Koenigsegg One:1 : اولين مگا ماشين پرسرعت جهان

koenigsegg-one1

اخیرا کمپانی سازنده خودروهای سوئدی کوئنیگزگ  مدل جدیدی از  ابرخودروی مشهور خود با عنوان وان:1 (Koenigsegg One:1) رونمایی کرد. کمپانی کوئنیگزگ که کار تولید خودروی خود را از ساخت اتومبیل قدرتمند آگرا آغاز کرد، اکنون با افزودن وزن و قدرت به خودروی جدید خود قادر به تولید یکی از افراطی‌ترین خودروهای جهان شده است. در ادامه با اخبار تکميلي و گالري تصاوير با گجت نيوز همراه باشيد .

با روی کار آمدن کوئنیگزگ وان:1 رویاهای  که تاکنون صنعت خودروسازی بدان دست نیافته بود تحقق یافت. نیروی تولیدی حاصله این مگاخودرو، در حدود  یک مگاوات ومیزان توان به وزن آن نسبت 1 به 1 است!

koenigsegg-one1

در زیر کاپوت این هیولا، پیش رانه ۵ لیتری ۸ سیلندر خورجینی توربو قرار دارد که در حالت استاندارد، قادر به تولید ۱۱۴۰ اسب بخار قدرت است اما برای استفاده در مدل جدید، مهندسین کوئنیگزگ ، قدرت آن را به ۱۳۶۰ اسب بخار و گشتاورش را به ۱۰۰۰ نیوتن متر در ۳ هزار الی ۷۵۰۰ rpm رسانده اند.

همچنین حداکثر دور مجاز موتور به ۸۲۵۰ rpm ارتقاء یافته و با توجه به وزن ۱۳۶۰ کیلوگرمی، این ماشین به نسبت تقسیم قدرت به وزن عالی یک اسب ‏بخار به ازای هر یک کیلوگرم دست پیدا است. حداکثر سرعت این مدل، همانطور که پیش بینی می شد ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت بوده که از این نظر، بوگاتی ویرون سوپر اسپرت را با اختلاف زیادی شکست می دهد.

{photo}93/04/10/koenigsegg-one1-1{/photo}

از این خودرو، شش دستگاه تولید خواهد شد که هر کدام به طور ویژه مراحل ساخت را پشت سر می‌گذارند. از خصوصیات ویژه وان:1 می‌توان به بالچه‌های آیرودینامیک ارتقایافته و منحصربه فرد پیست، اسپلیترها و شیارهای خوش ساخت جانبی، بالچه فعال الهام گرفته از مسابقات له‌ مانس و استفاده مناسب از سایر امکانات آیرودینامیکی در قسمت‌های دیگر اشاره کرد. هواکش‌های بزرگ برای بهبود خنک ‌سازی و پشتیبانی از یک مگاوات نیروی موتور در بخش‌های مختلف تعبیه شده‌اند.

محدودیت دور موتور 8250 دور در دقیقه است. از طرف دیگر تایرهای کاپ میشلن سفارشی زیر بدنه زیبای وان:1 قرار گرفته‌اند و سیستم تعلیق سه گانه عقب به کمک فنرهای کربنی و ضربه‌ گیرهای فعال مجهز شده و ارتفاع آن از زمین قابل تنظیم است.

koenigsegg-one1

کمپانی به منظور بالا بردن انعطاف‌پذیری وان:1 هنگام تحویل نیرو شیوه بدیع خود را بکار گرفته است و فناوری هندسه توربوی اختراع خود را در آن پیاده‌سازی کرده است. بدین ترتیب پاسخ گویی وان:1 بهبود یافته و گشتاورش از پیش‌بینی‌ها نیز فراتر رفته است؛ 1000 نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور 7500 تا 3000 دور در دقیقه!

در خودروی One:1 می‌توان شاهد جهش‌های تکاملی بود. کوئنیگزگ چنین شرح داده که این قطعه‌ی مهندسی نه تنها دارای نسبت 1 اسب‌بخار بر 1 کیلو است، بلکه همچنین اولین خودروی تولیدی تاییدشده‌ی جهان با قدرت کامل یک مگاوات می‌باشد. چنین ویژگی شاید کوئنیگزگ را موفق به اختراع گروهی جدید در دنیای خودروهای اسپرت کند، به طوری که از واژه‌ها و گروه‌های سوپر و ابرخودرو گذشته و به اصطلاح مگاخودرو برسیم.

{photo}93/04/10/koenigsegg-one1-2{/photo}

قدرت بالای این خودرو، آن را به قلمرو مگا وارد می‌کند و این قدرت از تغییرات متنوع انجام شده بر روی موتور هشت سیلندر دوتوربوی پنج لیتری آن حاصل می‌شود، این موتور شامل یک بلوک قدرتمند، واشرهای سرسیلندر جدید و هندسه‌ی توربوشارژ متغیر یا VGT است. موتور ارتقایافته‌ ی فوق قادر به ارائه‌ی گشتاور 1000 نیوتن‌متر در چرخش میان 3000 و 7500 دوربردقیقه (rpm) می‌باشد و حداکثر گشتاور تولیدی نیز 1371 نیوتن‌متر در 6,000rpm است.

