سونی و رونمایی از دوربین کامپکت RX1RII با سنسور ۴۲ مگاپیکسل فول‌فریم

کمپانی سونی از دوربین کامپکت حرفه ای جدید خود با نام RX1RII رونمایی کرد.این دوربین قدرتمند به یک سنسور ۴۲ مگاپیکسلی فول‌فریم ۳۵ میلیمتری BSI CMOS و منظره‌یاب الکترونیکی EVF مجهز شده و اولین دوربینی است که از فیلتر اپتیکال LowPass متغیر در آن استفاده شده است.

سنسور این دوربین با سنسور استفاده شده در سونی a7RII کاملا یکسان بوده و لنز ثابت ۳۵ میلیمتری F/2.0 آن از تولیدات کمپانی آلمانی زایس می‌باشد.این لنز امکان برداشت عکس‌های ماکرو از فاصله ۱۴ سانتی‌متری را فراهم می‌کند، ضمنا اپرچر ۹ پره آن تاثیر بسزایی در ثبت بوکه‌های بی‌نقص خواهد داشت.

به غیر از لنز، سیستم فوکوس خودکار هیبریدی ۳۹۹ نقطه تشخیص فاز و ۲۵ نقطه‌ای تشخیص کنتراست این دوربین نیز مشابه a7RII است.به لطف این سیستم، سرعت فوکوس خودکار این دوربین ۳۰ درصد نسبت به نسل قبل بهبود بافته است.کمینه و بیشینه میزان ایزو ۱۰۰-۲۵۶۰۰ (قابل ارتقا به ۵۰-۱۰۲۴۰۰) می‌باشد.

Rx1RII می تواند با فوکوس خودکار، ۵ فریم بر ثانیه بصورت پیاپی عکسبرداری کند. سرعت ثبت عکس‌ها نیز به لطف پردازنده Bionz X تا ۳٫۵ برابر نسبت به RX1R سریعتر شده است.

همانگونه که اشاره شد، RX1R II اولین دوربین دارای فیلتر اپتیکال LowPass متغیر دنیاست، به این معنی که می‌توان فیلتر را خاموش و از دور خارج نمود.این امکان بیش از همه، عکاسان حرفه‌ای را که علاقه‌ای به دوربین‌های دارای فیلتر LowPass ندارند، خشنود می‌کند.منظره‌یاب الکترونیکی دوربین نیز از نوع OLED با رزولوشن ۲٫۴ میلیون نقطه می‌باشد که در حالت عادی داخل بدنه دوربین قرار دارد.

نمایشگر نیز از نوع ۳ اینچ ۱٫۲ میلیون نقطه LCD است که ۱۰۹ درجه به سمت بالا و ۴۱ درجه به پایین باز می‌شود.بدنه‌ای از جنس آلیاژ منیزیوم، ثبت عکس‌های ۱۴ بیتی RAW, زوم ۴ برابر دیجیتال، فیلمبرداری FullHD با نرخ‌های ۶۰, ۳۰ و ۲۴ فریم و HD با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه، میکروفن‌ استریو، باتری با ظرفیت ۲۲۰ شات، وای‌فای و NFC از جمله امکانات و قابلیت‌های دیگر این دوربین بشمار می‌روند.

سونی RX1RII رقیب مستقیم دوربین ۴۲۵۰ دلاری Leica Q بشمار می‌رود.علاقمندان می‌توانند از ماه آینده میلادی (نوامبر ۲۰۱۵) این دوربین را با پرداخت ۳۳۰۰ دلار تهیه نمایند.در ادامه تصاویری از این دوربین را مشاهده خواهید کرد :

منبع : petapixel

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*