احتمال پرداخت ۸۶۲ میلیون دلار خسارت از سوی اپل به خاطر نقض پتنت دانشگاه ویسکانسین !

دادگاهی در آمریکا ، کمپانی اپل را به خاطر نقض پتنت ( حق ثبت اختراع ) متعلق به دانشگاه ویسکانسین محکوم کرده است.این اختراع مربوط به یک دستورالعمل برای بهینه سازی پردازنده می باشد که اپل از این روش در تراشه‌های A8 ،A7 و A8X استفاده کرده است.در صورت تایید نهایی این حکم احتمال می رود اپل مجبور به پرداخت خسارت ۸۶۲ میلیون دلاری شود.

طبق ادعای بنیاد پژوهش فارغ‌التحصیلان ویسکانسین (WARF)، اپل در ساخت پردازنده‌های A7، A8 و A8X که به ترتیب در آیفون ۵اس، آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس استفاده شده، از این پتنت استفاده کرده است.

قاضی، ویلیام کانلی، مسئول رسیدگی به این پرونده، می گوید، اپل ممکن است مجبور به پرداخت غرامتی در حدود ۸۶۲/۴ میلیون دلار به این دانشگاه شود. در صورت اثبات استفاده‌ی تعمدی این شرکت از پتنت مذکور، ممکن است مبلغ غرامت افزایش یابد. این موضوع پس از صدور حکم و تعیین مبلغ دقیق غرامت توسط دادگاه، بررسی خواهد شد.

پس از طرح شکایت توسط دانشگاه در اواخر سال گذشته‌ی میلادی، اپل سعی به مقابله با این اقدام کرد. در ماه آوریل این شرکت دادخواستی جهت بازبینی پتنت ثبت شده توسط WARF، به اداره‌ی پتنت و نام‌تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا ارائه داد.

این بنیاد توسط Business Insider، به عنوان یکی از ترسناک‌ترین ترول‌های پتنتی سال ۲۰۱۲ لقب گرفت. بنیاد WARF در گذشته نیز با استفاده از این پتنت به موفقیت‌هایی دست یافته بود. آن‌ها در سال ۲۰۰۸، اینتل را نیز متهم به استفاده از همین پتنت کردند و قبل از برگزاری دادگاه با این شرکت در سال ۲۰۰۹ به توافق رسیدند.

با صرف‌نظر از مقدار غرامتی که اپل ملزم به پرداخت آن خواهد بود، این آخرین باری نخواهد بود که اپل درگیر پتنت مذکور است، چرا که بنیاد WARF مجددا اپل را متهم به استفاده از این پتنت در پردازنده‌های A9 و A9X استفاده شده در آیفون های نسل جدید و آیپد پرو، کرده است.

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*