مایکروسافت فردا در کنفرانس خود از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد ؟

فردا سه شنبه ۱۴ مهر ماه ۹۴ کمپانی بزرگ مایکروسافت در شهر نیویورک میزبان رویدادی باشکوه برای رونمایی از محصولات جدید خود است.فردا مایکروسافت رویای یک سیستم عامل برای همه گجت ها را به حقیق تبدیل می کند و برای اولین بار ویندوز ۱۰ را در موبایل های این شرکت شاهد خواهیم بود.طرفداران گوشی های ویندوزی سرانجام پس از نزدیک به دو سال انتظار ، با پرچم داران جدید این پلتفرم آشنا خواهند شد و می توانند نسل جدید گوشی های پرچم دار ویندوزی مایکروسافت را در کنار سایر محصولات بالارده ببینند.

تا به این لحظه ما می دانیم که در این کنفرانس محصولاتی نظیر لومیا ۹۵۰، لومیا ۹۵۰XL، سرفیس پرو ۴ و مایکروسافت بند ۲ معرفی خواهند شد و ممکن است که تیم اکس باکس و سرفس نیز سورپرایز هایی برای ما داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی محصولاتی که می دانیم در این کنفرانس معرفی می شوند بپردازیم و پیش درآمدی داشته باشیم بر آن چه که قرار است ردموندی ها در روز سه شنبه برای ما تدارک ببینند.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰XL

lumia-950-lumia-950xl

مایکروسافت در این کنفرانس یقیناً زمان زیادی را به معرفی دو گوشی پرچم دار لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰XL اختصاص خواهد داد. چرا که این دو، اولین گوشی پرچم دار با برند مایکروسافت هستند و برای این شرکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. سیستم عامل این دو گوشی نیز همان طوری که می دانید ویندوز ۱۰ موبایل است اما این سیستم عامل هم اکنون در حال توسعه بوده و برای کنفرانس آماده نیست و در نسخه پیش نمایش فنی به سر می برد. بنابراین سیستم عاملی که در روز سه شنبه شاهد آن خواهیم بود نسخه نهایی نیست. لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰XL دو گوشی با مشخصات سخت افزاری قدرتمند هستند اما نمی توان گفت که یک محصول شگفت آور هستند این دو گوشی چه از نظر ظاهری و چه از نظر باطنی، از محصولات سایر برند ها متمایز نیستند. پیش تر نیز تصاویری از نسخه پروتوتایپ این دو گوشی لو رفته است که دید بهتری را به ما می دهند.

مشخصات لومیا ۹۵۰XL

lumia-950-xl

صفحه نمایش ۵.۷ اینچی WQHD
دوربین ۲۰ مگاپیکسلی مجهز به فناوری انحصاری PureView و لنز زایس
۳ گیگابایت رَم
۳۲ گیگابایت حافظه داخلی / پشتیبانی از کارت حافظه تا ۲ ترابایت
پردازنده ۸ هسته ای کوالکام اسنپ دراگون ۸۱۰
بدنه پلی کربنات
USB نوع C
دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی

مشخصات لومیا ۹۵۰

lumia-950

صفحه نمایش ۵.۲ اینچی WQHD
۳ گیگابایت رَم
۳۲ گیگابایت حافظه داخلی / پشتیبانی از کارت حافظه تا ۲ ترابایت
دوربین ۲۰ مگاپیکسلی مجهز به فناوری انحصاری PureView و لنز زایس
پردازنده ۶ هسته ای کوالکام اسنپ دراگون ۸۰۸
بدنه پلی کربنات
USB نوع C
دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی

قابلیت های ویندوز Hello و کانتینیوم

این دو قابلیت، یعنی کانتینیوم و ویندوز Hello مهم ترین بخش های این گوشی ها  هستند و هر دو بخشی از ویژگی های جدید ویندوز ۱۰ موبایل را تشکیل می دهند. لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰XL هر دو از قابلیت ویندوز Hello پشتیبانی می کنند. این قابلیت به کاربر امکان می دهد که تنها با اسکن سیمای صورت خود قفل گوشی را باز کند و این قابلیت سطح امنیتی گوشی را در درجه بسیار بالایی قرار خواهد داد. همچنین مایکروسافت برای این دو گوشی یک قابلیت ویژه به نام کانتینیوم را نیز در نظر گرفته است که این امکان را به کاربر می دهد تا گوشی خود را به یک رایانه قابل حمل تبدیل کند.

