اولين مشکل اسمارت فون شگفت انگيز وان پلاس وان گزارش شد

OnePlus-One

زمانی که اسمارت فون OnePlus One برای اولین بار معرفی شد، آنقدر خوب بود که برای برخی غیر واقعی می نمود. اکنون این گوشی به نقاط مختلف دنیا (حتی ایران) نیز راه پیدا کرده است و آن را تحسین کرده اند. اما در عین حال برخی کاربران اعلام کرده اند که با مشکلی عجیب در این گوشی روبرو هستند.

تعدادی از کاربران One Plus One از وجود نقصی در صفحه نمایش گوشی خود گزارش داده اند که طی آن رنگ نمایشگر به سمت پایین گوشی اندکی تغییر یافته و به زرد متمایل می شود. همچنین تعدادی شکایت مبنی بر وجود پیکسل های سوخته (dead pixels) وجود دارد که البته عمومیت مورد تغییر رنگ را ندارد. بر طبق پاسخ شرکت OnePlus به وبسایت techradar.com، این مشکل منحصر به گروهی محدود از کاربران نبوده و برای تمامی گوشی های OnePlus One عمومیت دارد! شرکت سازنده اعلام کرده تمامی کاربرانی که از خرید خود ناراضی هستند می توانند ظرف حداکثر 2 هفته، گوشی را بازپس فرستاده و مبلغ پرداختی را تمام و کمال دریافت کنند. فقط اینکه ظاهرا کاربر بایستی هزینه پست به چین را از جیب پرداخت کند که مبلغ کمی هم نیست!

منبع :  techradar

 

Has your OnePlus One display got yellow fever? You’re not alone
You can send it back, but it’ll cost you

From the start, the OnePlus One has been a bit of a ‘too good to be true’ phone, and for some users that’s very much the case right now.

A number of OnePlus One owners are reporting that their new handsets are showing a yellow tinge towards the bottom of the display. There have also been some complaints of dead pixels, although it’s the ‘yellow tint’ problem that seems to be the most prevalent right now.

OnePlus told TechRadar:

“The warm calibration experienced by some users is not isolated to a batch of Ones; all OnePlus Ones are identical. Should any users feel dissatisfied with their OnePlus Ones they are free to return it within fourteen days.

“Any users who have concerns over the quality of their device can get in touch with our Customer Support for diagnosis. Each claim will be specially looked into by a member of our support team.”
Let down

It also told us that customers who return the handset within the 14 day period will get a full refund. However it has not specified whether this will include courier costs.

In one email, posted over on the OnePlus forum, a customer service rep asked the user to pay for the postage to send the phone back to China – which isn’t cheap.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*