کالبدشکافی آی مک ۲۱.۵ اینچی اپل : گجتی غیر قابل تعمیر !

همانطور که می دانید ، کمپانی اپل چند روز پیش نسل جدید کامپیوتر های آی مک ( iMAc ) خود را در دو سایز ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی معرفی کرد.حالا کارشناسان وب سایت iFixit دست به کار شده اند و دل روده نسخه ۲۱.۵ اینچی این محصول را به بیرون ریخته اند.این کالبدشکافی نشان می دهد که آی مک جدید اپل نسبت به مدل‌های پیشین خود تغییر زیادی نکرده و تنها برخی از قطعات سخت افزاری آن بهبود یافته‌ است.همچنین این بررسی نشان می دهد که تعمیر و باز کردن آی مک های جدید اپل ، همچنان کار بسیار دشوار یا شاید بهتر باشد بگوییم غیر قابل تعمیر است !

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

همانطور که اشاره شد ، اپل هنوز دستگاه‌های خود را به‌گونه‌ای طراحی می‌کند که باز کردن و تعویض قطعات یا تعمیر آن‌ها کار دشواری باشد و هرکسی از عهده آن برنیاید. بدتر از همه آی‌مک ۲۱.۵ اینچی جدید برخلاف مدل ۲۷ اینچی، حتی قابلیت تعویض و یا ارتقای رم توسط کاربر را ندارد.

پس از باز کردن پشت دستگاه، اشکالات دیگری هم نیز نمایان شد. اتصال فیوژن درایو با برد منطقی آن برقرار نبوده و این بدین معنی است که حتی اگر کاربری بتواند پشت دستگاه را باز کند، قادر نخواهد بود شخصاً فیوژن درایو را باز کرده و یا تعویض کند. از سوی دیگر شیشه و نمایشگر هم به متصل بوده و ترکیب شده‌اند که این مسئله در زمان ضرورت تعویض آن، کار را دشوار کرده و به طبع هزینه‌ زیادی را در بر خواهد داشت.

iMac-2015-Teardown-12

کارشناسان iFixit پس از بررسی این موارد کم‌ترین نمره را به این محصول اپل داده‌اند و آن هم نمره ۱ از ۱۰ است. با این تفاسیر بهتر است بگوییم هیچ‌چیزی درون این دستگاه طوری طراحی نشده که توسط کاربر تعمیر یا تعویض شود و اگر کاربری بخواهد این کار را انجام دهد بهترین و البته تنها راه موجود، مراجعه به خود اپل و نمایندگان این شرکت خواهد بود.

در ادامه شما را به دیدن تصاویر کالبدشکافی آی مک ۲۱.۵ اینچی جدید اپل دعوت می کنیم :

منبع : ifixit

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*