خودنمایی مرسدس بنز کلاس s کروک درمیان تازه‌های ۲۰۱۶

شرکت خودرو سازی مرسدس بنز همه ساله برای علاقه مندانش از مدل های مختلف و مدرن محصولات خود پرده برداری می کند، که در این میان و پس از رونمایی باشکوه کلاس S روباز در IAA امسال بالاخره اطلاعات دقیق‌تر آن منتشر شد. پس چند دقیقه‌ای چشم‌هایتان را از نمایشگر برندارید تا باهم این اطلاعات را مطالعه و بررسی کنیم.

کمپانی محبوب و معروف مرسدس بنا بر اصالت تاریخی خود حساسیت خاصی روی مدل کلاس S کابریولت – اولین محصول لوکس ۴ نفره‌ی کروک آن‌ها از ۱۹۷۱ (سالی که فروش کد W111 متوقف شد) تاکنون داشته است. این نکته حضور ۲۲۰ SE کروک مدل ۱۹۶۱ را در اولین تصاویر رسانه‌ای کمپانی کاملاً توجیه می‌کند و درعین‌حال به‌طور زیرکانه‌ای اشاره به این دارد که سطح لوکس بودن کابریولت جدید خیلی با جد ۵۰ ساله‌اش متفاوت است!

نمای داخل کابین:داخل کابین داشبورد و کنسول با همان نمایشگرهای TFT دوقلو و طرح کشیده‌ی خود شبیه نسخه کوپه است اما در بعضی قسمت‌ها مثل پنل درب‌ها تفاوت‌هایی نیز دیده می‌شود. تقریباً تمامی مسائل ازجمله ادوات مختلف، نویگیشن و سامانه اطلاعات و سرگرمی داخل نمایشگرها قرارگرفته‌اند. چرم ناپا (Nappa) تمامی فضا را پرکرده و در چندین رنگ ازجمله ترکیب خاص پورسلین (Porcelain) و آبی عمیق دریا قابل سفارش است.

نمای بیرونی: خطوط سیال بدنه بیشتر شبیه به نسخه کوپه است و از نسخه سدان کمی فاصله دارد. سقف در حالت بسته نمای یکدست ظاهری را بر هم نمی‌زند و با جنس خاصش به‌نوعی به بخشی از آن تبدیل می‌شود! برای باز و بسته شدن این سقفِ نرم تنها حدود ۲۰ ثانیه زمان لازم است و بالاتر از حداکثر ۳۷ مایل بر ساعت (۵۹٫۵ کیلومتر بر ساعت) امکان تغییر حالت آن وجود ندارد. ضریب درگ بدنه نیز به عدد ۰٫۲۹ رسیده که نوعی معیار در کلاس خودش به‌حساب می‌آید و واقعاً راضی‌کننده است.

تجهیزات این خودرو : سامانه‌ Aircap نقش محافظت بیشتر سرنشینان را در مقابل هوای بیرون دارد. Airscarf نیز همان شال‌گردن گرمی است که دور گردن هر چهار سرنشین را می‌گیرد تا در کنار زیر آرنجی‌ها و صندلی‌های عقب گرم شونده و کنترل تهویه هوای تمام‌خودکار چیزی برای نگرانی وجود نداشته باشد. کنترل تِرموترونیک تهویه هوا بسیار هوشمندانه‌تر عمل می‌کند و بسته به این‌که سقف باز است یا بسته میزان رطوبت شیشه جلو را اندازه می‌گیرد تا از بخار کردن آن جلوگیری کند، همچنین کیفیت هوای اطراف کلاس S را بررسی می‌کند و حتی قابلیت تنظیم خروجی را بر اساس شدت تابش نور خورشید دارد. سامانه دیگری برای تقسیم‌بندی فضای بار عقب تعبیه‌شده که با توجه به وضعیت سقف وارد عمل می‌شود، به‌طوری‌که در حالت باز از وجود فضای کافی برای سایر ادوات اطمینان حاصل می‌کند و اگر فضا اشغال‌شده باشد کلاً مانع باز شدن سقف می‌شود. برای ترمز‌ها می‌توان نمونه سفارشی سرامیک کامپوزیت را انتخاب کرد که نسبت به انواع استاندارد ۲۰ درصد سبک‌ترند و درعین‌حال به‌خوبی از پس نگه‌داشتن این کابریولت جوان ۲ تنی برمی‌آیند.

