گوشی مایکروسافت لومیا ۹۵۰ رسما معرفی شد

مایکروسافت امروز کنفرانس معرفی محصولات جدید خود را برگزار کرد و در این رویداد سرانجام از پرچم داران جدید خود با نام های لومیا ۹۵۰ ایکس ال ( Lumia 950XL ) و لومیا ۹۵۰ ( Lumia 950 ) پرده برداشت.در مطلب قبلی شما را با مشخصات و ویژگی های لومیا ۹۵۰ ایکس ال آشنا شدیم ، در این مطلب میخواهیم دیگر پرچم دار مایکروسافت یعنی گوشی لومیا ۹۵۰ را به شما معرفی کنیم.مثل همیشه با گجت نیوز همراه باشید.

این گوشی موبایل، از سخت افزار بسیار قدرتمندی استفاده می کند و جالب تر از آن این که این گوشی و برادر بزرگ ترش، از مایع خنک کننده در درون خود استفاده می کنند! پس دیگر نگران داغ شدن لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ اکس ال نباشید.امروز در طی این مراسم اختصاصی، اطلاعات بیشتر و کامل تری از سخت افزار لومیا ۹۵۰ منتشر شد که بسیار جای امیدواری دارد.

مشخصات گوشی مایکروسافت لومیا ۹۵۰ ( Lumia 950 ) :

  • صفحه نمایش ۵.۲ اینچی WQHD با تراکم پیکسلی ۵۱۸ پیکسل بر اینچ
  • ۳ گیگابایت رَم
  • ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی / پشتیبانی از کارت حافظه تا ۲ ترابایت
  • دوربین ۲۰ مگاپیکسلی مجهز به فناوری انحصاری PureView و فلش سه گانه و لنز زایس همراه با لرزش گیر اپتیکال
  • پردازنده ۶ هسته ای کوالکام اسنپ دراگون ۸۰۸
  • بدنه پلی کربنات
  • USB نوع C
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی با پشتیبانی از ویندوز هلو
  • سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل
  • اسکنر عنبیه‌ی چشم
  • قابلیت Continuum

در این گوشی توجه بسیاری به دوربین شده است به طوری که شاهد یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی به همراه فلش سه گانه و لرزشگیر اپتیکال در پشت، و یک دوربین پنج مگاپیکسلی در جلو هستیم. دوربین جلوی پنج مگاپیکسلی این موبایل، گزینه خوبی برای طرفداران عکس های سلفی است و همچنین، سخت افزار ویندوز هلو در این دوربین قرار گرفته است. از طریق ویندوز هلو، این گوشی می تواند صورت شما را شناسایی کند و قفل گوشی را باز کند. این سیستم، بسیار دقیق و قدرتمند است و پیش تر نیز، در یک ویدیو، شاهد آن بودیم که این سیستم دوقلو ها را از هم تشخیص می دهد.

گوشی لومیا ۹۵۰ مایکروسافت نیز، از ویژگی کانتینیوم برای ویندوز موبایل بهره مند خواهد بود. با استفاده از ویژگی کانتینیوم، می توان یک گوشی موبایل را به یک رایانه شخصی تبدیل کرد. این ویژگی همچنین، از موس و کیبورد بلوتوثی نیز، پشتیبانی می کند. در این ویژگی، با وصل کردن گوشی لومیا خود به داک کانتینیوم و یک صفحه نمایش می توانید گوشی را به یک رایانه شخصی تبدیل کنید و به وسیله آن از نرم افزار های یونیورسال در هر صفحه نمایشی استفاده کنید.

این گوشی یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی دارد و از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۰۸ برای آن استفاده شده است. برای لومیا ۹۵۰ از سه گیگابایت رم استفاده شده و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی روی آن قرار گرفته است. همچنین مشخص شد که این گوشی از کارت حافظه تا ۲ ترابایت هم پشتیبانی می‌کند.

این گوشی از شبکه ۴G پشتیبانی می‌کند و از وای-فای و USB Type-C بهره می‌برد. یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی قابل تعویض برای آن در نظر گرفته شده است. لومیا ۹۵۰ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. این گوشی به وسیله شارژ سریع در کمتر از ۳۰ دقیقه، پنجاه درصد شارژ می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های این تلفن همراه می‌توان به داشتن دو آنتن اشاره کرد. این دو آنتن باعث می‌شود که گوشی همیشه به شبکه متصل باشد و ارتباط صوتی و تصویری با کیفیتی برقرار کند.

لومیا ۹۵۰ نیز همچون برادر بزرگتر خود در سه رنگ سفید، آبی و مشکی از آبان ماه (نوامبر) روانه‌ی بازار خواهند شد و هر سه نسخه از جنس پلاستیک پلی‌کربناته بوده و فریمی فلزی خواهند داشت.مایکروسافت برای لومیا ۹۵۰ قیمتی ۵۵۰ دلاری در نظر گرفته است.

تهیه شده در گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*