شنیده ها حاکی از آن هستند که قابلیت کانتینیوم هم به صورت بی سیم و هم به وسیله داک کانتینیوم کار می کند. داک کانتینیوم به شما اجازه می دهد تا با اتصال ماوس، کیبورد و یک نمایشگر بزرگ، گوشی خود را به یک رایانه قابل حمل تبدیل کنید و نرم افزار های یونیورسال گوشی خود را به شکل دسکتاپ اجرا کنید و محیط ویندوز ۱۰ موبایل نیز به ویندوز ۱۰ دسکتاپ تبدیل می شود! تا به این لحظه شرکت های بسیاری در این راستا تلاش کرده اند اما گویا حرکت مایکروسافت متمایز از سایرین است.

لوازم جانبی دو گوشی

لوازم جانبی گوشی های مایکروسافت معمولا بسیار محدود هستند و تنها قاب هایی کسل کننده و یا اسپیکر های بلوتوثی را شامل می شوند. اما این بار قضیه متفاوت است و به نظر می رسد که این شرکت تصمیم گرفته تا لوازم جانبی بیشتری را برای این دو گوشی در نظر بگیرد. شایعات می گویند که لومیا ۹۵۰XL با توجه به ابعاد بزرگ تری که دارد از قلم سرفس و قاب هوشمند با قابلیت نمایش اعلانیه ها نیز پشتیبانی می کند و این لوازم را به همراه دارد! در این صورت، لومیا ۹۵۰XL به یک رقیب جدی برای سری نوت سامسونگ تبدیل می شود و لومیا ۹۵۰XL به لطف صفحه نمایش بزرگی که دارد می تواند از قابلیت های ویژه قلم نیز بهره ببرد. به احتمال زیاد نام رسمی داک کانتینیوم مایکروسافت، داک صفحه نمایش است و از پورت های یو اس بی نوع C، یو اس بی (جهت اتصال ماوس و کیبورد) و پورت صفحه نمایش جهت اتصال به نمایشگر بزرگ تر بهره می برد.

تبلت سرفیس پرو ۴

microsoft-surface-pro-4

تبلت های سرفیس پرو را که دیگر همه می شناسید و نیازی به تعریف ندارند. مایکروسافت تصمیم گرفته تا نسل جدید این تبلت را در روز سه شنبه معرفی کند و طرفداران بسیاری منتظر این محصول جدید هستند. برخلاف گوشی های لومیا، مایکروسافت حساسیت بیش از حدی بر روی این تبلت به خرج داده است و همه چیز را تقریباً محرمانه نگه داشته است و نگذاشته اطلاعات چندانی از این تبلت به بیرون درز کند. تا به این لحظه تنها چند اطلاعات کوچک از این تبلت منتشر شده که نمی توان بر روی آن ها حساب چندانی باز کرد. مایکروسافت پیش تر اعلام کرده بود که نسل بعدی سرفس پرو ۳، به همراه تایپ کاور جدید، قلم جدید و داک عرضه خواهد شد. آیا این بدان معناست که تغییری در ظاهر این تبلت رخ نداده؟ هنوز کسی چیزی نمی داند و جزئیات محرمانه باقی مانده اند.

صفحه نمایش جدید

پیش تر شنیدیم که مایکروسافت قصد دارد تا در سرفس پرو ۴ از صفحه نمایش بزرگ تری استفاده کند. این صفحه نمایش حاشیه بسیار کمی خواهد داشت و رزولوشن آن نیز بالا خواهد بود. این صفحه نمایش ممکن است که ۴K و یا ۵K باشد، در هر صورت صفحه نمایش، یکی از بخش های برجسته و مهم این تبلت محسوب می شود. انتظار می رود که وزن این تبلت و همچنین ضخامت آن نیز نسبت به سرفس پرو ۳ به مراتب کم تر باشد.

