کانن و رونمایی از دوربین بدون آینه جدید EOS M10

کمپانی کانن از دوربین بدون آینه جدید خود با نام EOS M10 پرده برداشت.این دوربین که قرار است جانشینی برای مدل قبلی این شرکت یعنی EOS M2 می باشد ، دستخوش تغییرات و بهینه سازی هایی در تمام بخش ها شده که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.با گجت نیوز همراه باشید.

EOS M10 حسگر ۱۸ مگاپیکسلی در کلاس ابعادی APS-C و از نوع CMOS دارد. نمایشگر ۳ اینچی با ۱.۰۴ پیکسل و البته به صورت چرخان ۱۸۰ درجه‌ای به سمت بالا و همین‌طور لمسی، دیگر مشخصه‌ی آن است.

پردازش‌گر تصویر DIGIC 6 و کیت لنز اصلی با فاصله‌ی کانون ۱۵ تا ۴۵ میلی‌متر و گشادگی نسبی دیافراگم F/3.5 الی F/6.3 مشخصه‌ی دیگر آن است. در تصویر زیر این لنز را مشاهده می‌کنید. ضریب برش حسگر ۱.۶ است و لذا فاصله‌ی کانونی کیت لنز اصلی معادل ۷۲ میلی‌متر خواهد بود. دقت کنید که ماونت لنز از نوع Canon EF-M است اما کیت‌های EF و EF-S هم به واسطه‌ی یک تبدیل روی آن نصب می‌شود.  این دوربین بدون آینه می‌تواند با سرعت حداکثر ۴.۶ فریم بر ثانیه، عکاسی پیاپی داشته باشد.

رزولوشن فیلم‌برداری حداکثر ۱۰۸۰p و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است. کدک ویدیوی ذخیره شده هم MPEG-4 یا H.264 است و از HEVC خبری نیست. اسپیکر و میکروفون هم در این دوربین حرفه‌ای یا شاید بهتر باشد بگوییم نیمه‌حرفه‌ای تعبیه نشده است! GPS برای ثبت مختصات مکانی عکس‌ها وجود ندارد.

پورت ارتباطی USB 2.0 است و البته می‌توان به کمک مینی HDMI تصاویر و ویدیوها را در نمایشگر تماشا کرد. گزینه‌ی دیگر وای-فای ۸۰۲.۱۱n و NFC است. می‌توان به کمک گوشی دوربین را کنترل کرد.

اما بپردازیم به مقوله‌ی مهم مثلث عکاسی:

زمانشاتر بین ۳۰ ثانیه تا ۱/۴۰۰۰ ثانیه تنظیم می‌شود. حساسیت نورسنجی هم بین ۱۰۰ تا ۱۲۸۰۰ و نهایتاً ۲۵۶۰۰ است. همان‌طور که قبلاً اشاره شد میزان گشادگی دیافراگم کیت لنز اصلی بین F/3.5 تا F/6.3 است.

فوکوس ۴۹ نقطه‌ای و فوکوس خودکار به روش تشخیص فاز و همین‌طور روش متداول تشخیص تضاد و قابلیت‌های دیگری مثل تشخیص چهره، فوکوس چندناحیه‌ای و فوکوس با دنبال کردن سوژه‌ی عکاسی از جمله قابلیت‌های مفید EOS M10 است. در EOS M2 نقاط فوکوس ۳۱ عدد بود و حساسیت نورسنجی هم بین ۱۲۵ تا ۲۵۶۰۰ تنظیم می‌شد. دقت کنید که کانن نام روش ترکیبی فوکوس خودکار خود را Hybrid CMOS II AF systemگذاشته است.کانن باتری LP-E12 را برای این محصول در نظر گرفته و بنابر استاندارد CIPA می‌توان ۲۵۵ عکس با یک بار شارژ تهیه کرد و در نهایت وزن دوربین پیشرفته و کوچک کانن فقط ۳۰۱ گرم است، البته با احتساب باتری. اسلات کارت SD از کارت‌های SDXC و SDHC که ظرفیت بالاتری دارند هم پشتیبانی می‌کند. ابعاد بدنه‌ی دوربین که البته در برابر آب و غبار مقاوم نیست، ۱۰۸ در ۶۷ در ۳۵ میلی‌متر است.

قیمت EOS M10 به همراه کیت لنز ۱۵ تا ۴۵ میلی‌متری آن ۶۰۰ دلار است و در ماه نوامبر روانه‌ی بازار می‌شود. اگر این فاصله‌ی کانونی نسبتاً کم مطلوب نباشد می‌توان کیت لنز EF-M 55-200mm را تهیه کرد. لنزی با فاصله‌ی کانونی حداکثر ۲۰۰ میلی‌متر احتمالاً زوم آپتیکال موردنظر اغلب افراد را دارد و قیمت آن ۳۵۰ دلار است. گشادگی نسبی دیافراگم این کیت بین F/4.5 تا F/6.3 است و رنگ آن نقره‌ای است. لنز اصلی هم به صورت جداگانه با قیمت ۳۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

در ادامه شما را به دیدن تصاویری از این دوربین دعوت می کنیم :

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام
    میشه روی این دوربین لنز های نیمه حرفه ای هم نصب کرد ؟ مثلا ۱۸-۱۳۵
    قیمت آن تقریبا چقدر خواهد شد ؟ ( body )