شرط عجيب اپل براي همکاري با شارپ : اگر براي سامسونگ صفحه نمايش توليد کنيد با شما کار نمي کنيم !

sharp

برای مدت زمان طولانی است که شارپ برای اپل صفحه نمایش تولید می‌کند، حتی این شرکت کارخانه‌ای اختصاصی در کامیامای ژاپن ساخته تا به صورت مستقل و اختصاصی نمایشگر‌های کمپانی مستقر در کوپرتینو را بسازد. اما به تازگی بحثی در میان آن‌ها درگرفته که ممکن است این همکاری دیگر ادامه پیدا نکند.

قضیه از این قرار است که شارپ تولیدات زیاد نمایشگر برای اپل را تنها در بخش‌های خاصی از سال انجام می‌دهد و تولید این کمپانی تنها در آن مقاطع اوج می‌گیرد اما این شرکت ژاپنی در نظر دارد تا با دیگر کمپانی‌ها نیز همکاری داشته باشد و برای آن‌ها نیز به تولید انبوه صفحات نمایشگر بپردازد. اما لازمه این همکاری با دیگر شرکت‌ها بدست گرفتن اختیار تجهیزاتی است که قبلا اپل در خرید آن‌ها برای تولید صفحه نمایش آیفون 6 به این شرکت کمک کرده بود. شارپ امیدوار است با قیمت معامله‌ای به ارزش 293 میلیون دلار بتواند با اپل به توافق برسد و این تجهیزات را از آن خود کند.

اپل پیشنهاد شارپ را قبول دارد اما تحت یک شرط خاص؛ و آن شرط نیز تولید نکردن صفحه نمایش برای سامسونگ که در واقع بزرگترین رقیب اپل در دنیای گوشی‌های هوشمند است.

گرچه سامسونگ از نمایشگر‌های OLED تولید خود در گوشی‌های هوشمندی که می‌سازد استفاده می‌کند اما این کمپانی گاهی مجبور است در برخی مدل‌ها از نمایشگر‌های LCD نیز استفاده کند که همین تعداد اندک مدل نیز بخشی بزرگ از مقدار تولید شارپ محسوب می‌شود.

تاکنون حرفی از موافقت یا مخالفت شارپ با شرط اپل به بیرون درز نکرده اما تصور زیر بار رفتن این کمپانی تولید کننده صفحات نمایشگر با این شرط اپل به نظر سخت و نشدنی است. همچنین اپل نیز هیچ حرف و نظر دیگری در مورد این معامله نداشته است.

شما چه فکر میکنید ؟ آیا این خواسته اپل منطقی است و آیا شارپ شرط اپل را خواهد پذیرفت ؟

منبع : gsmarena

 

Sharp & Apple in display production disputeSharp has been producing screens for Apple for quite some time now, so much so that an entire plant in Kameyama Japan is dedicated to making screens for the Cupertino-based tech company.

Sharp is looking to produce screens for other companies, and wants to buy back some of the production equipment that Apple has helped paying for to make iPhone displays. The Japanese tech company is willing to fork over $293 million to complete the deal.

Apple is willing to agree to Sharp’s proposition, but under one condition: that Sharp does not create screens for Samsung, Apple’s largest rival in the smartphone sector.

Even though Samsung employs a lot of OLED displays on its smartphones, the company sometimes utilizes LCD screens on its models, which could potentially be a huge piece of the market for Sharp to produce for.

There’s been no word as to whether or not Sharp will agree to Apple’s terms, but it is hard to imagine that the screen manufacturer will do so. Apple has not commented on the potential deal, either.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*