اقدامات تحسین برانگیز کمپانی های تولید کننده گوشی موبایل در سال ۲۰۱۵

هر ساله در لابراتورهای شرکت های تولید کننده گوشی های موبایل، محصولاتی ساخته می شوند که ما عاشقشان می شویم. لزوما نباید فناوری های درجه یک و ناب ارائه شود و یا اینکه کارایی آن ۱۰۰% و تضمین شده باشد. همه می دانیم که این کار ناشدنی است اما ارزش کار در این است که هر بار شرکتی با ویژگی جدید یا سازه ای نو می آید، لبخندی از روی خرسندی و رضایت به لب مشتریان بنشاند. واقعا چه چیزی بالاتر از اینکه شرکتی بتواند با خدماتی که ارائه می دهد سطح کیفی زندگی مردم را بالاتر برده و آن ها را راضی نگه دارد؟

بر همین اساس ، در ادامه مطلب می خواهیم نگاهی داشته باشیم به برخی از اقدامات تحسین برانگیز کمپانی های مطرح تولید کننده گوشی موبایل در سال ۲۰۱۵.با گجت نیوزهمراه باشید.

اپل ( Apple )

Apple live photos

اپل امسال با ویژگی فورس تاچ خود برای آیفون های جدید کولاک به پا کرد، به طوریکه همه شرکت های اسمارت فون ساز در تلاشند تا نمونه ای شبیه سازی شده از این نوع ویژگی را روی نمایشگرهای گوشی های خود پیاده کنند. اما این تنها حرکت نویی نبود که این شرکت در سال جاری انجام داده است: قابلیت Live Photos که در حقیقت به شما این امکان را می دهد تا به عکس های خود، صدا و حرکت اضافه کنید که البته همچنین ویژگی در گلکسی اس ۴ سامسونگ نیز وجود داشت. به بیانی واضح تر اینکه با این قابلیت می توانید به عکس های خود کمی جان دهید چرا که این ویژگی قادر است ۱.۵ ثانیه قبل و ۱.۵ ثانیه بعد از عکس را نیز ثبت کند. این ویژگی به طور پیش فرض در گوشی آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس وجود دارد.

بلک بری ( BlackBerry )

Priv-HandsOn-09-650-80

بلک بری امسال ویژگی جدید یا سازه ای تازه ارائه نداد و خبری از نوآوی و خلاقیت در محصولاتش نبود اما آنچه باعث شد نامش در لیست امروز ما باشد، شهامت آن در اجرای سیستم عامل اندروید روی گوشی PRIV خود بود. همه می دانیم که بلک بری هیچگاه در گوشی های خود به غیر از سیستم عامل های انحصاری اش ریسک اجرای سیستم عامل های دیگر را نپذیرفته بود اما بالاخره این کار انجام داد و البته که بازخوردی مثبت هم نسبت به آن دریافت کرد.

بررسی گوشی بلک بری پریو

گوگل ( Google )

Nexus-5X-gadgetnews (4)

اینطور که پیداست، سری گوشی های نکسوس گوگل تا ۶ سال آینده هم طرفدار خواهد داشت اما آنچه امسال گوگل با دوربین گوشی نکسوس ۶ پی انجام داد،  اقدامی فوق العاده بود. کیفیت دوربین این گوشی به شدت در مقایسه با سایر مدل های قبلی پیشرفته شده است و اکنون می توان شات های بی نظیری با آن گرفت.

اچ تی سی ( HTC )

htc-Sense-7

اچ تی سی هم مانند بلک بری امسال، سال سختی را داشت خصوصا در بخش سهام بازار، سالی پر از تردید و بهت زدگی. اما همه اینها باعث نشد این شرکت عقب بکشد و خود را ببازد، برعکس اچ تی سی در سال جاری موفق شد تا نرم افزار رابط کاربری دوربین Sense 7 برای گوشی وان ام ۹ را ارئه دهد، ویژگی که ترکیب دو عکس باهم و به دست آوردن یک عکس واحد را در اختیار کاربر قرار می دهد. قدرت دوربین این گوشی در عکس گرفتن در شب و نور کم است، چیزی که به کاربر این امکان را می دهد تا سلفی های بهتری بگیرد. رابط کاربری اچ تی سی Sense نه تنها هوشمند است بلکه زیبا نیز می باشد. این رابط کاربری تم هایی بر اساس عکسی که شما به آن می دهید می سازد.

