نسل دوم پردازنده موبایل ال جی ، Nuclun 2 در راه است

بر اساس گزارش های رسیده ، کمپانی ال جی در حال کار بر روی نسل دوم پردازنده های موبایل خود یا همان Nuclun 2 می باشد.Nuclun 2 در مقایسه با نسل قبلی خود بسیار قدرتمند تر شده و ال جی با این پردازنده به رقابت مستقیم با شرکت‌های سامسونگ، مدیا تک و کوالکوم خواهد رفت.

Nuclun 2 دارای پردازنده ی ۱۰ هسته ای است که مبتنی بر هسته های Cortex-A53 و Cortex-A72 ARM طراحی شده است و به ترتیب دارای قدرت پردازش ۲۱. گیگا هرتز و ۱.۵ گیگا هرتز می باشد. آن‌طور که پیداست «ال‌جی الکترونیکس» در این پروژه یا پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری FinFET از شرکت اینتل یا پردازنده‌ی ۱۶ نانومتری از شرکت TSMC را انتخاب خواهد کرد.هرکدام از این‌ها در مقایسه با پردازنده‌ی ۲۸ نانومتری که نوع اول پردازنده‌های ال‌جی بود، فوق‌العاده هستند.

هنوز مشخص نیست که ال‌جی از پردازنده‌های اینتل استفاده خواهد کرد یا TSMC. همه چیز بسته به این است که پردازنده‌ی کدام یک از این شرکت‌ها طراحی خاص‌تر و کارایی بهتری خواهد داشت تا مورد پسند ال‌جی واقع شود.

اولین پردازنده‌ی اپلیکیشن ال‌جی یک Nuclun 1 هشت هسته‌ای بود، در سال ۲۰۱۴ عرضه شد. این پردازنده روی گوشی‌های هوشمند G3 نصب شده و قرار بود تا دسترسی به اینترنت پرسرعت LTE-A در کره را برای کاربران آسان کند. این پردازنده در زمان خودش نتوانست از لحاظ کاربری رقبا را کنار بزند. اما حالا ال‌جی در مورد Nuclun 2 خیلی خوش‌بین است.

این شرکت به شدت مصر است تا وابستگی خود به سری پردازنده‌های Snapdragon از شرکت کوالکوم را قطع کند. اگر این‌طور شود طراحی و کارایی دستگاه‌های ال‌جی گسترده‌تر خواهند شد و سود بیش‌تری از تولید و فروش محصولات عاید این شرکت خواهد شد.

از طرف دیگر، چون کوالکوم می‌خواهد از خط تولید FinFET متعلق به شرکت سامسونگ برای تولید پردازنده‌های Snapdragon 820 استفاده کند، بعید است که ال‌جی تن به همکاری با یکی از اصلی‌ترین رقیب‌های خود بدهد.

سامسونگ هم در حال کم کردن وابستگی خود به کوالکوم و سری پردازنده‌های اسنپ‌دراگون آن شرکت است.

هنوز مشخص نیست که ال‌جی از پردازنده‌های اینتل استفاده خواهد کرد یا TSMC. همه چیز بسته به این است که پردازنده‌ی کدام یک از این شرکت‌ها طراحی خاص‌تر و کارایی بهتری خواهد داشت تا مورد پسند ال‌جی واقع شود.

منبع: androidauthority

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*