سامسونگ در حال کار بر روی ۳ چیپست جدید از خانواده اکسینوس

بر اساس گزارشی که امروز منتشر شده است ، کمپانی سامسونگ در حال کار بر روی ۳ چیپست جدید از خانواده اکسینوس خود می‌باشد.یکی از این چیپست ها اکسینوس ۸۸۹۰ میباشد که در واقع قدرتمند ترین چیست این سری بوده و گفته می شود که قرار است از آن در گلکسی اس ۷ سامسونگ استفاده شود.هرچند که پیش از این شایعاتی مبنی بر استفاده از چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۲۰ در گلکسی اس ۷ منتشر شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده ، چیپست اکسینوس ۸۸۹۰ سامسونگ از پردازنده‌ای با هسته‌های سفارشی و سرعت ۲.۳ گیگاهرتز بهره برده و با استفاده از فناوری ۱۴ نانومتری FinFET تولید خواهد شد، انتظار می‌رود این چیپست در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ و تقریباً همزمان با گلکسی اس ۷ به بازار عرضه گردد.

Samsung-Exynos-chipsets

چیپست دوم نیز اکسینوس ۷۴۲۲ نام داشته و طبق شنیده‌های پیشین قرار بود در ساخت اسمارت‌فون گلکسی نوت ۵ مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین چیپ‌ست سوم اکسینوس ۷۸۸۰ نام داشته و احتمالاً همانند چیپ‌ست‌ قبلی از هسته‌های Cortex-A72 و Cortex-A53 و معماری big.LITTLE بهره خواهد برد و بدین ترتیب قادر است تا وظایف پردازشی سنگین را به کمک چهار هسته‌ی A72 و وظایف پردازشی سبک‌تر را نیز به لطف چهار هسته‌ی A53 به انجام برساند.

در پایان باید اشاره کنیم که زمان تقریبی معرفی اکسینوس ۷۴۲۲ و ۷۸۸۰ نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی بیان شده و به احتمال زیاد مدل دوم در نسل آینده‌ی گوشی‌های میان رده‌ی سری گلکسی به کار گرفته خواهد شد.

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*