گوگل گوشی ال جی نکسوس ۵X را رسما معرفی کرد

کمپانی گوگل دقایقی پیش کنفرانس رونمایی از محصولات جدید خود را برگزار کرد.اولین محصولی که در این رویداد معرفی کرد گوشی هوشمند نکسوس ۵X بود که امسال توسط کمپانی ال جی تولید گردیده است.این سومین باری است که گوگل با همکاری کمپانی ال جی اسمارت فون جدید سری نکسوس را تولید کرده است.نکسوس ۵X اولین اسمارت فونی خواهد بود که همراه با اندروید ۶.۰ مارشمالو، سیستم عامل جدید شرکت گوگل به بازار عرضه می‌شود.همچنین همانطور که از قبل می دانستیم ، گوگل نسخه دیگری از نکسوس را با نام نکسوس ۶P که توسط کمپانی هواوی تولید شده است را رونمایی کرد که در مطلب بعدی به آن خواهیم پرداخت.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا با اسمارت فون ال جی نکسوس ۵X آشنا شویم.

مشخصات فنی گوشی ال جی نکسوس ۵X :

  • صفحه نمایش: ۵.۲ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل با محافظ گوریلا گلس ۳
  • پردازنده: اسنپدراگون شش هسته ای ۸۰۸ با سرعت ۲.۰ گیگاهرتز
  • حافظه رم : ۲ گیگابایت LPDDR3
  • حافظه داخلی: ۱۳ و ۳۲ گیگابایت
  • دوربین: ۱۲.۳ مگاپیکسل با پیکسل های ۱.۵۵ میکرون و دیافراگم f/2.0 با قابلیت فیلمبرداری ۴K
  • دوربین سلفی: ۵ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2
  • باتری: ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعت
  • سیستم عامل: اندروید ۶.۰ مارشمالو

علاوه بر ویژگی‌های بالا، گوشی‌های سری نکسوس ۲۰۱۵ گوگل دارای سه مشخصه کلیدی و مشترک هستند:

  • دو اسپیکر در قسمت جلویی گوشی
  • اسکنر اثر انگشت در بخش پشتی گوشی به نام Nexus Imprint
  • پورت یو اس بی نوع C برای شارژ

مشخصات ظاهری و صفحه نمایش

lg-nexus-5x

این گوشی شباهت زیادی به نکسوس ۵ دارد، اما تفاوت‌هایی هم میان‌ آن‌ها دیده می‌شود. این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش ۵٫۲ اینچی با دقت تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است.

با ابعاد ۱۴۷ در ۷۲.۶ در ۷.۹ میلی‌متر، نکسوس ۵X به‌مراتب از نسل پیشین خود باریک‌تر است. وزن این دستگاه نیز به ۱۳۶ گرم رسیده است که در مقایسه با نکسوس ۵ سال ۲۰۱۳ که ۱۳۰ گرم بود کمی بیشتر شده است. با این اوصاف این وزن بیشتر به دلیل بهره‌گیری از سنسور تشخیص اثرانگشت و باتری بزرگ‌تر ۲۷۰۰ میلی‌آمپری به وجود آمده است.

سخت افزار

nexus-5x-2

ال‌جی در این گوشی نیز همانند پرچم دار خود ، جی ۴ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۰۸ با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز به همراه پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۴۱۸ استفاده کرده است. همچنین باید به حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی بدون قابلیت افزایش از طریق میکرو SD اشاره کرد.قابلیت‌های ارتباطی این دستگاه هوشمند شامل وای‌فای، NFC، بلوتوث ۴.۲ و جی‌پی‌اس/گلوناس است. در قسمت جلویی نیز شاهد یک اسپیکر هستیم که با ۳ میکروفون در قسمت‌های بالایی، جلویی و پایینی در تماس قرارگرفته است.لازم به ذکر است از میکرو‌یو‌اس‌بی-سی نیز در این دستگاه هوشمند بهره‌گرفته شده است.

با تمام این اوصاف ، نکسوس ۵X هم چنان فاقد ویژگی های پرطرفداری همچون پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی برای ارتقای حافظه داخلی، شارژ وایرلس و فناوری ثبات تصویر است.

دوربین

nexus-5x-camera

در سال‌های گذشته یکی از مهم ترین نقاط ضعف گوشی‌های نکسوس شرکت گوگل عملکرد ضعیف دوربین بوده است. با توجه به رشد روز افزون شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند در زمینه ارتقای دوربین عکاسی گوشی‌ها، خوشخبتانه شرکت گوگل امسال توانسته دوربین نکسوس جدید خود را به بازار رقابت با سایر برندهای مطرح بازار وارد کند.

نکسوس ۵X دارای دوربین اصلی ۱۲.۳ مگاپیکسلی با یک سنسور بزرگتر با دیافراگم f/2.0 و پیکسل‌های ۱.۵۵µm است، کیفیتی بسیار بهتر از میانگین اسمارت فون‌های پرچمدار موجود در بازار. کاربران می‌توانند فعال کردن دوربین دوبار دکمه پاور گوشی را فشار دهند.

اسکنر اثر انگشت Nexus Imprint

nexus-5x-1

در اسکنر اثر انگشت بسیاری از گوشی‌های هوشمند مانند محصولات اپل و سامسونگ، کاربر باید برای باز کردن قفل گوشی ابتدا صفحه نمایش را روشن کند. با این حال در محصولات جدید نکسوس گوگل از راهکار متفاوتی استفاده شده است و نیازی به باز کردن قفل نمایشگر در مرحله ابتدایی نیست و کاربر می‌تواند تنها با یک ضربه کوتاه روی حسگر اثر انگشت، به صورت مستقیم قفل خود دستگاه را باز کند.

سرعت باز کردن قفل گوشی توسط این اسکنر بسیار سریع‌تر از اسکنرهای موجود در بازار است و برای باز شدن قفل گوشی تنها به ۱/۶۰۰ میلی ثانیه زمان نیاز است. همان طور که قابل پیش بینی است نکسوس Imprint از اندروید پی پشتیبانی می‌کند.

 قیمت و زمان عرضه

گوشی هوشمند نکسوس ۵X به صورت شگفت آوری از هم اکنون برای شهروندان ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، ایرلند، کره و ژاپن در گوگل استور قابل خرید است. این گوشی از نیمه دوم ماه اکتبر در اختیار کاربران قرار گفته و از ۱۹ اکتبر نیز در اختیار کاربران در ۴۰ کشور دیگر قرار می‌گیرد.

قیمت این گوشی برای مدل ۱۶ گیگابایتی ۳۷۹ دلار و برای نسخه ۳۲ گیگابایتی ۴۲۹ دلار تعیین شده است. این گوشی به صورت آنلاک شده به فروش می‌رسد و برای هر چهار اپراتور اصلی در ایالات متحده از اینترنت ۴G LTE پشتیبانی می‌کند. آنچه این گوشی را شگفت‌آورتر می‌کند امکان استفاده از آن در شبکه موبایلی پروژه فای گوگل است.

تهیه شده در گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*