شاخ به شاخ : لپ تاپ مایکروسافت سرفیس بوک در مقابل مک بوک پرو اپل

مایکروسافت روز گذشته از اولین لپ تاپ خود با نام سرفیس بوک ( Surface Book ) رونمایی کرد.هیچ شکی نیست که مایکروسافت این محصول را برای رقابت مستقیم با مک‌بوک پرو اپل عرضه کرده و در ماه های آینده باید شاهد نبردی سخت میان این دو گجت باشیم.در این مطلب به مقایسه مشخصات فنی لپ تاپ مایکروسافت سرفیس بوک و مک بوک پرو اپل پرداخته ایم تا ببینم رقیب جدید مک بوک پرو چگونه در مقابل آن ظاهر شده است.

مایکروسافت برای رقابت با اپل دو دلیل قانع‌کننده دارد؛ دلیل اول این است که سرفیس‌ پرو‌های این شرکت در سه ماهه گذشته ۸۸۸ میلیون دلار سود خالص را برای مایکروسافت کسب کرده‌اند؛ این آمار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته دو برابر شده است. شاید این آمار در مقابل فروش ۶ میلیارد دلاری مک‌بوک‌های اپل و ۴.۵ میلیارد دلاری آیپد‌های این شرکت چیزی نباشد اما افزایش آمارفروش سرفیس‌های مایکروسافت باعث شده تا این شرکت به فکر رقابت سخت‌افزاری نیز بیفتد؛ هر چند مایکروسافت بارها اعلام کرده که دوست ندارد به طور مداوم وارد عرصه‌ی تولید و انتشار سخت‌افزار‌ها و گجت‌های مختلف شود.

از طرفی دیگر سرفیس پرو‌های مایکروسافت در چند سال اخیر واقعا توانسته‌اند اثر بسیار خوبی را بر روی کاربران بگذارند و توجه آن‌ها را به خود جلب کنند. فروش تبلت‌های دوست‌داشتنی مایکروسافت هرروز بیشتر شده و دیگر شرکت‌ها نیز به معنای واقعی کلمه در حال کپی زدن از سرفیس‌های مایکروسافت هستند. اپل با آیپد ایر پرو به سراغ سرفیس‌های مایکروسافت آمد و گوگل نیز به تازگی از تبلت ویژه‌‌ی پیکسل C رونمایی کرد. مایکروسافت نیز برای بیشتر کردن رقابت خود سرفیس پرو ۴ را دیشب معرفی کرد و از همه‌ مهم‌تر شاهد اولین لپ‌تاپ این شرکت موصوم به سرفیس بوک پرو نیز بودیم.

سرفیس بوک ، اولین لپ‌تاپ مایکروسافت، دارای نمایشگری فوق‌العاده بوده و از مشخصات سخت‌افزاری بسیار بالایی بهره می‌برد. مهم‌تر از همه این  لپ‌تاپ قابلیت تبدیل شدن به یک تبلت را تنها با فشار دادن یک دکمه دارد. در واقع لپ‌تاپ سرفیس بوک ، تبلتی شبیه به تبلت‌های سرفیس مایکروسافت بوده که دارای یک داک کیبورد نیز است. این داک کیبورد در برخی از نسخه‌های لپ‌تاپ دارای پردازنده‌ی گرافیکی جداگانه بوده که باعث می‌شود تا با وصل شدن نمایشگر به داک، قدرت لپ‌تاپ نیز بیشتر شود.

اگر نگاهی به محصولات اخیر مایکروسافت بیندازیم، متوجه خواهیم شد که این شرکت درحال عرضه‌ی محصولاتی برای رقابت مستقیم با اپل بوده است. بدون شک مقایسه‌ی سخت‌افزاری گجت‌های مختلف نشان از برتری یک گجت نمی‌تواند باشد چراکه مهم‌ترین عامل برای انتخاب محصول موردنظر، نحوه‌ی استفاده‌ی شما از آن محصول خواهد بود. با معرفی لپ‌تاپ‌های ۲ به ۱ هم، بیشتر شاهد تبدیل شدن لپ‌تاپ‌ها به تبلت‌های سبک و قابل حمل هستیم و در نهایت باید دید کدام شرکت می‌تواند سود بیشتری را از محصولات خود به دست آورد.

جدول مقایسه لپ تاپ مایکروسافت سرفیس بوک با مک بوک پرو اپل :

Apple MacBook Pro

Microsoft Surface Book

سیستم عامل

OS X EL Capitan

Windows 10

سایز صفحه نمایش۱۳.۵ اینچ و ۱۵.۴ اینچ۱۳.۵ اینچ
دقت تصویر۱۸۰۰*۲۸۸۰ پیکسل۲۰۰۰*۳۰۰۰ پیکسل
وزن۱۳.۵ اینچ : ۱۵۳۳ گرم | ۱۵.۴ اینچ :۲۰۳۶ گرم۷۲۵.۵ گرم
ضخامت۱۸ میلی مترحالت لپ تاپ : ۲۲.۸ | حالت تبلت ۷.۷ میلی متر
حافظهتا ۵۱۲ گیگابایتتا ۵۱۲ گیگابایت
عمر باتریتا ۱۲ ساعت پخش ویدیوتا ۱۲ ساعت پخش ویدیو
پردازندهاینتل Core i5 یا i7اینتل Core i5 یا i7
رم۸ یا ۱۶ گیگابایت۸ یا ۱۶ گیگابایت
اتصالاتدو درگاه USB 3

Thunderbolet 2

Magsafe 2 Power

جک هدفون

درگاه کارت SDXC

دو درگاه USB 3

SD Card Reader

Surface Connect

جک هدفون

درگاه Mini Display

قیمتشروع از ۱۲۹۹ دلارشروع از ۱۴۹۹ دلار

 

نظر شما در مورد این مقایسه چیست ؟ کدام محصول را برنده میدان می دانید ؟

منابع : theverge & wierd

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من نمیتونم قضاوت کنم خیلی سخته اون مایکروسافت که لمسیه و…. و اپل که دیگه بهترین مارک ولی بنظر من یک کوچولو مایکروسافت بهتر