مقایسه سرفیس پرو ۴ با اپل آیپد پرو و لنوو یوگا پرو ۳

کمپانی مایکروسافت به تازگی جدیدترین نسل از تبلت های سری سرفیس خود را با نام سرفیس پرو ۴ معرفی کرده است.مایکروسافت این تبلت را از تمامی جهات دستخوش تغییراتی مثبت کرده است ، از پردازنده ی گرافیکی و مرکزی قوی تر بگیرید، تا صفحه نمایش بزرگ تر و بهتر و قلم جدید و صفحه کلیدی بدون ایراد. سرفیس پرو ۴ هر چند در بازار پیشرو است و یک سر و گردن بالا تر از دیگر محصولات کلاس خود قرار می گیرد، اما همچنان بدون رقیب نیز نیست و رقبایی همچون اپل و لنوو دارد که در امر بازاریابی و تبلیغات بسیار خوب عمل می کنند. در ادامه مقایسه ی مشخصات و امکانات سرفیس پرو ۴ با اپل آیپد پرو و لنوو یوگا پرو ۳ خواهیم پرداخت.با گجت نیوز همراه باشید.

سرفیس پرو ۴ و آیپد پرو تا حدود زیادی شبیه به یکدیگر هستند. با وجود سیستم خنک کننده ی ارتقا یافته ی آن که در پست های قبل به توضیح آن پرداختم، همچنان قطور تر و سنگین تر از آیپد پرو است. البته این قضیه انتظار می رفت و این به این دلیل است که سیستم داخلی دو محصول متفاوت از هم است، یکی دارای پردازنده ی ۶۴ بیتی و دیگری ARM SoC است. یوگا پرو ۳، با قطر بیش تر و وزن بیش تر در مقایسه با دو تبلت دیگر در مقام سوم است زیرا برای خود یک لپتاپ کامل است و جنبه های مختلف آن باعث شده تا وزن آن سنگین تر به نظر برسد.

هر سه دستگاه صفحه ی Super-Dense با ابعادی بین ۱۲ تا ۱۳ اینچ را دارا هستند، با تراکم پیکسلی ۲۶۷ تا ۲۷۶ پیکسل در اینچ. بنابراین، از این نظر هر سه محصول شبیه به هم هستند.

کارایی ویژگی است که سرفیس پرو ۴ و حتی یوگا پرو ۳ را از آیپد پرو جلو انداخته است. بزرگترین دلیل این قضیه این است که دو محصول اول از ویندوز ۱۰ به وسیله ی پردازنده ی ۶۴ بیتی اینتل استفاده می کنند و این در حالیست که آیپد همچنان سیستم عاملی شبیه به سیستم عامل موبایل دارد و پردازنده ی آن ARM SoC است، که این باعث به وجود آمدن تفاوت های عمده ای شده است. این تفاوت مقایسه ی مستقیم کارایی را برای این سه تبلت سخت تر هم می کند. اپل ادعا می کند که پردازنده ی A9 جدیدش که در آیپد پرو استفاده کرده است از همه ی پردازنده های کامپیوتر های دیگر که امروز در بازار هستند، قوی تر است اما اینکه چگونه این مقایسه را با سرفیس پرو ۴ انجام داده است را باید دید. از آن جایی که هیچکدام از دستگاه ها هنوز در بازار موجود نیستند، بدون تجربه ی عملی کسی قادر به پاسخ گویی در زمینه ی مقایسه ی این دو محصول نیست.

پاراگراف قبل ما را به مقایسه ی بزرگترین تفاوت این دستگاه ها یعنی سیسم عامل سوق داد. سرفیس پرو ۴ دارای سیستم عامل ویندوز ۱۰ دسکتاپ است و با اینکه ویندوز سال گذشته شاید در مقابله با سیستم عامل اپل قدرت مانور دهی کم تری داشت، اما ویندوز امسال به عنوان ماشینی قدرتمند سرفیس پرو ۴ را در مقامی بالاتر از آیپد پرو نشان می دهد. با اینکه آیپد پرو از بازار اپلیکیشن قوی تری برخوردار است، هدف بازارش اکثرا حرفه ای ها و مشتریان مخصوصش است، جایی که مایکروسافت سهم بیش تری دارد و کاربران می توانند از میلیون ها برنامه ای که برای ویندوز نوشته شده اند استفاده کنند. با وجود اپلیکیشن های قدرتمند زیاد iOS، انتخاب اپلیکیشن های مهم و کاربردی برای کاربران در مقایسه با استور ویندوز ضعیف تر است. اپل شاید ظاهر سرفیس پرو را کپی کرده باشد ولی این درون مایه ی آن است که قادر به کپی کردن آن نیست و در سطح رقابت با مایکروسافت قرار ندارد.