مشخصات فنی موتور: برای مدل پایه (S500) پیشرانه ۸ سیلندر ۴۴۹ اسب بخاری تعبیه‌شده که در کنار جعبه‌دنده ۹ سرعته ۹جی-ترونیک (۹G-Tronic) انجام‌وظیفه می‌کند. در ادامه نیز نمونه ۸ سیلندر توربو دوقلوی دست‌ساز مرسدس-آاِم‌گ قرار دارد که ۵۷۷ اسب بخار را در اختیار جعبه‌دنده ۷ سرعته آاِم‌‌گ اسپیدشیفت اِم‌سی‌تی (AMG Speedshift MCT) قرار می‌دهد تا S63 را در ۳٫۹ ثانیه به مرز ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) برساند و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده به‌صورت الکترونیکی) را برایش قابل‌لمس کند.

سامانه تعلیق برای S500 از نوع بادی خواهد بود. به‌طورکلی مرسدس بنز این سامانه را با ورود کابریولت جدید خود دوباره روی کار آورده که در حالت‌های راحت (Comfort) و اسپورت (Sport) قابل تنظیم است. در کنار آن میله‌های ضد غلتش در جلو و حامل‌های ساب‌فرِیم (subframe) سفت‌تر در عقب کمک می‌کنند تا کلاس S روباز طبق ادعای خودِ کمپانی به “راحت‌ترین خودروی روباز دنیا” تبدیل شود.
درباره سامانه انتقال قدرت هم باید اشاره‌کنم که در بازار انگلستان تنها مدل دیفرانسیل عقب به فروش می‌رسد اما برای سایر بازارها مدل فورماتیک هم در دسترس خواهد بود.

مرسدس کلاس S کروک پس از ورود به بازار با قیمتی بالاتر از نسخه کوپه رقیب قدری برای امثال بنتلی کانتیننتال جی‌تی روباز خواهد شد. برچسب رسمی آن برای بازار انگلستان هنوز اعلام‌نشده اما گمانه‌زنی‌ها رقمی حدود ۱۱۰,۰۰۰ پوند را (برای کد ۵۰۰) به دست می‌دهند.

گجت نیوز – شرکت خودرو سازی مرسدس بنز همه ساله برای علاقه مندانش از مدل های مختلف و مدرن محصولاتش پرده برداری می کند، که در این میان و پس از رونمایی باشکوه کلاس S روباز در IAA امسال بالاخره اطلاعات دقیق‌تر آن منتشر شد. پس چنددقیقه‌ای چشم‌هایتان را از نمایشگر برندارید تا باهم این اطلاعات را مطالعه و بررسی کنیم.

کمپانی محبوب و معروف مرسدس بنا بر اصالت تاریخی خود حساسیت خاصی روی مدل کلاس S کابریولت – اولین محصول لوکس ۴ نفره‌ی کروک آن‌ها از ۱۹۷۱ (سالی که فروش کد W111 متوقف شد) تاکنون داشته است. این نکته حضور ۲۲۰ SE کروک مدل ۱۹۶۱ را در اولین تصاویر رسانه‌ای کمپانی کاملاً توجیه می‌کند و درعین‌حال به‌طور زیرکانه‌ای اشاره به این دارد که سطح لوکس بودن کابریولت جدید خیلی با جد ۵۰ ساله‌اش متفاوت است!

نمای داخل کابین:داخل کابین داشبورد و کنسول با همان نمایشگرهای TFT دوقلو و طرح کشیده‌ی خود شبیه نسخه کوپه است اما در بعضی قسمت‌ها مثل پنل درب‌ها تفاوت‌هایی نیز دیده می‌شود. تقریباً تمامی مسائل ازجمله ادوات مختلف، نویگیشن و سامانه اطلاعات و سرگرمی داخل نمایشگرها قرارگرفته‌اند. چرم ناپا (Nappa) تمامی فضا را پرکرده و در چندین رنگ ازجمله ترکیب خاص پورسلین (Porcelain) و آبی عمیق دریا قابل سفارش است.

