دانشمندان به دنبال کشف ناله های اسرار آمیز آسمانی

 

اصوات اسرارآميزي كه در سراسر جهان از آسمان شنيده شده و در برخي مناطق باعث به صدا درآمدن دزدگيرهاي خودروها شده بود، نظريات زيادي را از سوي دانشمندان و سازمان‌هاي فضايي دنيا به دنبال داشته است.
اين صداهاي نگران کننده اخيرا در اروپا و كانادا شنيده شده كه شبيه ناله و بوق‌هاي قدرتمند بوده‌اند.
فضاي اينترنت اكنون با نظريات زيادي در مورد علل احتمالي اين صداها پر شده و حتي به برخي توهمات خرافي دامن زده است!
با اين حال كارشناسان بر اين باورند كه توجيهاتي منطقي‌ براي اين رويدادها وجود دارد.
ژان پير سن موريس، استاد فيزيك دانشگاه ساسكاچوان در گفت‌وگو با شبكه CTV، اين غرش‌ها را صداهاي الكترومغناطيسي منتشر شده از شفق‌هاي قطبي و كمربندهاي تابشي خواند.

ديويد دمينگ، دانشمند زمين‌شناسي دانشگاه اوكلاهانا پيش از اين در مورد پديده موسوم به «The Hum» (همهمه) نوشته بود. اين پديده به صداهاي اسرارآميز و غير قابل‌ تعقيبي گفته مي‌شود كه در مكان‌هاي خاصي از جهان توسط دو تا 10 درصد جمعيت شنيده مي‌شود.
دمينگ در مقاله‌اي كه در مجله Scientific Exploration منتشر شده،‌ منبع اين اصوات را عواملي مانند انتقالات تلفني و هواپيماهاي نيروي دريايي آمريكا با هدف ارتباطات زيردريايي‌ها خوانده بود.
به گفته ناسا، زمين از انتشارات راديويي طبيعي برخوردار است.
اين سازمان اعلام كرد: اگر انسان‌ها به جاي گوش از آنتن‌هاي راديويي برخوردار بودند، اكنون مي‌توانستيم سمفوني جالبي از صداهاي عجيب سياره خود را بشنويم.
به گفته ناسا، اين اصوات مانند موسيقي زمينه يك فيلم علمي تخيلي پر زرق و برق است با اين تفاوت كه در جهان واقعي پخش مي‌شود. اين صداها هميشه در اطراف انسان هستند،‌ براي مثال صاعقه مي‌تواند انتشارات راديويي پر صدا توليد كند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*