سامسونگ و ثبت یک اختراع انقلابی : گوشی های رول شوند و تاشو در راهند !

به نظر می رسد که دیگر وقت آن رسیده تا شاهد تغییراتی انقلابی در طراحی تکراری گوشی های هوشمند و تبلت ها باشیم.درست است که از زمان تولید اینگونه گجت های دیجیتالی زمان زیادی نمی گذرد اما سرعت پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروزی باعث شده که مردم زود از دستگاه های خود خسته شده و به دنبال گجتی تازه با ویژگی ها جدید باشند.همین موضوع را کمپانی تولید کننده اینگونه دستگاه ها به خوبی متوجه شده و تقریبا همه آنها به دنبال تغییراتی انقلابی در ساختار گوشی ها ، تبلت ها ، لپ تاپ ها و … هستند.

کمپانی کره ای سامسونگ هم که حرف های زیادی در دنیای تکنولوژی ، خصوصا گوشی های هوشمند دارد ، به تازگی پتنت یا همان اختراعی را به ثبت رسانده که نوید آینده ای انقلابی در اسمارت فون ها و تبلت ها را می دهد.این دستگاه جدید چیزی شبیه به تبلت یا اسمارتفون می باشد و صفحه نمایش آن می تواند خم شود یا رول شده و به داخل استوانه اصلی آن وارد شود !

Samsung-Flexible-Roll

این محصول در زمره گوشی های هوشمند و یا دستگاهی مشابه قرار می گیرد.البته این پتنت میتواند یک به حالت یک تبلت و یا کامپیوتر پرتابل نیز ظاهر شود.این محصول یک صفحه نمایش تاشو و منعطف است که به یک دستگاه رونده متصل است و نمایشگر قابلیت حرکت به داخل آن را خواهد داشت.به عبارت بهتر صفحه نمایش به مانند یک رول است که به دلیل قابلیت انعطاف،باز و بسته می گردد.در نهایت پس از جمع شدن،محصول به مانند یک استوانه درون دستان قرار میگیرد.یک قسمت در پایان نمایشگر قرار دارد که به عنوان دستگیره آن در هنگام باز و بسته شدن عمل کرده و به احتمال زیاد دارای قطعات الکترونیکی خواهد بود.

این پتنت با عنوان Foldable Device and Method of Controlling The Same در تاریخ ۲۶ ام ماه می سال جاری میلادی به اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده ارائه شده است.

تا به امروز شایعات مختلفی درباره محصولی با کد نام Project Valley از سوی سامسونگ شنیده‌ و منتشر شده است، دستگاهی که دارای نمایشگر دوال تاشو خواهد بود. با توجه به این موضوع می توان پتنت جدیدی که از سوی سامسونگ ثبت شده است، را به Project Valley، ساختار ظاهری و نحوه عملکرد نمایشگر آن نسبت داد.

سامسونگ اولین شرکتی بود که یک گوشی با نمایشگر خمیده را روانه بازار کرد.حالا با توجه به پشتکار و سابقه سامسونگ به هیچ وجه دور از انتظار نخواهد بود اگر این محصول را آینده نزدیک در بازار مشاهده کنیم !

جالب است بدانید پیش از این یک طرح مفهومی از تبلت رول شونده سامسونگ منتشر شده بود که شباهت بسیاری با پتنت ثبت شده جدید دارد.تصاویر این طرح مفهومی را در ادامه مشاهده خواهید کرد :

منیع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. با این که طرفدار سامسونگ هستم ولی فوتوشاپه باو بیل گیتس گفته من اصلا با شرکت سامسونگ همکاری نمیکنم ولی همانطور که در تصویر میبینید در این به اصطلاح (گوشی از ویندوز ۸.۱) استفاده شده :iPad: :iPad:

  2. همین که تو تصویر سیستم عامل ویندوز رو میبینم خوبه

  3. بدرد جمیز باند میخوره.