شیائومی اسکوتر الکتریکی Ninebot Mini را معرفی کرد

کمپانی چینی شیائومی در کنفرانس امروز خود ، در کنار رونمایی از تلویزیون ۶۰ اینچی MI TV 3 ، از یک محصول جدید دیگر هم رونمایی کرد.محصول جدید شیائومی یک اسکوتر با نام Ninebot Mini می باشد که شباهت زیادی به اسکوتر Segway دارد.

شرکت چینی Ninebot در ماه آوریل از خریداری Segway خبر داد، Segway همان شرکتی است که دوچرخه‌های الکتریکی مشهور سگ وی را تولید می‌کرد، دوچرخه‌هایی که قیمت بالای آنها مانع از جذب کاربران برای خرید می‌شد. شرکت‌های شیائومی و Sequoia نیز در همان ماه از سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیون دلاری خود در استارت آپ رباتیک چینی Ninebot خبر دادند. پیش‌بینی می شد که Ninebot نسخه ارزان قیمت Segway را تحت برند خود به بازار عرضه کند و این اتفاق امروز افتاد. شرکت‌های Ninebot و شیائومی امروز به صورت رسمی از تولید یک دوچرخه الکتریکی خود تراز جدید به نام Ninebot Mini خبر دادند، دستگاهی که قیمت آن بسیار پایین تر از نسخه اولیه Segway است.

Ninebot در حالت کلی یک اسکوتر الکتریکی خودتراز است. برای استفاده از این دوچرخه کاربر باید هر دوی پای خود را روی آن قرار دهد و سپس از طریق حرکات بدن، اسکوتر را هدایت کند. اگر کاربر بدن خود را به سمت جلو متمایل کند، اسکوتر به جلو می‌رود و اگر بدن خود را به سمت عقب متمایل کند، اسکوتر نیز به عقب می‌رود.

این اسکوتر تنها ۱۲.۸ کیلوگرم وزن داشته و سرعت آن نیز به ۱۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. به گفته شیائومی و Ninebot، این اسکوتر می تواند با یک بار شارژ تا ۲۲ کیلومتر را طی کند. یکی دیگر از نکات جذاب درباره این گجت قابلیت کنترل آن با استفاده از گوشی هوشمند است. این اسکوتر از جنس آلیاژ منیزیم ساخته شده و یک ست ایمنی اختصاصی شامل کلاه، زانو بند و مچ بند نیز برای آن طراحی شده است.

جذاب ترین بخش مربوط به این اسکوتر قیمت آن است. شیائومی و Ninebot قیمت ۳۱۴ دلار را برای دوچرخه خود تعیین کرده‌اند که در مقایسه با Segway بسیار ارزان قیمت و حتی غیر قابل مقایسه است. ست ایمنی این اسکوتر نیز به صورت جداگانه قابل خرید بوده و ۲۷ دلار قیمت دارد. شیائومی هنوز زمان عرضه عمومی این دستگاه را اعلام نکرده است.

منبع : androidheadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*