عملکرد مالی مثبت سامسونگ در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۵

در حالی که آمارهای منتشر شده از عملکرد مالی اچ تی سی در ۳ ماهه سوم سال ۲۰۱۵ ، کاهش سود و ادامه سقوط این شرکت را نشان می دهد ، اما اقدامات سامسونگ برای ساختاردهی مجدد این شرکت یکبار دیگر سامسونگ را به سوددهی بازگردانده و ارزش سهام آن نزدیک به ۹ درصد افزایش یافته است.طبق اعلام سامسونگ، مجموع فروش این شرکت در تابستان امسال به ۴۳.۹ میلیارد دلار رسیده، که ۶.۳ میلیارد دلار آن سود خالص بوده است.

در عین حال، برخی کارشناسان همچنان خوشبین نیستند و هشدار می دهند که این سود کلان حاصل افزایش فروش قطعات جانبی مانند صفحه نمایش موبایل و همچنین مناسب بودن نرخ برابری وان (واحد پول کره جنوبی) و دلار آمریکا است، و این در حالی است که میزان فروش گوشی های هوشمند این شرکت افزایش چندانی نداشته است. اگر این استدلال کارشناسان را نیز صحیح بدانیم، نشانگر موفقیت سامسونگ در متنوع کردن روش های سودآوری و پرهیز از اتکا به فروش گوشی هوشمند است.

با این حال، به نظر می رسد که میزان فروش گوشی های هوشمند این شرکت نیز افزایش یافته، البته این افزایش بیشتر در گوشی های میان رده و نه سطح بالای آن مشهود است.

طبق آمار منتشر شده از طرف سامسونگ، از میان گوشی های رده بالا، Note5 فروش مناسبی داشته، در حالی که S6 edge موفقیت چندانی در جلب نظر کاربران نداشته، البته سامسونگ وعده داده که مشکلات این گوشی را برطرف کرده و با عرضه +S6 edge، شانس خود را برای کسب سهم بیشتر از بازار دوباره امتحان کند.

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*