لایکا و معرفی دوربین بدون آینه جدید SL Typ610

لایکا ( Leica ) یک شرکت آلمانی با سابقه در زمینه تولید دوربین می باشد.این کمپانی به تازگی جدیدترین دوربین بدون آینه خود را با نام اس‌ ال تایپ۶۱۰ ( Leica SL Typ610 ) بهمراه سه لنز سری SL رونمایی کرد.

Leica-SL-Typ610-1

دوربین جدید لایکا به سنسور ۲۴ مگاپیکسل CMOS و پردازنده تصویر MeastroII مجهز شده که امکان ثبت تصاویر شفاف و کم‌نویز، ایزو ۵۰٫۰۰۰, کمینه و بیشینه سرعت شاتر ۶۰ و ۱/۸۰۰۰ ثانیه و همچنین عکاسی پیاپی ۱۱ فریم بر ثانیه را فراهم می‌سازند.شاتر این دوربین از نوع مکانیکی است، البته شرکت سازنده قول عرضه شاتر الکترونیکی را نیز در آینده نزدیک داده است.

لایکا در SL Typ610 از یک منظره‌یاب الکترونیک (EVF) با رزولوشن ۴٫۴ مگاپیکسل بهره برده است.نمایشگر اصلی دوربین، ۳ اینچی از نوع LCD با قابلیت نمایش ۱٫۰۴ میلیون پیکسل است.در قسمت بالای دوربین نیز شاهد استفاده از یک نمایشگر ۱٫۲۸ اینچی سیاه و سفید هستیم.

در بخش فیلمبرداری، SL Typ610 بسیار غنی است و می‌تواند با نرخ ۲۴ فریم سینمایی در رزولوشن ۴K یا (۴۰۹۶×۲۱۶۰), نرخ ۳۰ فریم در رزولوشن UHD یا (۳۸۴۰×۲۱۶۰) و ۱۲۰ فریم در رزولوشن‌های FullHD و HD به ضبط تصاویر بپردازد. ویدئوها نیز با فرمت MP4 ذخیره می‌شوند.

باتری حجیم استفاده شده توسط لایکا از نوع BP-SCL4 است که توان مورد نیاز برای ۴۰۰ شات را فراهم می‌کند.بدنه دوربین از جنس آلومینیوم است. ضمنا تمام قسمت‌های آن و حتی لنزها کاملا مهر و موم شده و در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم می‌باشد.

لایکا SL Typ610 از ۱۶ نوامبر ۲۰۱۵ (اواخر آبان ۹۴) با قیمت سرسام‌آور ۷٫۴۵۰ دلار برای بدنه عرضه خواهد شد.البته اگر خواهان لنز Leica Vario Elmarit-SL 24-90mm F2.8-4 ASPH نیز باشید باید ۴٫۹۵۰ دلار دیگر بپردازید!

منبع : digitalcameraworld

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*