با ۱۴ ویژگی جدید در هواوی نکسوس ۶P آشنا شوید

گوگل امسال با دستی پر در کنفرانس رونمایی از نکسوس های جدید ظاهر شد.این کمپانی نکسوس های امسال را در دو مدل که توسط شرکت های ال جی و هواوی تولید شده معرفی کرد.نکسوس ساهت هواوی که Nexus 6P نام دارد با مشخصاتی قابل توجه معرفی شده و می تواند رقیبی جدی برای گوشی های مطرح بازار باشد.در این مطلب می خواهیم شما را با ۱۴ ویژگی جدید در هواوی نکسوس ۶P آشنا کنیم.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

۱. جنس بدنه فلزی

nexus-6p-01

گوگل برای اولین بار بدنه گوشی نکسوس خود را با بدنه ای تمام فلزی روانه بازار خواهد کرد. ماده ای که گوگل و هوآوی در طراحی بدنه این گوشی به کار برده اند در صنایع هوانوردی و در محصولاتی مرتبط با این حوزه استفاده می شود.

۲. بدنه ای با ضخامت پایین

nexus-6p-02

نکسوس ۶ گوگل از ضخامت ۱۰ میلیمتری برخوردار بود و همین امر زیبایی و طراحی این گوشی را تحت الشعاع قرار می داد. از این رو، هوآوی با کاهش ضخامت بدنه گوشی نکسوس ۶P به ۷.۵ میلیمتر، می تواند امیدوار باشد که علاقه‌مندان بیشتری را به استفاده از این گوشی ترغیب کند.

۳. ارایه گوشی در چندین رنگ متفاوت

nexus-6p-03

این گوشی بر خلاف مدل قبلی خود که تنها در دو رنگ عرضه شده بود، با سه رنگ متفاوت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. نکسوس ۶P را می توان در رنگ هایی همچون سفید یخی، آلومینیومی و نوک مدادی از ویترین مغازه ها خریداری کرد.

۴. صفحه نمایش کوچک‌تر

nexus-6p-04

همانطور که می دانید نکسوس ۶ گوگل با نمایشگر ۶ اینچی عرضه شد و شاید این نمایشگر نسبتاً بزرگ، این اجازه را به برخی کاربران نمی داد تا با یک دست با این گوشی کار کنند. بنابراین، گوگل و هوآوی با در نظر گرفتن تمامی این موارد، تصمیم گرفتند تا این بار از ابعاد نمایشگر گوشی خود کاسته و آن را با اندازه ۵.۷ اینچی عرضه کنند.

۵. باتری بزرگ‌تر

عمر باتری از جمله فاکتورهای مهم برای خریداران در انتخاب یک گوشی محسوب می شود. از این جهت، اسمارت فونی که از آخرین تکنولوژی های روز بهره می برد می بایست از باتری قدرتمندی نیز برخوردار باشد که گوگل و هوآوی به خوبی این نکته را در گوشی جدید خود لحاظ کرده و برای نکسوس ۶P باتری ۳۴۵۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفتند. این در حالیست که نکسوس ۶ گوگل از باتری ۳۲۲۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار بود.

۶. درگاه USB مدل C

nexus-6p-06

همانطور که در خبرها و شایعات روزهای قبل نیز به آن اشاره شده بود، نکسوس ۶P مجهز به درگاه USB مدل C خواهد بود. درگاه پیشرفته ای که می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای  در افزایش سرعت انتقال اطلاعات داشته باشد.

۷. دوربین پشتی جدید

 

nexus-6p-07

گوگل، دوربین نکسوس ۶P را از جمله ویژگی های بارز این گوشی می داند. سنسور ۱۲.۳ مگاپیکسلی این دوربین در کنار گشودگی دیافراگم f/2.0 می تواند با جذب حداکثر نور محیط، تصاویری با کیفیت و وضوح بالا را در تاریکی و نورهای کم ثبت کند. از دیگر ویژگی های این دوربین می توان به فلش LED در دو رنگ متفاوت و فوکوس خودکار لیزری اشاره کرد.

۸. ارتقای دوربین سلفی

nexus-6p-08

سنسورهای سلفی را می توان یکی از ضعف های بزرگ گوشی های سری نکسوس گوگل دانست. اما این بار، هوآوی دوربینی متفاوت را برای دوست‌داران عکس های سلفی در نظر گرفته است. سنسور این دوربین ۸ مگاپیکسل بوده و از لنزی با دیافراگم f/2.4 نیز بهره می برد.

۹. امکان فعال کردن دوربین با دو بار کلیک

هوآوی میانبری را برای استفاده آسان تر از دوربین گوشی در نظر گرفته است که گفته می شود این ویژگی را با الهام از گوشی های شرکت سامسونگ و ال‌جی در نکسوس ۶P گنجانده است. بدین ترتیب، کاربران می توانند با دوبار فشار دادن دکمه قفل گوشی (Lock Key)، مستقیماً دوربین گوشی خود را فعال کنند.

۱۰. سنسور اثرانگشت

nexus-6p-10

شایعاتی که در خصوص سنسور اثر انگشت این گوشی منتشر شده بود، رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت و این گوشی مجهز به این تکنولوژی تشخیص هویت رونمایی شد. استفاده از این قابلیت، نیازی به روشن کردن صفحه نمایش گوشی نداشته و سرعت و دقت آن نیز به گفته گوگل در نوع خود کم نظیر است به طوری که می تواند در کمتر از ۶۰۰ میلی ثانیه، اثرانگشت را شناسایی کند.

۱۱. امکان استفاده آزمایشی ۹۰ روزه از سرویس Google Play Music

nexus-6p-11

کاربران آمریکایی که نکسوس ۶P را خریداری نمایند، می توانند اشتراک ۹۰ روزه رایگان استفاده از سرویس Google Play Music را دریافت کنند.

۱۲. تخفیف ۵۰ دلاری برای خرید اپلیکیشن

nexus-6p-12

از دیگر امتیازاتی که گوگل برای کاربران آمریکایی خود در نظر گرفته است می توان به اختصاص ۵۰ دلار برای خرید اپلیکیشن در Play Store اشاره کرد.

۱۳. Nexus Protect

nexus-6p-13
گوگل برنامه ای را تحت عنوان Nexus Protect معرفی کرده است که کاربران می توانند با پرداخت ۸۹ دلار، از ضمانت ۲ ساله گوشی بهره مند گردند. در این ۲ سال، هرگونه تعمیر، خط و خش روی نمایشگر و غیره به صورت رایگان انجام می شود. البته زمانی که گوشی را برای تعمیر ارسال می کنید، این شرکت گوشی جدیدی را به صورت قرضی در اختیارتان قرار می دهد تا در مدت زمان تعمیر از آن استفاده کنید.

۱۴. قیمتی پایین؛ ۴۹۹ دلار

nexus-6p-14

گوگل قیمت ۶۴۹ دلار را برای نکسوس ۶ در نظر گرفت و این درحالیست که مدل ۳۲ گیگابایتی نکسوس ۶P با قیمت ۴۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد. البته برای آن دسته از افرادی که به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند، مدل ۶۴ گیگابایتی این گوشی نیز با قیمت ۵۴۹ دلار و مدل ۱۲۸ گیگابایتی نیز با قیمت ۶۴۹ دلار در بازار به فروش خواهد رسید.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*