قیمت ، زمان عرضه و سخت افزار مورد نیاز هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت

چند سالی است که اخبار و اطلاعات مربوط به هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت ، اهالی تکنولوژی خصوصا گیمر ها را به شدت چشم انتظار عرضه رسمی این محصول به بازار کرده است.به تازگی قیمت ، زمان عرضه و سخت افزار مورد نیاز این هدست منتشر شده است.

در روز‌های نخستین معرفی آکیولس ریفت که پدیده‌ی جالبی از دنیای تکنولوژی‌های واقعیت مجازی است، از کاربرد وسیع آن صحبت می‌شدو طبعاً گیمرها به قیمت پایینی فکر می‌کردند. حال به روزهایی رسیدیم که آکیولس ریفت به مرحله‌ی تولید انبوه نزدیک شده و زمان اعلام قیمت دقیق آن رسیده است. زمان معرفی فصل اول ۲۰۱۶ است و قیمتی که شایع شده، بیش از ۳۵۰ دلار است. حتی ممکن است هدستی با قیمت ۴۵۰ دلار پیش روی گیمرها قرار گیرد. اما علت گران بودن چیست؟

Oculus-Rift-VR_4

علت بالا بودن قیمت استفاده از سخت‌افزار خاص مثل نمایشگر و لنز آن است. البته ممکن است آکیولس ریفت با همان قیمتی که قبلاً اعلام شده بود، عرضه شود و تکنولوژی پیشرفته‌تری نسبت به نسخه‌ی DK1 و DK2 آن نداشته باشد.

در هر صورت هزینه‌ی لذت بردن از دنیای واقعیت مجازی بسیار زیاد است چرا که بنابر اعلام قبلی باید از سخت‌افزاری قدرتمندی در کنار نمایشگر پوشیدنی استفاده کنیم.در لیست لازمه‌ها، GTX 970 یا R9 290 را مشاهده می‌کنیم که در حال حاضر جزء بهترین محصولات انویدیا و ای‌ام‌دی هستند.

  • کارت گرافیک انویدیا GTX 970 یا ای‌ام‌دی R9 290 یا مدلی با قدرت پردازشی مشابه
  • پردازنده‌ی اینتل Core i5-4590 یا بهتر از آن
  • حداقل ۸ گیگابایت رم
  • خروجی ویدیویی سازگار با استاندارد HDMI 1.3
  • ۲ پورت USB 3.0
  • ویندوز ۷ سرویس پک ۱ یا جدیدتر

آکیولس قول داده که تمام نرم‌افزارها و بازی‌هایی که برای آکیولس ریفت تولید می‌کند، با سخت‌افزار فوق اجرای روانی داشته باشند. اما مشکل اینجاست که سخت‎افزار پیشنهادی بیش از بودجه‌ی گیمرهای معمولی قیمت دارد و کاربران معمولی هم از آن محروم هستند. کارت گرافیک به تنهایی بیش از ۱ میلیون تومان برایمان آب می‌خورد. ۸ گیگابایت رم در بیشتر دستاپ‌های امروزی موجود است ولیکن پردازنده‌یی با قدرت پردازشی بالاتر از Core i5-4590 اینتل کمی نادر است، البته این مشکل را می‌توان با کمی اورکلاک کردن حل کرد به شرط آنکه پردازنده از نوع K باشد.

Oculus-Rift-VR_9

آکیولس ریفت بازی‌ها و نرم‌افزارها را با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۲۰۰ پیکسل روی دو نمایشگر مستقل اجرا می‌کند. بنابراین رزولوشن کلی کمی بیشتر از ۲ مگاپیکسل است ولیکن رفرش‌ریت نمایشگرها ۹۰ هرتز است. بنابراین سرعت اجرای بازی می‌تواند ۱.۵ برابر بیشتر از آن چیزی باشد که در مانیتورها و تلویزیون‌های معمولی تجربه می‌کنیم. این فریم‌ریت بالا احتمالاً برای تضمین روان بودن دنیای مجازی انتخاب شده است.

Oculus-Rift-VR_1

آکیولس اخیراً نسخه‌ی ۶.۰ بسته‌ی توسعه‌ی نرم‌افزاری آکیولس را برای پی‌سی منتشر کرده که تغییرات اصلی آن سرویس ترکیب‌کننده، لایه‌ها، حذف رندرینگ اعوجاج مبتنی بر اپلیکیشن و در نهایت ساده‌تر شدن واسط برنامه‌نویسی است. باید منتظر باشیم و ببینیم توسعه‌دهندگان اپ و بازی چطور از این بسته استفاده می‌کنند تا دنیای واقعیت مجازی به سبک آکیولس را گسترش دهند.

منبع : mashable

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*