نمای بیرونی: خطوط سیال بدنه بیشتر شبیه به نسخه کوپه است و از نسخه سدان کمی فاصله دارد. سقف در حالت بسته نمای یکدست ظاهری را بر هم نمی‌زند و با جنس خاصش به‌نوعی به بخشی از آن تبدیل می‌شود! برای باز و بسته شدن این سقفِ نرم تنها حدود ۲۰ ثانیه زمان لازم است و بالاتر از حداکثر ۳۷ مایل بر ساعت (۵۹٫۵ کیلومتر بر ساعت) امکان تغییر حالت آن وجود ندارد. ضریب درگ بدنه نیز به عدد ۰٫۲۹ رسیده که نوعی معیار در کلاس خودش به‌حساب می‌آید و واقعاً راضی‌کننده است.

تجهیزات این خودرو : سامانه‌ Aircap نقش محافظت بیشتر سرنشینان را در مقابل هوای بیرون دارد. Airscarf نیز همان شال‌گردن گرمی است که دور گردن هر چهار سرنشین را می‌گیرد تا در کنار زیر آرنجی‌ها و صندلی‌های عقب گرم شونده و کنترل تهویه هوای تمام‌خودکار چیزی برای نگرانی وجود نداشته باشد. کنترل تِرموترونیک تهویه هوا بسیار هوشمندانه‌تر عمل می‌کند و بسته به این‌که سقف باز است یا بسته میزان رطوبت شیشه جلو را اندازه می‌گیرد تا از بخار کردن آن جلوگیری کند، همچنین کیفیت هوای اطراف کلاس S را بررسی می‌کند و حتی قابلیت تنظیم خروجی را بر اساس شدت تابش نور خورشید دارد. سامانه دیگری برای تقسیم‌بندی فضای بار عقب تعبیه‌شده که با توجه به وضعیت سقف وارد عمل می‌شود، به‌طوری‌که در حالت باز از وجود فضای کافی برای سایر ادوات اطمینان حاصل می‌کند و اگر فضا اشغال‌شده باشد کلاً مانع باز شدن سقف می‌شود. برای ترمز‌ها می‌توان نمونه سفارشی سرامیک کامپوزیت را انتخاب کرد که نسبت به انواع استاندارد ۲۰ درصد سبک‌ترند و درعین‌حال به‌خوبی از پس نگه‌داشتن این کابریولت جوان ۲ تنی برمی‌آیند.

مشخصات فنی موتور: برای مدل پایه (S500) پیشرانه ۸ سیلندر ۴۴۹ اسب بخاری تعبیه‌شده که در کنار جعبه‌دنده ۹ سرعته ۹جی-ترونیک (۹G-Tronic) انجام‌وظیفه می‌کند. در ادامه نیز نمونه ۸ سیلندر توربو دوقلوی دست‌ساز مرسدس-آاِم‌گ قرار دارد که ۵۷۷ اسب بخار را در اختیار جعبه‌دنده ۷ سرعته آاِم‌‌گ اسپیدشیفت اِم‌سی‌تی (AMG Speedshift MCT) قرار می‌دهد تا S63 را در ۳٫۹ ثانیه به مرز ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) برساند و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده به‌صورت الکترونیکی) را برایش قابل‌لمس کند.

سامانه تعلیق برای S500 از نوع بادی خواهد بود. به‌طورکلی مرسدس بنز این سامانه را با ورود کابریولت جدید خود دوباره روی کار آورده که در حالت‌های راحت (Comfort) و اسپورت (Sport) قابل تنظیم است. در کنار آن میله‌های ضد غلتش در جلو و حامل‌های ساب‌فرِیم (subframe) سفت‌تر در عقب کمک می‌کنند تا کلاس S روباز طبق ادعای خودِ کمپانی به “راحت‌ترین خودروی روباز دنیا” تبدیل شود.
درباره سامانه انتقال قدرت هم باید اشاره‌کنم که در بازار انگلستان تنها مدل دیفرانسیل عقب به فروش می‌رسد اما برای سایر بازارها مدل فورماتیک هم در دسترس خواهد بود.

مرسدس کلاس S کروک پس از ورود به بازار با قیمتی بالاتر از نسخه کوپه رقیب قدری برای امثال بنتلی کانتیننتال جی‌تی روباز خواهد شد. برچسب رسمی آن برای بازار انگلستان هنوز اعلام‌نشده اما گمانه‌زنی‌ها رقمی حدود ۱۱۰,۰۰۰ پوند را (برای کد ۵۰۰) به دست می‌دهند.

منبع:autocar     ترجمه: گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*