ال جی ( LG )

lg-g4

ال جی را می توان در زمره تولیدکنندگان محتاط اسمارت فون دانست زیرا از دادن هر تغییری به سخت افزار و نرم افزار گوشی های خود تا حد امکان دوری می کند اما سال ۲۰۱۵ این طلسم را شکست و روی خط مشی خود تجدید نظر کرد. اول اینکه گوشی جی ۴ را با پشتی چرمش بسیار مدگرایانه طراحی کرد و اخیرا هم گوشی وی ۱۰ را با قابی از جنس استیل ضد لک به نام Dura Guard ارائه داد.

مایکروسافت (Microsoft )

Continuum

مایکروسافت امسال کمی ساکت بود و خیلی سر و صدای آنچنانی به راه نینداخت، شاید سرمشغولی های مربوط به سرمایه گذاری نوکیا و مهیا کردن ویندوز ۱۰ را بتوان توجیهی برای آن دانست. اما داک نمایشگر و قابلیت Continuum جای تحسین دارد. با هاب Display Dock شما می توانید گوشی لومیا ۹۵۰ یا لومیا ۹۵۰ ایکس ال را به مانیتور کامپیوتر خود وصل کرده و ویندوز ۱۰ را با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی آن ها اجرا نمایید. Continuum نیز به اسمارت فون هایی که به ویندوز ۱۰ مجهز هستند این امکان را می دهد که درست مانند رایانه های رومیزی عمل کنند. بدین معنا که وقتی شما گوشی خود را به دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگ تر متصل می کنید، گوشی شما تبدیل به یک کامپیوتر رومیزی می شود.

موتورولا ( Motorola )

Motorolas-ShatterShield

موتورولا اغلب بسیار منطقی و عقلانی برخورد می کند و محال است بی گدار به آب بزند. این شرکت در سال ۲۰۱۵ از فناوری Shatter Shield برای گوشی دروید توربو ۲ خود پرده برداشت. ویژگی که قابلیت ضد ضربه بودن را به نمایشگر این گوشی داد. صفحه ای یکپارچه و منسجم تشکیل شده از ۵ لایه که در لایه اول هسته آلومینیوم سخت و درکنار آن یک صفحه نمایش انعطاف پذیر آمولد نیز وجود دارد.

سامسونگ ( Samsung )

brass-daisy-3390-006

سامسونگ نیز درست مانند ال جی به خاطر دل و جرئت داشتن در تغییر زبان طراحی گوشی هایش در این لیست قرار داده شد. گوشی های گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج و به دنبال آنها گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس با زبان طراحی جدیدی معرفی شدند که با استقبال خوبی از سوی طرفداران این برند مواجه گردید.

سونی ( Sony )

sony-Hybrid-Autofocus

شاید دوربین ۲۳ مگاپیکسلی گوشی اکسپریا زد ۵ چندان هم تاثیرگذار نبوده باشد اما دیگر نمی توانیم درخشش ویژگی فوکوس خودکار هیبریدی سریع (fast hybrid autofocus) آن را انکار کنیم. این دوربین با داشتن چنین ویژگی می تواند در کسری از ثانیه عکسبرداری کند و البته فیلم هایی با کیفیت ضبط ۴K را نیز فراموش نکنید.

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. نوکیا چرا نیست ؟

  2. واقعا این چه مطلبی بود؟ اولا دوربین سونی ۲۳ مگاپیکسله در z5 دوما صفحه نمایش ۴k نوآوری نیست؟

    • دوست عزیز ، توجه داشته باشید مطلب ترجمه هستش و صرفا نظر نویسنده این بوده.در مورد دوربین هم اشتباه تایپی بود که سپاس از شما اصلاح شد.نمایشگر ۴k در اکسپریا زد ۵ پریمیوم هستش و نویسنده مطلب به اون اشاره نکرده که البته حق با شماست و بهتر بود که باشه.
      ممنون از توجهتون