اپلیکیشن Opera Max ، مصرف داده های موبایل را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد !

به نظر می رسد که Opera برنامه بزرگی برای خودش دارد و می خواهد چیزی فراتر از یک مرورگر اینترنتی باشد. این شرکت اخیرا خبر از همکاری با ۱۴ کمپانی فعال حوزه تکنولوژی می دهد که در این بین اسامی کمپانی هایی مانند سامسونگ و شیائومی به چشم می خورد.همکاران جدید این شرکت، قصد بر تعبیه نرم افزار مدیریت داده های Opera که با نام اپرا مکس ( Opera Max ) معروف می باشد را در گوشی های هوشمند خود دارند. اینطور انتظار می رود که تا سال ۲۰۱۷ قریب به ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند همراه با فناوری فشرده سازی داده های شرکت Opera به بازار عرضه شوند.

بجز قرارداد با اسامی بزرگی مانند سامسونگ و شیائومی، Opera با شرکت های آسیایی دیگری نیز قرارداد امضا کرده است که از جمله آنان می توان به Acer و Hisense اشاره نمود. کمپانی Hisense که با تلویزیون هایش شناخته شده است، اخیرا دست به تولید گوشی های هوشمند نیز زده است.

براساس اظهارات مسئولین کمپانی Opera، نرم افزار Opera Max قادر خواهد بود تا میزان مصرف داده های شما را حین استفاده از اپلیکیشن ها تا ۵۰ درصد کاهش دهد. کسانی که ویدئو بر روی شبکه های یوتیوب و نت فلیکس از طریق Opera Max مشاهده می کنند قادر خواهند بود “بدون کاهش قابل توجه ای در کیفیت” ۶۰ درصد در داده ها صرفه جویی کنند.

میزان صرفه جویی در داده ها از طریق نرم افزار Opera Max می تواند در بسیاری از کشورهای در حال توسعه آسیا مانند اندونزی و بعضی بازارهای نوپا مانند آفریقا و آمریکای لاتین، حائز اهمیت خاصی باشد. بسیاری از این قبیل کشورها هنوز زیرساخت کافی را با توجه به رشد بسیار سریع گوشی های هوشمند ندارند و به سختی می توانند پاسخگوی این حجم استفاده از پهنای باندها باشند.

در حال حاضر کمپانی شیائومی زودتر از همه قدم در بازارهای آفریقا برداشته داشت و گوشی های این کمپانی که از سیستم عامل اندروید MIUI 7 بهره می برند، بزودی بطور پیش فرض دارای Opera Max خواهند شد. در حال حاضر شیائومی در حال تست کردن این نرم افزار بر روی گوشی هایش می باشد و در آپدیت بعدی که قصد عرضه دارد، این نرم افزار را نیز تعبیه خواهد نمود.

منبع : Cnet

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*