معرفی هاچ‌بک هیبریدی پژو ۳۰۸R GTI با توان ۴۹۳ اسب بخار

کمپانی پژو مدتی قبل خودروی ۳۰۸ GTI را معرفی کرد.حالا این شرکت فرانسوی از مدل جدید و قدرتمند تر این هاچ بک هیبریدی را با نام ۳۰۸R GTI و توان ۴۹۳ اسب بخار معرفی نمود که در مقایسه با قدرت ۲۶۶ اسبی مدل قبلی ، تغییری بزرگ به حساب می آید.

با نگاه به شکل ظاهری این خودرو باید گفت که خطوط و انحناهای بسیار تهاجمی بدنه، استیل عریض و رنگ آبی همراه با طرح مشکی مات، برادر خشمگین ۳۰۸R GTI را نشان می‌داد. این خودرو که ۳۰۸R GTI هیبرید نامیده می‌شود یک هیولای تمام‌عیار است. شاید فکر کنید که ۳۰۸ برازنده‌ی لقب هیولا نباشد اما ۴۹۳ اسب بخار نیرو برای یک خودروی هاچ بک، سیستم انتقال AWD، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴ ثانیه‌ای و طی کردن ۱ کیلومتر در ۲۲ ثانیه را چه چیز دیگری می‌توان نامید؟

بنابراین این توان و قدرت خروجی مهیب تنها از پیشرانه بنزینی چهار سیلندر ۱٫۶ لیتری موجود بر روی ۳۰۸ استاندارد یا همان GTI حاصل شده است. البته در این مدل توان ۲۶۶ اسب بخاری موتور اصلی با دو موتور الکتریکی ۱۱۴ اسب بخاری همراه شده است. این موتورهای الکتریکی بر روی اکسل‌های جلو و عقب قرارگرفته‌اند. توزیع وزن در این خودرو ۶۰ به ۴۰ است. قرار گرفتن گیربکس شش سرعته، موتور اصلی و الکتریکی در قسمت جلو باعث شده‌اند که ۶۰ درصد وزن خودرو در قسمت جلویی باشد. باوجود نسبت قدرت به وزن بالا (۰٫۴۱ اسب بخار/کیلوگرم) و تنظیمات مربوط به قدرت و گشتاور خودرو توزیع وزن خودرو چندان مهم به نظر نمی‌رسد.

در کنار زیبایی منحصربه‌فرد این خودرو، طراحی ۳۰۸ R هیبریدی بسیار مهیب است این طراحی به‌قدری هجومی است که در کنار درنده‌ترین خودروهای تولیدی پژو قرار می‌گیرد و طراحی ۲۰۵ T16 در سایه‌ی خود قرار می‌دهد.

اگر چه پژو یکی از سازندگان خودروهای قدرتمند هیبریدی نیست اما این خودروساز فرانسوی با این خودروی قدرتمند، حضوری شگفت‌انگیز در نمایشگاه فرانکفورت داشت. درنهایت امیدواریم که این خودرو به مرحله‌ی تولید برسد.

منبع : carscoops    ترجمه : گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*