ساخت یک اسکنر اثر انگشت جدید که از نمونه های فعلی قابل اطمینان‌تر است

محققان موسسه‌ی پاریسی Langevin یک اسکنر اثر انگشت جدید طراحی کرده اند که نسبت به نمونه های فعلی دقیق تر و قابل اطمینان‌تر عمل کرده و سطح زیرین پوست را بررسی می‌کند.

اغلب اسکنرهای اثرانگشت به یک شیوه عمل می‌کنند. به این صورت که سطح انگشت بر روی سطح شیشه‌ای اسکنر گذاشته شده، نور از طریق شیشه به آن تابیده می‌شود و نور بازتابیده توسط شیارهای کوچک میان برآمدگی‌های پرینت برای ایجاد تصویری از پرینت استفاده می‌شود. این سیستم معمولا موثر می‌باشد، اگرچه این شیوه همچنین می‌تواند در صورت کهولت سن یا آسیب دیدن اثرانگشت در خواندن پرینت‌ها با مشکل مواجه شود و همچنین می‌تواند به اشتباه نیز بیفتد. به همین دلیل دانشمندان موسسه‌ی پاریسی Langevin یک اسکنر قابل اطمینان‌تر را توسعه داده که زیر سطح پوست را بررسی می‌کند.

این اسکنر که توسط دانشمندانی با نام‌های Egidijus Auksorius و پروفسور Claude Boccara طراحی شده از روشی تحت عنوان مقطع‌نگاری همدوسی اپتیکی (OCT) استفاده می‌کند. این روش پیش از این در تصویربرداری پزشکی بکار می‌رفته و شامل تحلیل الگوی تداخل است که هنگام ترکیب دو پرتوی نور اتفاق می‌افتد – یکی از این پرتوها به عنوان مرجع بوده و دیگری از طریق یک نمونه‌ی بیولوژیکی تابیده می‌شود.

New-fingerprinting-tech-1

در این روش، اسکنر قادر به تصویربرداری اثرانگشت داخلی واقع در حدود نیم میلی‌متری زیر سطح پوست است که دارای الگوی مشابه اثرانشگشت خارجی می‌باشد، با این تفاوت که نمی‌تواند صدمه ببیند.

درحالیکه دستگاه‌های OCT فعلی پرهزینه و بزرگ هستند، دانشمندان از یک نسخه‌ی کوچک‌تر این تکنولوژی با نام FF-OCT استفاده می‌کنند. درنتیجه، اسکنر آنها اکنون در ابعاد یک جعبه‌ی کفش می‌باشد، اگرچه این پژوهشگران در حال کار برای کوچک‌تر و سریع‌تر ساختن این اسکنر هستند. گران‌ترین قطعه‌ی اسکنر نیز دوربین اینفرارد ویژه‌ی ۴۰۰۰۰ دلاری آن می‌باشد، اگرچه سازندگان اخیرا توانستند با موفقیت از دوربین دیگری با ارزش یک پنجم دوربین فوق استفاده کنند.

درنهایت، آنها امیدوار به تولید محصول نهایی هستند که کمتر از ۱۰۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد. البته این محصول به زودی وارد بازار مصرف نخواهد شد، اما پس از عرضه در کامل‌ترین سطح امنیتی قرار دارد.

مقاله‌ای از تحقیق بر روی دستگاه Langevin اخیرا در ژورنالBiomedical Optics Express منتشر شده است.

منبع : gizmag

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*