بلک بری بی سرو صدا پیش فروش گوشی اندرویدی Prive را آغاز کرد !

بر اساس شواهد موجود ، به نظر می رسد که بلک بری قرار نیست برای رونمایی از اولین گوشی اندرویدی خود هیچ مراسمی برگزار کند چرا که این شرکت پیش فروش گوشی بلک بری پریو ( BlackBerry Prive ) را رسما آغاز کرده و ۱۶ نوامبر ( ۲۵ آبان ) این محصول را به دست خریداران خواهد رساند.قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی نیز ۷۴۹ دلار می باشد. این مدلی که مستقیما توسط خود بلک بری به فروش می رسد، از اپراتورهای Verizon، Sprint و دیگر اپراتورهای محلی ایالات متحده پشتیبانی نخواهد کرد.

بلک بری Priv قابلیت های فراوان و منحصر به فردی دارد که می تواند مشتریان را برای انتخاب این مدل ترغیب کند. علاوه بر کشویی بودن این مدل و تجهیز آن به یک کیبورد فیزیکی، استفاده از سیستم عامل قدرتمند گوگل نیز از ویژگی های منحصر به فرد پرایو به حساب می آیند. اما همانطور که مطلع هستید، ساختار ابتدایی اندروید یک ساختار سورس باز است و این موضوع با اولین و مهمترین اولویت بلک بری تداخل دارد. با این وجود مدیر عامل بلک بری، جان چن متعهد شده بود که تنها در صورت حفظ امنیت کامل این گوشی، دست به تولید بلک بری Priv خواهد زد. اکنون جان چن در یک پست وبلاگی درباره میزان امنیت این مدل صحبت کرده تا به قول خود عمل کرده باشد. به گفته جان چن، استانداردهای امنیتی تا نهایت ممکن در بلک بری Priv رعایت شده است.

همانطور که از نام این مدل پیداست، PRIV مخفف Private است و با این میزان تاکید بر امنیت، خواهیم دید که بلک بری چگونه توانسته یک گوشی اندرویدی کاملاً امن را به بازار عرضه کند و حریم خصوصی کاربران را بر هم نزند. بلک بری توانسته برای ارایه یک تجربه کاربری امن به مشتریان خود از Hardware Root of Trust استفاده کند که قادر است کلیدهای رمزی را برای سخت افزار این گوشی فراهم کند. در مدل Priv از Verified Boot و Secure Bootchain استفاده شده تا تمامی جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری در ترکیب با یکدیگر شناسایی شوند و هیچ بخشی بدون اصلاح باقی نماند. همچنین رمز گذاری کامل دستگاه نیز به صورت پیش فرض در این گوشی فعال شده و شاهد قابلیت “hardened Linux kernel” در این مدل هستیم. نا گفته نماند که روت کردن یا فلش کردن کاستوم رام روی بلک بری Priv می تواند امنیت این مدل را به خطر بیاندازد.

هم اکنون می توان گوشی BlackBerry Prive را به صورت آنلاک، که از FD-LTE در باندهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۷، ۱۲، ۱۷، ۲۰، ۲۹ و ۳۰ پشتیبانی می کند را پیش خرید کرد.

مشخصات فنی گوشی بلک بری پریو ( BlackBerry Prive ) :

  • نمایشگری ۵٫۴ اینچی از نوع خمیده که با گوریلا گلس ۴ محفاظت می شود
  • تراشه اسنپدراگون ۸۰۸ ( پردازنده ۸ هسته ای و پردازنده گرافیکی Adreno 418 )
  • ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و شیار کارت حافظه MicroSD با قابلیت پشتیبانی تا ظرفیت ۲ ترابایت
  • دوربین اصلی ۱۸ مگاپیکسلی Schneider-Kreuznach که دارای قابلیت تثبیت کننده نوری تصاویر ( OIS ) نیز می باشد – دوربین ۲ مگاپیکسلی
  • در جلو برای گرفتن تصاویر سلفی و مکالمات تصویری
  • باطری با ظرفیت ۳۴۱۰ میلی آمپر ساعت که به صورت ترکیبی تا ۲۲ ساعت و نیم دوام می آورد
  • ضخامت این گوشی ۹٫۴ میلی متر و وزن آن ۱۹۲ گرم می باشد

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*