تایید شد : سونی در حال مذاکره برای خرید بخش حسگرهای تصویر توشیبا

طی روز های گذشته ، اخباری مبنی بر احتمال واگذاری تجارت سنسورهای دوربین توشیبا به سونی منتشر گردید.حالا کمپانی سونی رسما این موضوع را تایید کرده و اعلام نموده که در حال مذاکره با توشیبا برای خرید کسب و کار حسگرهای تصویر CMOS این شرکت می باشد.شرکت سونی طی سال های اخیر فعالیت بسیار زیادی در بخش حسگرهای تصویر خود داشته و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.به همین جهت ، خرید کسب و کار حسگرهای تصویر CMOS توشیبا ، می تواند در قویت توانایی‌های تولید سونی در بخش حسگرهای تصویر ، بسیار تاثیر گذار باشد.

به واسطه این قرارداد کارمندان، تجهیزات و امکانات ساخت کارخانه توشیبا در شهر Oita در جنوب ژاپن تحت کنترل سونی در خواهند آمد. این دو شرکت قصد دارند قرارداد قانونی خود را تا پایان سال جاری امضا کنند و فرآیند انتقال تا پایان سال مالی در ماه مارس ۲۰۱۶ میلادی انجام می‌شود. هنوز جزییات مالی این قرارداد منتشر نشده است.

سونی به تازگی اعلام کرده بود که بخش حسگرهای تصویری خود را به شرکت زیر مجموعه و مجزایی به نام Sony Semiconductor Corporation منتقل خواهد کرد، پیش بینی می‌شود که اقدامات جدید این شرکت برای خرید بخش حسگرهای توشیبا نیز در ادامه همین تصمیم باشد. این قرارداد به توشیبا امکان می‌دهد تا منابع خود را به محصولاتی اختصاص دهد که دارای مزایای فنی بالایی هستند. توشیبا در حال حاضر تلاش می کند تا پس از رسوایی مالی پیش آمده، بخش‌های مختلف شرکت خود را بازسازی کند.

در کنار طیف گسترده‌ای از دوربین‌های دیجیتال، حسگرهای تصویر برای سونی از اهمیت بالایی برخوردار هستند زیرا این قطعات به سونی امکان می دهند تا از بازار پر سود و منفعت گوشی های هوشمند بهره ببرد. شرکت اپل پیش از این از حسگرهای سونی در گوشی‌های آیفون استفاده کرده بود، و به تازگی نیز شرکت‌های شیائومی و گوگل استفاده از این سنسورهای سونی را در محصولات خود در نظر گرفته اند. سونی بازار حسگرهای دوربین های دیجیتال پیشرفته را نیز تحت سلطه خود دارد، برای مثال تقریبا تمامی دوربین های نیکون که دارای لنز قابل تعویض هستند، به حسگرهای سونی مجهز شده‌اند.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*