سامسونگ و معرفی اولین مانیتور جهان با سیستم شارژ بیسم

کمپانی سامسونگ امروز اولین مانیتور جهان با سیستم شارژ بیسم را معرفی کرد.این نمایشگر که توسط سامسونگ SE370 نام گذاری شده است به یک صفحه نمایش ۲۳.۶ اینچی مجهز شده و به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ بیسیم کابل های اضافی و دست و پاگیر برق در آن حذف شده است.

مدیر بخش بازاریابی شعبه‌ی آمریکا شرکت سامسونگ، آقای Dave Das در مورد این نمایشگر اعلام کرد که اتکای بالای کاربران به گوشی‌های هوشمند، سامسونگ را به فکر تولید نمایشگری با چنین سیستمی انداخته است. از این پس کاربران قادر خواهند بود دستگاه خود را بدون نیاز به وصل کردن به برق، به‌صورت بدون سیم با نمایشگر جدید SE370 شارژ کنند و به فکر کابل‌های اضافی نباشند. همچنین این نمایشگر تعداد پورت‌های زیادی را که دیگر محصولات بازار بر روی خود دارند را حذف کرده و در عوض، این امکان را برای کاربران به وجود آورده تا بتوانند از سیستم شارژ بی‌سیم آن که تا حد زیادی نیز بهینه شده، استفاده نمایند. برای این کار نیز کافی است که گوشی خود را در محل موردنظر قرار داده و زمانی که چراغ LED روشن شد، از شارژ شدن گوشی خود مطمئن شوید. این کار نه‌تنها باعث بیشتر شدن فضا با حذف کابل‌های اضافی می‌گردد، بلکه کاربران را از خرید شارژرهای چندگانه‌ نیز باز داشته و می‌تواند جنبه‌ای اقتصادی نیز از این نظر داشته باشد.

البته تنها ویژگی اصلی این نمایشگر، سیستم شارژ بدون سیم آن نیست. نمایشگر SE370 به لطف پنل PLS (نوعی جدیدتر از پنل‌های IPS که توسط سامسونگ ساخته شده‌اند)، صفحه‌نمایشی فوق‌العاده باکیفیت داشته و این امکان را برای کاربران به وجود می‌آورد تا بتوانند از زوایایی همچون ۱۷۸ درجه، تصویر را مشاهده نمایند. شدت روشنایی این نمایشگر برابر با ۳۰۰cd/m2 بوده و همین موضوع سبب شده تا تصاویر بدون کوچک‌ترین لرزشی پخش شوند.

همچنین مهندسین سامسونگ تمام تلاش خود را داشته‌اند تا این نمایشگر را برای استفاده در طولانی‌مدت، به‌صورت کامل بهینه کنند تا حد ممکن، از آسیب‌دیدگی چشمان کاربران کاسته شود. به همین منظور، حالت Eye Saver Mode می‌تواند کیفیت نمایش تصاویر را بر روی درجه‌ای مناسب تنظیم نماید تا چشم کاربران در طول زمان، هیچ آسیبی پیدا نکند. طبق گفته‌های سامسونگ این حالت برای افرادی که به‌صورت مداوم با کامپیوتر کار می‌کنند، می‌تواند بسیار مناسب باشد.

حالت دیگری که سامسونگ در این نمایشگر قرار داده، Eco Saving Plus نام دارد که در آن، شدت نور صفحه‌نمایش کاهش پیدا می‌کند تا مصرف برق کاهش پیدا کند. همچنین چندین حالت مختلف دیگر نیز برای این نمایشگر در نظر گرفته شده تا کاربران بتوانند یکی را به‌صورت دلخواه انتخاب کنند.

طراحی مدرن و فوق‌العاده جذابی که SE370 دارد، یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در مورد این نمایشگر به حساب می‌آید که بسیاری از کاربران بدان توجه بسیاری دارند. صفحه‌نمایش بسیار کم حاشیه، ضخامت بسیار پایین نمایشگر و بهره‌گیری از زبان طراحی Touch of Color سامسونگ، سبب شده تا این محصول در نگاه اول، یک نمایشگر بسیار زیبا باشد.

در کنار این موارد، سامسونگ سعی کرده تا با به‌کارگیری آخرین تکنولوژی‌ها در نمایشگر خود، آن را به یک انتخاب بسیار مناسب برای گیمرها نیز تبدیل کند. نمایشگر SE370 با پشتیبانی کامل از تکنولوژی AMD FreeSync، قادر است سرعت بازخوانی را تا حد ممکن با کارت‌های گرافیک شرکت AMD بهینه کرده تا تأخیر زمانی و استاترها کاهش پیدا کنند. نتیجه‌ی این تلاش نیز کاملاً مثبت بوده و طبق ادعای سامسونگ، گیمرها می‌توانند تجربه‌ای بی‌نظیر را با این نمایشگر داشته‌ باشند. علاوه بر آن، تأخیر زمانی این نمایشگر ۴ میلی‌ثانیه است که در نتیجه‌ی آن، تار شدن و اصطلاحاً حالت روح شدن (Ghosting) محتوای نمایش داده‌شده تا حد ممکن کاهش پیدا می‌کند. تأثیر چنین چیزی را گیمرها می‌توانند در بازی‌های FPS (شوتر اول شخص) یا بازی‌های اتومبیل‌رانی ببینند.

نمایشگر Samsung SE370 هم‌اکنون با قیمت ۲۴۹.۹۹ دلار در فروشگاه‌های اینترنتی در حال پیش‌فروش است.

منبع : techpowerup

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*