انتشار نتایج بنچمارک گیک‌بنچ چیسپت اسنپدراگون ۸۲۰

امسال کار کمپانی کوالکام سخت تر است سال های قبل است. مشکل گرمایش بیش از حد چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ این شرکت ، کمپانی های بزرگی نظیر اچ تی سی و سونی را با مشکلات بزرگی روبرو کرد و اعتبار کوالکام را بسیار خدشه دار کرد.حالا کوالکام می خواهد تمام ناکامی های چیپست قبلی خود را در تراشه جدید خود با نام اسنپدراگون ۸۲۰ جبران کند.تا کنون اطلاعات بسیاری از این چیپست منتشر شده و شاهد برتری نسبی تراشه‌ی جدید کوالکام در مقابل نسل پیشین خود یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ و دیگر تراشه‌های رقیب هستیم.امروز هم نتایج بنچمارک گیک‌بنچ این تراشه منتشر شده که اطلاعات جدیدی را در مورد آن در اختیار ما قرار داده است.

در این بنچمارک جدید اسنپدراگون ۸۲۰ توانسته در بخش تک هسته‌ای با کسب ۱۸۸۷ امتیاز بالاتر از چیپ‌ست اکسینوس ۷۴۲۰ ساخت سامسونگ (مورد استفاده در نوت ۵) بایستد و این در حالی است که  تراشه‌ی A9 اپل با امتیاز ۲۵۲۶ (مورد استفاده در آیفون ۶ اس)، همچنان بالاترین امتیاز را در بخش تک‌هسته‌ای و در میان چیپ‌ست‌های موبایل به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر در بخش چند هسته‌ای نیز Snapdragon 820 به امتیاز ۳۹۳۶ دست پیدا کرده و همانطور که در تصاویر نیز مشخص است، همچنان از اکسینوس ۷۴۲۰ با امتیاز ۴۸۱۱، چیپ‌ست A9 با ۴۳۹۶ و همچنین از نسل پیشین خود یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ با امتیاز ۴۶۲۸ نیز پایین‌تر ایستاده است.

البته بد نیست بدانید نتایج و عملکرد تراشه‌ها در بخش تک هسته‌ای از اهمیت بیشتری برخوردار بوده چرا که اکثر اپلیکیشن‌ها در هنگام پردازش از تک‌هسته استفاده می‌کنند؛ با این وجود باید ببینیم کوالکام چگونه قادر است تا زمان معرفی رسمی تراشه‌ی رده‌بالای خود،‌عملکرد آن را بهبود ببخشد.

 

منبع : PhoneArena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*