ویندوز ۱۰ برای ایکس باکس وان تا دو هفته دیگر منتشر خواهد شد

به نظر می رسد که رویای یک پلفرم برای تمامی گجت ها ، در حال محقق شدن است و این به لطف ویندوز ۱۰ مایکروسافت فراهم شده.ویندوز ۱۰ سیستم عاملی برای تمام ابزارهاست ، از موبایل و تبلت و لپ تاپ گرفته تا حتی کنسول بازی ایکس باکس !

فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس، امروز اعلام کرد که تجربه جدید ایکس باکس وان (داشبورد جدید و محیطی به مانند ویندوز ۱۰) در تاریخ ۲۱ آبان برای تمامی کاربران ایکس باکس وان منتشر می شود، یعنی تنها دو هفته دیگر.

این تجربه جدید ایکس باکس وان، در ماه قبل برای دسته ای محدود از افرادی که در پروژه دریافت نسخه های پیش نمایش قابلیت های جدید ایکس باکس وان ثبت نام کرده اند در حالت پیش نمایش فنی منتشر شد تا برخی باگ های آن را رفع کنند و ویژگی های جدید آن را نیز آزمایش کنند. پیش تر اعلام شده بود که در ماه نوامبر این تجربه جدید در اختیار کاربران قرار می گیرد و حال مقامات مایکروسافت این موضوع را تایید کرده اند. Larry Hryb (میجِر نلسون)، از مقامات بخش ایکس باکس امروز در توییتر خود این چنین نوشت:

طرفداران ایکس باکس در تقویم خود یادداشت کنید؛ تجربه جدید ایکس باکس وان به همراه قابلیت backwards compatibility (اجرای بازی های اورجینال ایکس باکس ۳۶۰ بر روی ایکس بایکس وان) در تاریخ ۲۱ آبان برای تمامی کاربران ایکس باکس وان منتشر می شوند.

رابط کاربری فعلی ایکس باکس وان از زمان عرضه تا به امروز تغییر چندانی نداشته است و ما همچنان کاشی های ساده و یک رابط کاربری مشابه ویندوز ۸ را شاهد هستیم که بخش ناوبری مشابه ویندوز ۸ را داراست. اما در تاریخ ۲۱ آبان و عرضه جدید داشبورد جدید ایکس باکس وان، همه چیز کاملاً تغییر خواهد کرد و تمامی موارد ظاهری جدید به خود می گیرند و به همراه داشبورد جدید، ویندوز ۱۰ به ایکس باکس وان می آید. کاشی های معروف همچنان حضور خواهند داشت اما با ظاهری مشابه آن چه که در ویندوز ۱۰ شاهد هستیم و همچنین بخش ناوبری سیستم نیز یک ظاهر جدید به خود خواهد گرفت و ظاهر بصری آن شبیه آن چیزی می شود که در نرم افزار ایکس باکس ویندوز ۱۰ می بینیم، یعنی ظاهر داشبورد کنسول با نرم افزار ایکس باکس تقریباً یکسان خواهد بود و ناوبری با استفاده از دسته بازی در آن بسیار آسان است.

۱kero6yo

یکی دیگر از ویژگی های جدیدی که در تاریخ ۲۱ آبان به ایکس باکس وان خواهد آمد، backwards compatibility نام دارد. این قابلیت که چند ماه پیش معرفی شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد، امکان اجرای بازی های اورجینال ایکس باکس ۳۶۰ بر روی ایکس باکس وان را فراهم می آورد. تا به امروز که این ویژگی هنوز کامل نشده بود، تعدادی کمی از بازی های ایکس باکس ۳۶۰ قابلیت اجرا در ایکس باکس وان را داشته اند اما با کامل شدن این ویژگی تا تاریخ مذکور، ما شاهد اجرای دسته عظیمی از بازی های ایکس باکس ۳۶۰ بر روی ایکس باکس وان خواهیم بود و پس از عرضه این قابلیت همچنان تعداد بازی ها بیشتر نیز خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار جالبی که طرفداران بسیاری منتظر آمدن آن به ایکس باکس وان هستند، دستیار صوتی کرتانا است. گفته شده است که کرتانا را تنها با استفاده از کینکت می توان استفاده کرد و تا سال ۲۰۱۶ نیز عرضه نخواهد شد. اما تعدادی از کاربران ایکس باکس وان اعلام کرده اند که توانسته اند این دستیار صوتی را بر روی کنسول خود تجربه کنند! بنابراین دور از انتظار نیست که این دستیار صوتی نیز در تاریخ ۲۱ آبان در اختیار کاربران قرار گیرد. با استفاده از کرتانا شما می توانید در محیط ایکس باکس وان ناوبری کنید و یا با استفاده از دستوراتی نظیر “Xbox record that” بازی را ضبط کنید! با آمدن کرتانا به ایکس باکس وان شما می توانید همانند رایانه و موبایل خود بسیاری از کارها را تنها از طریق فرمان صوتی انجام دهید.

منبع :WINBETA

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*