وارد بازارهای چین خواهند شد و پس از آن سایر بازارهای بین المللی میزبان آنان خواهند بود، هرچند قیمت نهایی آن ها همچنان نامشخص است.

نظر شما در مورد این ۳ گوشی چیست ؟

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*