توضیحات گوگل در خصوص نحوه نام گذاری نکسوس های جدید و تبلت پیکسل سی

همانطور که می دانید ، گوگل از نکسوس ۴ به بعد هر سال گوشی های جدید سری نکسوس خود را با افزودن یک شماره به انتهای نام آنها معرفی می کرد و این روند تا نکسوس ۶ که سال گذشته معرفی گردید ادامه داشت.بنابراین نکسوس امسال نیز می‌بایست در صورت پیروی از این قانون، نکسوس ۷ نام می‌گرفت که البته این چنین نشد.گوگل نکسوس های جدید خود را که امسال توسط دو شرکت ال جی و هواوی تولید شدند را به ترتیب ، نکسوس ۵X و نکسوس ۶P نام گذاری کرد.گوگل همچنین به همراه رونمایی از نکسوس های جدید یک تبلت اندرویدی را با نام پیکسل سی ( Pixel C ) معرفی کرد.حالا این شرکت در خصوص نحوه نام گذاری نکسوس های جدید و تبلت پیکسل سی توضیحاتی داده که در ادامه مطلب به آن پرداخته ایم.با گجت نیوز همراه باشید.

 

Hiroshi Lockheimer، نایب رئیس بخش مهندسین تیم گوگل در وب‌سایت Reddit AMA در این مورد عنوان کرد که حرف X نمایان‌گر بخش اصلی نام Nexus بوده و هسته آن را نشان می‌دهد (که البته این موضوع بسیار جالب به نظر می‌رسد). حرف P نیز از کلمه Premium به معنای حرفه‌ای نشات گرفته است.

قبل از انتشار این خبر، بسیاری به این فرضیه اعتقاد داشتند که نام نکسوس ۵X به معنا و مفهوم تغییراتی است که بر روی گوشی نکسوس ۵ گوگل (که آن هم توسط شرکت ال‌جی ساخته شده بود) بوده و حرف X نیز به ترتیب جانشینی آن اشاره دارد.همچنین نام گوشی نکسوس ۶P گوگل که توسط شرکت هواوی تولید شده است، دارای یک حرف P بوده که قبل از انتشار این اخبار، انتظار می‌رفت که این حرف از نام گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت نشات گرفته باشد.

Hiroshi Lockheimer همچنین استفاده از حرف C در نام تبلت Pixel C را به ویژگی هیبریدی بودن این گجت و عبارت “Convertible” مربوط دانست.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*