مخالفت همسر استیو جابز با اکران فیلم استیو جابز

گزارش های جدید نشان می دهد که همسر استیو جابز ، خانم لورن پاول جابز (Laurene Powell Jobs) از اکران فیلم استیو جابز ناراحت بوده و تلاش های زیادی برای توقف آن انجام داده است.این فیلم به کارگردانی دنی بویل (Danny Boyle) و نویسندگی آرون سورکین (Aaron Sorkin) قرار است در روز جمعه‌ی همین هفته اکران شود.

به گزارش وال استریت ژورنال، همسر استیو جابز تلاش زیادی میکرد تا بتواند جلوی تولید این فیلم را بگیرد و در این راه از کمک دوستان سابق استیو جابز نیز استفاده کرده بود؛ هرچند که در نهایت موفق نشد. این فیلم که براساس زندگی نامه‌ی استیو جابز نوشته‌ی Walter Isaacson ساخته شده است، تاکنون از سوی اکثر دوستان و همکاران سابق استیو جابز نکوهش شده است و آنها معتقدند فیلم استیو جابز، تصویر درستی از او به نمایش نمیگذارد و باعث خواهد شد نسل جوان، دید بدی نسبت به او پیدا کنند.

Eddy Cue که در اکران مستند جنجالی Steve Jobs: The Man in the Machine نیز به نشانه‌ی اعتراض سالن را ترک کرده بود، درمورد این فیلم نیز موضع مشابهی با همسر جابز دارد و آنرا یک فیلم غیرواقعی و نادرست میداند. او درباره‌ی آن مستند نیز گفته بود که : “این مستند یک چهره‌ی نادرست و پلید از استیو جابز نشان میدهد؛ درصورتی که استیو جابزی که او میشناخته است، چنین فردی نبوده است.”

اما گفتیم اکثر همکاران و دوستان استیو نسبت به این فیلم موضع منفی داشته اند؛ همه به جز یک نفر: استیو وزنیاک (Steve Wozniak). او که از زمان اولین جرقه‌های تولید کامپیوتر در گاراژ خانه همراه استیو جابز بود، درباره‌ی این فیلم گفته است که این فیلم کاملا درست است و من احساس کردم که دارم خود استیو جابز را مشاهده میکنم. من از دنی بویل و آرون سورکین تشکر میکنم و درستی این فیلم را تایید میکنم.

Steve-Jobs-1

لازم به ذکر است که دیروز چهارمین سالگرد درگذشت استیو جابز فقید بود.چهار سال پیش در مورخ پنجم اکتبر ۲۰۱۱ (مصادف با سیزدهم مهر ۱۳۹۰) استیو جابز مرد افسانه ای تکنولوژی در ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی بر اثر ایست تنفسی حاصل از سرطان لوزالمعده درگذشت. مرگی که مطمئناً بسیاری از جمله خود من باور نداشتیم و آرزوی اینکه این خبر هم همانند بسیاری از اخبار متشر شده در دنیای مجازی شایعه باشد را در سر می پرواندیم اما وقتی که وب سایت اپل عکس او را در صفحه اول سایت خود گذاشت و ایمیلی برای ابراز تاسف و همدردی و ارسال پیام‌های تسلیت گذاشته شد این خبر تایید شد.

Steve-Jobs

همیشه بر این باور بودم که کاری که استیو در اواخر قرن بیستم و اوایل ۲۱ انجام داد کمتر از اختراع لامپ رشته ای توسط ادیسون در دوران خود نبود. مردی که به معنای واقعی متفاوت فکر می کرد و شعار همیشگی او صرفا یک شعار تبلیغاتی نبود؛ یک باور بود، باوری که در تمامی مراحل زندگی او نمود داشت. جابز با معرفی ایده هایش به دنیا انقلابی در زمینه مربوطه به راه می انداخت. وی نیاز آینده انسان ها را میدید و سعی در برطرف کردن آنها داشت. مطمئنا اگر استیو نبود تلفن های هوشمند، تبلت ها، کامپیوترهای قابل حمل و رو میزی، انیمیشن، موسیقی و … اینگونه نبودند. شاید اگر هنوز زنده بود اپل بسیار متفاوت تر از حالا بود و خلاقیت های بیشتری از این شرکت پیشرو شاهد بودیم.

استیو جابز گرچه در زندگی شخصی اش فرد موجهی نبود اما در زمینه کاری الگوی بسیار خوبی برای همه ی ما میتواند باشد.روحش شاد و یادش گرامی.

منبع : WSJ