کالبدشکافی آیفون ۶ اس اپل

حالا که آیفون های جدید روانه بازار شده اند ، یکبار دیگر کارشناسان وب سایت iFixit دست به کار شده اند تا دل روده دردانه جدید اپل را به بیرون بریزند.در ادامه مطلب با کالبدشکافی آیفون ۶S اپل گجت نیوز را همراهی کنید.

بر کسی پوشیده نیست که اپل توجه بسیار بالای روی جزئیات دارد. در همین خصوص iFixit می‌گوید که در آیفون ۶اس رنگ پیچ‌های پایینی دستگاه با رنگ خود دستگاه هماهنگ شده است. همچنین به هنگام سرهم‌کردن دستگاه، اپل از چهار بند چسبان حول بدنه استفاده کرده است که موجب می‌شود صفحه نمایش استحکام بالایی داشته باشد.

پس از بازکردن قلب دستگاه و دست‌یافتن به قطعات داخلی، بخش‌هایی نظیر Taptic Engine را می‌بینیم که به مراتب بزرگتر از نمونه‌ی به کار رفته روی آیفون ۶ است. برای آن که از حداقل فضا، حداکثر استفاده صورت بگیرد، اپل تعداد اتصالات مربوط به اسمبل صفحه نمایش را از چهار به سه کاهش داده است. به لطف پاگذاشتن ۳D Touch روی آیفون، بخش نمایشگر آیفون ۶اس ۱۵ گرم سنگین‌تر از صفحه نمایش آیفون ۶ است. (۶۰ گرم در برابر ۴۵ گرم)

در این کالبدشکافی آشکار شده است که خبرهای چند وقت اخیر در مورد باتری آیفون ۶اس درست بود. آیفون ۶ مجهز به باتری‌ای با ظرفیت ۱۸۱۰ میلی‌آمپر ساعت بود. اما در آیفون ۶اس باتری‌ای با ظرفیت ۱۷۱۵ می‌بینیم که طبیعتاً کوچک‌تر از باتری نسل قبلی است.

اگر به خاطر داشته باشید ، چند روز پیش ویدیویی منتشر گردید که نشان می داد آیفون ۶ اس و آیفون ۶اس پلاس می توانند تا یک ساعت را زیر آب بدون هیچ مشکلی دوام بیاورند.این مقاومت بالا در برابر آب، خیلی از کاربران را به شک انداخته است که آیا ممکن است آیفون های جدید ضد آب باشند؟

جواب این پاسخ به احتمال زیاد مثبت است. اپل به طور رسمی این موضوع را نه در کنفرانس خود و نه در نشست خبری اعلام نکرده است که البته باتوجه به سیاست های خاص اپل، این موضوع چندان هم غیرمنتظره نیست.

تازه ترین دلیل برای اینکه با قطعیت بالایی بگوییم آیفون ۶اس و ۶اس پلاس ضد آب هستند، همین کالبد شکافی تیم iFixit است. این تیم پس از شنیدن این شایعات تصمیم گرفتند تا با حساسیت بیشتری ضد آب بودن آیفون ۶ اس را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند.

طبق نتایج به دست آمده توسط iFixit، اپل در آیفون های جدید با تغییراتی که در بدنه‌ی آیفون ۶اس و ۶اس پلاس بوجود آورده است، یک واشر با ضخامت بسیار پایین در آن تعبیه کرده است که از نفوذ آب تاحد بالایی جلوگیری میکند. البته این تغییر تنها در حد ۰٫۳ میلیمتر بوده است، اما در مقیاس قطعات داخلی آیفون، همین ۰٫۳ هم مقدار زیادی محسوب میشود.

iphone-6s-teardown-0

همانطور که از اپل انتظار میرود، این واشر و تغییرات ایجاد شده در نوار دور آیفون به هیچ عنوان قابل مشاهده نیستند و اپل واشرها را نیز با توجه به بدنه‌ی آیفون و رنگ آن تولید کرده است و جایگذاری کرده است.همچنین تمام قطعات داخلی و مدار اصلی نیز توسط پوشش های سیلیکونی خاصی مهر و موم شده اند و محل قرارگیری آنها نیز تغییر کرده است. تمام این تغییرات و قطعات جدید کمک خواهند کرد که آیفون ۶اس و ۶اس پلاس مقاومت بسیار بالایی دربرابر آب و رطوبت داشته باشند و اگر آیفون تان به طور اتفاقی در آب افتاد یا آب بر روی آن ریخت، خیالتان راحت باشد زیرا آسیبی به آن وارد نمیشود.

iphone-6s-teardown-51

در آخر نیز کارشناسان iFixit  ، امتیاز ۷ از ۱۰ را به تعمیر پذیری آیفون ۶ اس داده اند که نشانه سختی تعمیر و بازگردن این دستگاه می باشد.در ادامه تصاویر کامل کالبد شکافی آیفون ۶ اس را مشاهده خواهید کرد :

منبع : ifixit