آماری همچون شتاب صفر تا صد ظاهرا برای خودرویی همچون One:1 کهنه و قدیمی به نظر می‌رسد. کوئنیگزگ به اعلام شتاب صفر تا 400 کیلومتربر ساعت این خودرو پرداخته که در مدت زمان 20 ثانیه حاصل می‌شود.

koenigsegg-one1

اگر در دور ماشین چرخی بزنید، چیزی به جز رنگ بندی زیبای این ماشین توجه شمارا به خود جلب نمی کند چون طراحی این ماشین به جز در اسپویلر و طبقه های جلو تفاوتی با دیگر ماشین های این کمپانی ندارد پس در طراحی ماشین چیزی شمارا به خود جلب نمی کند. اگر از قیافه ماشین دور شویم و داخل این هیولا را نگاهی بندازیم به موتور V8  پر قدرت این خودرو می رسیم که توان تولید 1371 نیوتون متر گشتاور را در دور موتور 6000 دور دارد یعنی توان تولید حدودا 1330 اسب بخار و انتقال تمام این قدرت به چرخ ها !

شاید از خود بپرسید ONE:1 یعنی چه؟ خب جواب ساده است یک : یک نسبت قدرت به وزن این خودرو است یعنی این خودرو برای هر کیلوگرم از وزن خود یک اسب بخار هم دارد بسیار شگفت انگیز است و این به این معناست که شتاب این خودرو بسیار زیاد است البته هنوز نهایت سرعت و صفر تا صد این خودرو اعلام نشده اما این خودرو می تواند از 0 تا 400 کیلومتر را در 20 ثانیه پر کند که به خودی خود یک رکورد است همچنین در سرعت 400 کیلومتر اگر پای خود را بر روی ترمز فشار دهید در طی 10 ثانیه متوقف می شوید و خط ترمز این خودرو در تست از 100 تا 0 کیلومتر به 28 متر می رسد.

koenigsegg-one1

همچنین اگر برای شما طبیعت و خرس های قطبی اهمیت زیادی دارد و مخالف خودرو های دود زا و پر مصرف هستید باید گفت که این کونیگزگ می تواند از سوخت زیستی هم استفاده کند در فضای درونی این خودرو، راننده و سرنشینان در صندلی‌های مسابقه‌ای خود با داشتن کمربند ایمنی شش نقطه دارای ایمنی کامل هستند. یک سیستم ارتباط راه دور 3G به آیفون مالک خودرو اتصال می‌یابد و همچنین به تامین ویژگی‌های عملکردی مختلف می‌پردازد.

کوئنیگزگ تنها قصد ساخت شش نمونه از One:1 را دارد، و هر کدام از این مدل‌ها نیز در حال حاضر رزرو شده‌اند. بدنه فیبرکربنی one: 1 طوری طراحی شده که کمترین میزان مقاومت در برابر باد را از خود نشان دهد. یک بال بزرگ فیبرکربنی قابل تنظیم، نیروی عمودی لازم به هنگام عبور از دایره پیچ ها و ترمزگیری را فراهم می کند. همچنین، برای قسمت جلو اسپلیتر فیبرکربنی در نظر گرفته شده است.

koenigsegg-one1

قیمت هر دستگاه one:1 ، معادل ۱٫۶ میلیون دلار است!

آیا شما هم دوست دارید یک دستگاه از این ماشین را در اختیار داشته باشید ؟

منبع : digitaltrends

 

 The ‘World’s First Megacar’ is the poetically extreme Koenigsegg One:1

You’d better invest in superlatives because they’re going fast: Koenigsegg fully revealed the incredible One:1 last week at the Goodwood Festival of Speed, and the Swedish manufacturer is dubbing it “The World’s First Megacar”.

Because a Megacar is clearly better than a supercar, sports car, or hypercar, we knew the One:1 would be special, and my goodness is it ever.

The One:1 features a harmonious, almost poetic balance of power and weight. The horsepower to kilogram ratio is a perfectly balanced 1:1, which is impressive in its own right, but even more staggering when you realize the car generates 1,341 horsepower. With a matching curb weight in kg (2998 pounds), the One:1 makes the monumental McLaren P1 look sluggish and timid in comparison, and I don’t use those words carelessly.

The extreme levels of power are generated by a tweaked version of the twin-turbo, 5.0-liter V8 from the Agera R. The massively powerful engine is connected to a redesigned seven-speed dual clutch transmission and takes a single technician three weeks to build.

The weight savings come from carbon fiber, which makes up the body panels, suspension springs, and even the wheels.

These incredible specs allow for a sprint from 0 to 248.5 mph (400 kph) in approximately 20 seconds and an estimated speed of over 273 mph. Koenigsegg hasn’t released a 0 to 60 mph time for the car, but it’s a fair guess it’ll be far south of the 3.0 second mark.

The One:1’s cloud-connected suspension is one of the most interesting features of the car, even if it’s slightly overshadowed by the staggering power-to-weight ratio. When driven on a track, the One:1 will interface with the Koenigsegg cloud and retrieve the manufacturer’s recommended suspension settings for that particular circuit. The suspension will continue to react to the tarmac as you drive, continuously adjusting itself for the optimum track experience.

Only six examples of the One:1 are being built, and with a car like this, you won’t be surprised to learn they have all been reserved.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*