یک قلم استایلوس بهتر!

اپل در کنفرانسی که چندی پیش برگزار کرد، تمرکز ویژه ای بر روی قلم استایلوس آیپد پرو داشت و قابلیت های مختلف آن را به طرفداران نشان داد. به نظر می رسد که ردموندی ها نیز در طول این مدتی که از معرفی سرفس پرو ۳ می گذرد، بر روی قلم استایلوس سرفس پرو ۴ حسابی کار کرده اند تا آن را بیش از پیش کامل تر کنند. مایکروسافت در سال جاری میلادی شرکت تولید کننده قلم سرفس را تصاحب کرد و این می تواند به معنای پیشرفت قلم تبلت سرفس پرو ۴ باشد. افزایش حساسیت و کاهش تاخیر قلم سرفس پرو ۴، از ویژگی های بارز آن خواهند بود.

ویندوز Hello

تا به این لحظه رایانه های بسیاری را دیده ایم که به وسیله یک دوربین خارجی که از قابلیت ویندوز Hello پشتیبانی می کند توانسته اند از این قابلیت استفاده کنند اما آن چه که سرفس پرو ۴ را از این دسگاه ها متمایز می سازد، یکپارچگی کامل این قابلیت با دستگاه و سخت افزار دستگاه است. برخی می گویند که مایکروسافت بر روی تایپ کاور سرفس پرو ۴ یک اسکنر اثر انگشت را نیز قرار داده است تا کاربران بتوانند با استفاده از اسکن انگشت خود قفل تبلت را باز کنند. مایکروسافت برای سرفس پرو ۴ یک تایپ کاور جدید را در نظر گرفته است که کمی بزرگ تر بوده، نوع چینش دکمه ها بهتر شده و تاچ پد بزرگ تری نیز دارد. به نظر می رسد که در سرفس پرو ۴ نیز همچون نسل های گذشته شاهد نگه دارنده قلم نباشیم اما گویا مایکروسافت راهی بهتر برای اتصال قلم به بدنه دستگاه در نظر خواهد گرفت.

لپ تاپ سرفیس!

شاید کمی دور از ذهن باشد، اما گزارش داده شده که مایکروسافت بر روی مدل بزرگ تر سرفس نیز کار می کند و می تواند محصولی متمایز از سرفس پرو ۴ باشد. نامی که برای آن در نظر گرفته شده (لپ تاپ سرفس) ساختگی است اما با توجه به اطلاعاتی که از آن داده شده به نظر می رسد که بیشتر یک لپ تاپ باشد تا یک تبلت. بنابراین تنها اسمی که می توان برای آن انتخاب کرد همین است: لپ تاپ سرفس!

انتظار می رود که لپ تاپ سرفیس صفحه نمایشی ۱۴ اینچی داشته باشد!

گزارشات داده شده به این موضوع اشاره دارند که در این دستگاه از یک صفحه نمایش ۱۴ اینچی استفاده شده است. این دستگاه نیز همچون سایر محصولات به قابلیت ویندوز Hello مجهز خواهد شد. مایکروسافت قصد ندارد که پروژه این چنینی را در دقیقه آخر (مانند پروژه سرفس مینی) لغو کند. این دستگاه با توجه به صفحه نمایش بزرگی که دارد، از سخت افزار قدرتمند تری نیز بهره خواهد برد. ۱۶ گیگابایت حافظه رَم در کنار ۱ ترابایت حافظه داخلی از جمله مشخصات سخت افزاری پیشنهادی کاربران برای این محصول جدید هستند. وجود صفحه نمایش بزرگ تر باعث می شود که لوازم جانبی فعلی با این دستگاه همگام نباشند. بنابراین یک تایپ کاور و داک جدید از جمله وسایل جانبی جدید این دستگاه هستند.

