آیفون اس ۶ پلاس بهترین آیفون تاریخ کمپانی اپل می باشد

اپل پرچم داران امسال خود یعنی دو گوشی آیفون ۶S آیفون ۶S پلاس را روانه بازار کرده و حالا که مدتی از حضور این گوشی ها در بازار می گذرد بهترین زمان است تا در مورد آنها نظر دهیم.در این مطلب به ۶ دلیلی خواهیم پرداخت که نشان می دهد آیفون ۶ پلاس ( iPhone 6Plus ) بهترین آیفون تاریخ کمپانی اپل می باشد.با گجت نیوز همراه باشید.

عمر باتری

Apple-iPhone-6s-battery-life

میزان شارژدهی باتری همواره به عنوان یکی از عوامل ضعف آیفون‌ها مطرح بوده و اپل تاکنون هیچگاه موفق به جلب رضایت کاربران خود در این زمینه نشده است اما این بار در خصوص آیفون‌های ۶ اس و ۶ اس پلاس قضیه کمی فرق می‌کند؛ بد نیست بدانید باتری آیفون ۶ پلاس در تست‌های به عمل آمده موفق شد تا به مدت ۹ ساعت و ۱۱ دقیقه بالاترین حجم مصرف انرژی را تاب آورده که این نتیجه با تقریب بسیار نزدیکی با سامسونگ گلکسی نوت ۵ برابری می‌کند.

در سوی دیگر، باتری آیفون ۶ اس نیز توانست به مدت ۸ ساعت و پانزده دقیقه این گوشی را در حالت حداکثری مصرف انرژی، روشن نگه دارد که در مقام مقایسه باید بگوییم آیفون‌های نسل گذشته در زمینه‌ی شارژدهی عملکرد بسیار ضعیفی داشتند و باتری آیفون ۶ تنها می‌توانست ۶ ساعت و ۲۲ دقیقه و باتری ۶ پلاس نیز تنها۶ ساعت و ۳۲ دقیقه در آزمون‌های بنچمارکی شارژدهی داشته باشند.

چیپ‌ست A9

Apple-iPhone-6s-Plus-performance-A9

در زمینه‌ی چیپ‌ست‌ نیز اگرچه رقابت سنگینی بین بزرگان دنیای اسمارت‌فون‌ها برقرار است اما طبق نتایج بنچمارکی به دست آمده، چیپ‌ست A9 توانست عنوان سریع‌ترین و قدرتمندترین تراشه‌ی موجود را به خود اختصاص دهد و بالاتر از رقیبان سرسختی همچون اسنپدراگون ۸۱۰ از کوالکام و اکسینوس ۷۴۲۰ از سامسونگ قرار گیرد.

آلومینیوم سری ۷۰۰۰

iPhone-6s-Plus-7000-series-alluminum

پس از این که در سال گذشته امکان خم شدن آیفون ۶ پلاس با فشار نه چندان زیاد و در شرایط قرارگیری در وضعیت خاصی محرز شد، اپل تصمیم گرفت تا از مواد مقاوم‌تری در ساخت نسل جدید آیفون بهره بگیرد و بدین ترتیب به استفاده از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ روی آورد؛ البته بد نیست بدانید آیفون‌های جدید نیز چنانچه عمداً تحت فشار قرار گیرند خم خواهند شد و مواد جدید صرفاً از تغییر شکل تصادفی آن‌ها جلوگیری خواهد کرد.

لمس ۳ بعدی ( ۳D Touch )

Apple-iPhone-6s-Plus-3D-Touch

یکی از ویژگی‌‌های جدید پرچمداران اپل فناوری فورس‌تاچ یا همان لمس سه بعدی است که برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته و قادر است تا تفاوت‌های بین لمس ساده، فشار کم و فشار زیاد بر صفحه‌ی نمایش را تشخیص داده و براساس آن عملکردهای مختلفی را در اختیار کاربر قرار دهد.

سنسورهای جدید دوربین

Apple-iPhone-6s-Plus-camera

یکی از به روزرسانی‌هایی که آیفون بدان نیاز داشت، افزایش کیفیت دوربین تصویربرداری آن بود و سرانجام شاهد یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس بودیم؛ اگرچه نباید فراموش کنیم در مقایسه با رقیبانی همچون ال‌جی جی ۴ و سامسونگ گلکسی اس ۶، آیفون‌های جدید همچنان در زمینه‌ی وضوح دوربین در وضعیت مناسبی به سرنمی‌برند.

شایان ذکر است ثبت ویدئوهای ۴K نیز که پیش از این در برخی از گجت‌های اندرویدی مشاهده شده بود، یکی دیگر از قابلیت‌های خوب دوربین آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس می‌باشد؛ همچنین به نظر می‌رسد دوربین دوم این محصولات نیز با ثبت تصاویری با کیفیت ۵ مگاپیکسل توانسته‌اند رضایت علاقه‌مندان سلفی را به دست آورند.

لرزش‌گیر اپتیکال ( ois )

ois

شاید تا این جای کار از خود پرسیده باشید آیفون ۶ اس نیز تمامی ویژگی‌های ذکر شده در بالا را داراست، پس دلیل انتخاب ۶ اس پلاس به عنوان برترین آیفون تولید شده در طول تاریخ چیست؟ جهت اطلاع شما دوستان باید بگوییم تنها اسمارت‌فون ۶ اس پلاس به لرزشگیر اپتیکال مجهز بوده و برادر کوچکتر این محصول از لرزشگیری نرم‌افزاری برای ثبت تصاویری پایدار و بدون لرزش بهره می‌برد و در کل وجود لرزشگیر اپتیکال در ثبت ویدئوهای نرم و روان تاثیر به‌سزایی را داراست.

نظر شما چیست؟ آیا پرچمداران تازه‌ی اپل را به عنوان برترین آیفون‌های ساخته شده‌ی تاریخ قبول دارید؟

منبع : PhoneArena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. سلام
    با خرید آیفون فقط پولتون رو هدر میدین
    با یک چهارم قیمت آیفون میتونین یه گوشی اندروییدی با همون امکانات بخرین

    • گوشی های اندرویدی ارزش قابی که براشون میخری رو هم ندارن

      عدم بهینه بودن سیستم عامل

      سرعت پایین

      افت سرعت

      هنگ کردن که توی ذات اندروید هست

      ساپورت افتضاح و کوتاه مدت از طرف شرکت سازنده(شرکت اپل تا الان آیفون ۴s رو ساپورت میکنه)

      داشتن یه سری قابلیتهای مسخره که فقط باعث سنگین شدن گوشی میشه

      و……..

  2. ایفون ۶ اس مالی نیست اصلا ارزش خرید نداره بهتره همون ایفون ۶ بخریم بهتره …. دوربین که فقط رقمی رفته بالا..