چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ رسما معرفی شد

مدت زیادی است که کمپانی کوالکام در حال کار بر روی چیپست جدید خود با نام اسنپدراگون ۸۲۰ ( Snapdragon 820 ) می باشد و تاکنون اطلاعات بسیاری از آن منتشر گردیده است.حالا کوالکام رسما این تراشه جدید را معرفی کرده است.اسنپدراگون ۸۲۰ به خاطر شکست چیپ قبلی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ ، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و کمپانی های بسیاری منتظر تست عملکرد این گوشی برای استفاده در پرچم داران جدید خود می باشند.

این پردازنده ۶۴ بیت و هشت هسته‌ای، از هسته‌های اختصاصی Kyro کوالکام (سرعتی ۲.۲ گیگاهرتزی) که عملکرد دو برابری را برای پردازنده نسبت به چیپ اسنپدراگون ۸۱۰ فراهم می‌کنند، بهره می‌برد. گفته شده که پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰ به کار گرفته شده در این چیپ، گرافیکی واقعی را برای کاربر به ارمغان آورده و ۴۰ درصد بیشتر نسبت به آدرنو ۴۳۰ سرعت خواهد داشت. همچنین اسنپ‌دراگون ۸۲۰ قادر خواهد بود تا از یک دوربین ۲۸ مگاپیکسلی با رزولوشن اوالترا‌اچ‌دی و ۴K، پشتیبانی کند.

محصول جدید کوالکام، با فناوری شارژ سریع نسخه ۳ (Quick Charge 3) عرضه شده که این فناوری شما را قادر خواهد ساخت تا گجت خود را ۴ برابر سریع‌تر از یک شارژر معمولی شارژ کنید. همچنین این نسخه ۳۸ درصد سریعتر از Quick Charge 2.0 خواهد بود. با پشتیبانی این چیپست تازه‌نفس از Wi-Fi 802.11 و ۸۰۲.۱۱ac 2×۲ MU-MIMO شما می‌توانید با سرعت بیشتری از وای‌فای استفاده کرده و البته باید اذعان کرد که اسنپ‌دراگون ۸۲۰ اولین چیپستی خواهد بود که از ارتباطات LTE-U پشتیبانی خواهد کرد که این نسل، بخش بدون مجوزی از ارتباطات رادیویی است که به‌تازگی شروع به به‌کارگیری در ارتباطات موبایل شده که از وای‌فای استفاده می‌کنند.

صحبت از LTE شد، باید بگوییم که مودم جدید X12 LTE استفاده شده در اسنپدراگون ۸۲۰ به شما این امکان را خواهد داد که در قالب Cat 12 LTE سرعت دانلودی بالغ بر ۶۰۰ مگابایت در ثانیه و در قالب Cat 13 سرعت آپلودی معادل ۱۵۰ مگابایت در ثانیه را تجربه کنید. باید گفت که این میزان سرعت دانلود و آپلود به ترتیب ۳۳ و ۳۰۰ درصد نسبت به مودم X10 موجود در چیپست اسنپدراگون ۸۱۰، بهبود یافته است.

در پایان باید گفت حالا که چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ رخ نمایان کرده و رسماً معرفی گشته است، می‌توانیم سال آینده شاهد حضور آن در قلب گوشی‌های‌هوشمند و پرچم‌داران تازه‌نفس باشیم.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*