از آنجایی که آیپد پرو و سرفیس پرو ۴ هر دو موقع خرید بدون کیبورد هستند، مدل قابل مقایسه ی آن ها (یعنی حافظه ی ۱۲۸ گیگابایتی) به ترتیب قیمت هایی ۹۴۹ دلار برای آیپد پرو و ۸۹۹ دلار برای سرفیس پرو ۴ دارند. با مقایسه ی سیستم عامل موبایلی و سیستم عامل دسکتاپی انتخاب بین این دو کمی سخت است، مخصوصا اینکه آیپد پرو قیمتی حدود ۵۰ دلار بیش از سرفیس دارد.

جدول مقایسه مشخصات فنی سرفیس پرو ۴ با اپل آیپد پرو و لنوو یوگا پرو ۳ :

surface-pro-4مایکروسافت سرفیس پرو ۴

ipad-proاپل آیپد پرو

Lenovo-Yoga-3-Proلنوو یوگا ۳ پرو

ابعاد۲۹۲.۱۰x201.42×5.45 میلی متر۳۰۵.۷x220.6×6.9 میلی متر۳۳۰x229x12.8 میلی متر
وزن۷۶۶-۷۸۶ گرم۷۱۳ گرم۱.۱۹ کیلوگرم
صفحه نمایش۱۲.۳ اینچ PixelSense
رزولوشن ۲۷۳۶x1824 پیکسل
تراکم پیکسلی ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ
صفحه لمسی
۱۲.۹ اینچ رتینا
رزولوشن ۲۷۳۲x2048 پیکسل
تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ
صفحه لمسی
۱۳.۳ اینچ WHD + صفحه نمایش LED براق
رزولوشن تا ۳۲۰۰x1800 پیکسل
تراکم پیکسلی ۲۷۶ پیکسل در هر اینچ
صفحه لمسی
پردازنده مرکزینسل ششم اینتل Core M3/i5/i7A9X 64-bit SoCاینتل Core M 5Y70/5Y71
پردازنده گرافیکیIntel HD 515/520/Iris Graphicsقدرت گرفته از SoCIntel HD Graphics 5300
رم۴/۸/۱۶ گیگابایت۴ گیگابایت۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲/۱۰۲۴ گیگابایت از نوع SSD۳۲/۱۲۸ گیگابایت۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD
دوربین اصلی۸ مگاپیکسل۸ مگاپیکسلندارد
دوربین دوم۵ مگاپیکسل۱.۲ مگاپیکسل FaceTime۷۲۰p
باتریتا ۹ ساعت۱۰-۱۲ ساعتتا ۷.۲ ساعت
درگاه های ارتباطیUSB 3.0
microSD card reader
Surface Conncet
جک ۳.۵ میلی متری هدفون
Mini DisplayPort
درگاه Lightning
امکان سفارش مدل سیم کارت خور
دو عدد USB 3.0
یک عدد USB 2.0
four-in-one card reader
Audio combo jack
HDMI
اتصالاتوای فای
بلوتوث ۴.۰
وای فای
بلوتوث ۴.۰
درصورت سفارش نسخه ی سیم کارت خور: (LTE)
Lenovo AC Wireless 2×2
بلوتوث ۴.۰
سیستم عاملویندوز ۱۰ پروiOS 9ویندوز ۸.۱ پرو
امکان آپگرید رایگان به ویندوز ۱۰
قابلیت هادارای قلم سرفیس با قابلیت اندازه گیری ۱۰۲۴ سطح از فشار
امکان جدا شدن از کیبورد
دارای کیبورد به همراه قابلیت اثر انگشت (قابل سفارش)
قلم اپل پنسل قابل سفارش
اسکنر اثر انگشت
اسمارت کاور قابل سفارش
چرخش ۳۶۰ درجه ای برای تبدیل شدن به یک تبلت
قیمتشروع از ۸۹۹ دلارشروع از ۷۹۹ دلارشروع از ۹۴۹ دلار

منبع :NEOWIN

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*