مشخصات گوشی هواوی میت ۸ از طریق بنچمارک GFXBench فاش شد

چند روز پیش تیزری از طریق هواوی منتشر گردید که در آن به یک مراسم رونمایی در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) اشاره شده بود.عدد ۸ بزرگی که در این تیزر دیده می شد حکایت از معرفی گوشی هواوی میت ۸ ( Huawei Mate 8 ) در این رویداد دارد.امروز نیز مشخصات فنی ان گوشی از طریق بنچمارک GFXBench فاش شده و این موضوع نیز تایید دیگری برای رونمایی از این محصول در تاریخ یاد شده است.

مشخصات فاش شده در GFXBench نشان می دهد که گوشی هوشمند هواوی Mate 8 که با عنوان “Huawei NXT-AL10” شناخته می‌شود محصولی بالارده با مشخصات فنی قدرتمند است.هواوی میت ۸ همانند نسل قبلی خود از یک نمایشگر بزرگ ۶ اینچی بهره خواهد برد. گرچه منابع خبری تاکنون خبر از رزولوشن QHD این نمایشگر می‌دادند اما این نتایج نشان‌دهنده FullHD بودن رزولوشن پنل صفحه‌نمایش محصول جدید هستند. هرچند این مسئله هنوز کاملاً قطعی و تاییدشده نیست؛ اما به نظر می‌رسد که با سایر مشخصات هماهنگی بیشتری دارد.

گفته شده است که گوشی Mate 8 هواوی چیپست Kirin 950 را در قلب خود جای خواهد داد. Kirin 950 با بهره‌گیری از فرایند تولید ۱۶ nm FinFET و معماری LITTLE استفاده شده و نیز برخورداری از پردازنده هشت هسته‌ای ( متشکل از دو چیپ که یکی از آن‌ها چیپ ۴ هسته‌ای Cortex-A72 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و یا ۲.۴ گیگاهرتز و دیگری چیپ ۴ هسته‌ای Cortex-A53 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز خواهد بود) نوید یک قدرت بی‌سابقه و عالی را در گوشی جدید هواوی می‌دهد.

پردازنده گرافیکی قوی Mali-T880 که با پردازنده i7 و چیپ صدای مستقل Tensilica Hi-Fi 4 همراه شده است، نیز در لیست مشخصات این گوشی به چشم می‌خورد. طبق فهرست GFXBench در مورد سایر مشخصات این گوشی باید گفت که از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی (که به صورت دقیق‌تر به ترتیب برابر با ۳.۷ گیگابایت رم و ۵۳ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی واقعی خواهند بود) بهره خواهد برد که در اطلاعات قبلی به وجود یک نسخه دیگر با ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز اشاره شده بود.

در مورد دوربین Mate 8 هواوی نیز پیش از این گفته شده بود که دوربین اصلی دارای سنسور ۱۳ مگاپیکسلی بوده که بر اساس این گزارش به ۱۵ مگاپیکسلی با حداکثر رزولوشن ۴۶۰۸ در ۳۴۵۶ پیکسل ارتقا یافته است که در واقع با یک محاسبه سریع ریاضی می‌توان گفت که بیشتر نزدیک به ۱۶ مگاپیکسل است. دوربین سلفی این گوشی نیز ۷ مگاپیکسلی و دارای رزولوشن ۳۲۶۴ در ۲۴۴۸ خواهد بود.

از دیگر مشخصات Mate 8 هواوی می‌توان به قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت به صورت همزمان، پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی، NFC و شاید هم یک حسگر اثر انگشت و نیز بهره‌مندی از نمایشگری با قابلیت فورس‌تاچ ، همانند Mate S اشاره نمود؛ هرچند دو مورد آخر تقریباً دور از انتظار و تایید نشده هستند.

مشخصات فنی گوشی هوشمند هواوی میت ۸ ( Huawei Mate 8 ) :

  • صفحه‌ نمایش ۶ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی
  • چیپ‌ست Kirin 950 (مجهز به ۸ هسته Cortex-A72) با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی Mali-T880
  • ۴ گیگابایت رم ( و احتمالا یک نسخه با رم ۳ گیگابایتی )
  • ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی
  • دوربین اصلی دارای حسگری ۱۶ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰P
  • دوربین دوم ۷ مگاپیکسل
  • سیستم‌ عامل پیش‌ فرض اندروید ۶
  • پشتیبانی از بلوتوث ۴.۰ و NFC

در هر صورت آنچه که در شرایط کنونی با اطمینان می‌توان در موردش سخن گفت این است که هواوی در تاریخ ۵ آذر‌ماه در نهایت می‌بایست از این گوشی پرده بردارد. برای این گوشی قیمتی در حدود ۵۲۰ دلار برای نمونه ۳ گیگابایتی و ۶۱۰ دلار برای مدل مجهز به رم ۴ گیگابایتی تخمین زده شده است.

Huawei-Mate-8-1

منبع : gsmarena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*