بلک بری اولین تصاویر رسمی از گوشی اندویدی Priv را منتشر کرد

در دنیای فناوری معمولا وقتی قرار است یک کمپانی محصول جدیدی را معرفی نماید از چند ماه قبل اطلاعات و تصاویری از آن به بیرون درز می کند.طبیعی است که هرچه این محصول اهمیت بیشتری داشته باشد شایعات و اخبار مربوط به آن هم بیشتر باشد.اما حداقل در ظاهر قضیه ، این اطلاعات از کمپانی ها به بیرون درز می کند و شرکت سازنده دخالتی عمدی در این لو رفتن ها ندارد.

با این حال داستان در مورد اولین گوشی اندرویدی بلک بری اندکی متفاوت است.چرا که از زمانی که وجود این گوشی تایید شده ، همواره شاهد انتشار تصاویر ، ویدیو و اطلاعاتی در مورد این گوشی که Priv نام دارد ، از سوی سازنده و مقامات رسمی بلک بری هستیم.امروز هم شرکت بلک بری اولین تصاویر رسمی از گوشی اندرویدی خود را به صورت عمومی منتشر کرده است.

بلک بری تصاویر رسمی این گوشی را که انتظار می‌رود در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی آغاز به کار کند، در یک پست وبلاگی منتشر کرد. به گفته جان چن، مدیر عامل بلک بری، گوشی Priv با محوریت “حریم خصوصی” و “مصونیت” طراحی شده و اولین اسمارت فون برند بلک بری است که به سیستم عامل اندرویدی گوگل مجهز شده است. پس از سال‌‌ها رقابت با اندروید، محبوب ترین سیستم عامل جهان برای اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها، شرکت بلک بری در نهایت مجبور به پذیرش محصول رقیب خود شده است.

بلک بری در این پست وبلاگی افزود: “کاربران Priv از انتخاب، نوآوری، امنیت، حریم خصوصی و خلاقیت بهره خواهند برد. به عبارت دیگر این گوشی کاملا بی عیب و نقص است.”

این شرکت هنوز قیمت یا تاریخ دقیق عرضه Priv را اعلام نکرده است. دو مشخصه اصلی این گوشی صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و کیبورد فیزیکی کشویی است. چن جمعه گذشته طی مصاحبه ویدیویی خود با Business News Network، گوشی جدید اندرویدی بلک بری را نشان داد، اما این نمایش برای بررسی مشخصات دقیق Priv کافی نبود.

این شرکت در سال های گذشته یکی از محبوب ترین برندها در بازار گوشی‌های هوشمند و به ویژه در میان کارمندان رتبه بالا بود، اما  اکنون در مقابل رقبایی همچون اپل و سامسونگ حرفی برای گفتن ندارد. حتی سازمان‌های دولتی و شرکت ها نیز از بلک بری به سایر سیستم عامل های رقیب روی آورده اند، اگرچه بلک بری هم چنان مدعی است که بخش عمده ای از کاربرانش به این برند وفادار ماند‌ه اند.

در سال گذشته بسیاری از طرفداران این شرکت کانادایی معتقد بودند که بلک‌بری باید به سمت پلتفرم اندروید بیاید، اما مدیرعامل این شرکت امنیت اندروید را مناسب ندانست؛ تا اینکه بلک‌بری تصمیم گرفت تا از رابط کاربری خود در اندروید استفاده کند.

به هر حال با توجه به عدم استقبال کاربران از سیستم عامل بلک بری طی سال‌های گذشته، استفاده از اندروید تنها  بر روی یکی از گوشی‌های این شرکت نمی‌تواند کسب و کار اسمارت فون‌های بلک بری را چندان متحول کند.

منبع : ubergizmo

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*