سامسونگ و ال جی گوشی های مجهز به نمایشگر تاشوی خود را سال آینده معرفی خواهند کرد

برا اساس اطلاعات منتشر شده ، سامسونگ در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر تاشو با نام فعلی پروژه V (مخفف Valley) می باشد و قصد دارد تا آن را در ماه ژانویه ۲۰۱۶ وارد بازار کند.همچنین گفته شده دیگر هموطن کره ای سامسونگ یعنی کمپانی ال جی نیز نمونه اولیه صفحه نمایش های تاشوی خود را تولید کرده و قرار است اولین گوشی خود با صفحه نمایش تاشو را در سال ۲۰۱۶ معرفی نماید.

samsung-foldable-phone-1

گفته شده که سامسونگ در گوشی تاشو خود هر دو چیپ پردازشی اسنپدراگون ۶۲۰ و اسنپدراگون ۸۲۰ را امتحان کرده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا دو مدل مختلف از پروژه V ارائه خواهد شد یا این شرکت در نهایت یکی از پردازنده های مذکور را برای آن انتخاب خواهد کرد. پیش بینی می شود محصول مورد بحث، در کنار یکی از این چیپ های پردازشی، از ۳ گیگابایت حافظه رم، شیار کارت های حافظه میکرو اس دی و باطری غیر قابل تعویض نیز بهره مند باشد.

foldable-phone

این که گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ دقیقا چگونه طراحی شده است هنوز مشخص نیست و باید تا زمان عرضه آن صبر کنیم، اما امروز رسانه های کره ای گزارش دادند که دیگر شرکت مطرح این کشور یعنی ال جی، نمونه های اولیه از صفحه نمایش تاشوی خود را تولید کرده است و قصد دارد تا از آن ها در نمونه های آزمایشی گوشی های هوشمند خود استفاده کند. این طور که به نظر می رسد، کمپانی ال جی از ابتدای سال جاری توانسته به تکنولوژی ساخت صفحه نمایش های انعطاف پذیر دست پیدا کند و تا به الان به فکر راه های استفاده تجاری از آن بوده است. سامسونگ مدتی است که نمونه اولیه ای از گوشی های با صفحه نمایش تاشو را تولید نموده و در اختیار دارد و به نظر می رسد با هزاران بار باز و بسته شدن مشکلی در قسمت تاشوی صفحه نمایش بروز نکرده است.

samsung-foldable-phone

این طور که شنیده می شود، سامسونگ برای افزودن قابلیت لمسی در صفحه نمایش تاشوی خود، به جای استفاده از لایه متداول اکسید قلع- ایندیم (ITO)، که در هنگام خم شدن صفحه نمایش خراب می شود، از یک لایه لمسی توری از جنس فلز بهره برده است. در کل باید گفت که به نظر می رسد هر دو کمپانی کره ای سامسونگ و ال جی خود را آماده رقابت در حوزه گوشی های هوشمند با صفحه نمایش تاشو می کنند که پیش بینی می شود با آغاز سال جدید میلادی به صورت جدی تری دنبال شود. ما نیز بی صبرانه منتظر هستیم تا طراحی نهایی این محصولات را مشاهده کنیم و مهمتر از همه این که ببینیم چه قیمتی برای این گوشی های مدرن تعیین خواهد شد.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*