مایکروسافت بند ۲

Microsoft-band-2

تبلت ها و تلفن های همراه بسیار جذاب هستند اما آن چه که اکنون مورد توجه طرفداران و شرکت ها است، ابزار های پوشیدنی هستند. تجربه نخست مایکروسافت در امر ابزار های پوشیدنی، با نسل اول مایکروسافت بند آغاز شد که متاسفانه دارای نواقصی است و ظاهر آن نیز در مقابل سایرین حرف چندانی برای گفتن ندارد. اما مایکروسافت بند ۲ آمده است تا علاوه بر پوشاندن نواقص قبلی، ویژگی های ظاهری و باطنی جدیدی را نیز برای طرفداران به ارمغان بیاورد. رندر هایی که چندی پیش منتشر شدند نشان می دهند که مایکروسافت بند ۲ صفحه نمایش خمیده خواهد داشت و این خمیدگی با خمیدگی بدنه دستبند یکپارچه است و همین موضوع نشان می دهد که در نسل جدید مایکروسافت بند، شاهد بهبود های چشمگیری نسبت به نسل قبل خواهیم بود. همچنین شایعات اعلام کرده اند که مایکروسافت بند ۲ می تواند ارتفاع ورزشی که در حال انجام آن هستید را نیز اندازه گیری کند!

مایکروسافت همواره بر ابزار های سلامتی و نرم افزار های مختلفی که با آن ها مرتبط هستند تمرکز ویژه ای داشته است بنابراین انتظار داریم که در آینده نزدیک در خصوص به روز رسانی های مرتبط با این گجت و امکان تجزیه و تحلیل داده های بیشتری بشنویم. منابع اعلام کرده اند که در عرضه بند ۲ مانند نسل پیشین محدودیتی وجود نخواهد داشت و مایکروسافت ابتدا این محصول جدید را در کشور های بیشتری نظیر ایالات متحده، بریتانیا، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان عرضه خواهد کرد.

ویندوز ۱۰ و اکس باکس

بیش از دو ماه از انتشار نسخه نهایی ویندوز ۱۰ دسکتاپ می گذرد اما هنوز راهی طولانی پیش روی این سیستم عامل است و طرفداران قطعاً در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری درباره قابلیت های بعدی این سیستم عامل خواهند شنید. مایکروسافت در نظر دارد تا یک به روز رسانی بزرگ را در ماه نوامبر برای ویندوز ۱۰ منتشر کند بنابراین ما به احتمال زیاد در این کنفرانس در خصوص ویژگی های جدید این به روز رسانی خواهیم شنید. همچنین دارندگان گوشی های لومیا نیز در خصوص ویندوز ۱۰ موبایل، ویژگی های جدید آن و چگونگی انتشار آن خواهند شنید و به نظر می رسد که در این کنفرانس تاریخ عرضه نسخه نهایی ویندوز ۱۰ موبایل توسط مایکروسافت اعلام شود.

در کنار تمامی این موارد، مایکروسافت در ماه نوامبر ویندوز ۱۰ را به اکس باکس وان خواهد آورد و ویژگی های جدیدی را به این کنسول نسل هشتمی اضافه خواهد کرد. در حال حاضر نسخه پیش نمایش داشبورد جدید اکس باکس وان به صورت پیش نمایش فنی برای گروهی خاص منتشر شده است و در کنفرانس پیش رو، مایکروسافت جزئیات بیشتری را در خصوص ویندوز ۱۰ بر روی اکس باکس وان ارائه خواهد داد.

این ها تمامی مواردی بود که انتظار داریم در کنفرانس روز سه شنبه مایکروسافت ببینیم. البته ممکن است که برخی از آن ها مانند لپ تاپ سرفس کمی دور از ذهن به نظر برسند اما با توجه به اطلاعاتی که منتشر شده نمی توان منکر وجود چنین محصولی شد و نباید آن را نادیده گرفت زیرا در این کنفرانس احتمال هر سورپرایزی وجود دارد!

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*